Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S5 B8 4.2 TipTronic - turbiini rallattaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S5 B8 4.2 TipTronic - turbiini rallattaa?

    Mikähän voisi olla ongelmana vm. 2010 S5 Coupessa, kun lämmittyään jonkun aikaa alkaa tyhjäkäynnillä kuulumaan ilmeisesti vaihteiston vetolevyn/turbiinin suunnalta rallatusta. Rallattaa aina lämmettyään ja rallatukseen ei vaikuta millään tapaa vaihdevalitsimen asento. Laatikkoon on turbiini vaihdettu edellisen omistajan toimesta, ja samalla rempattu laatikko muutenkin. Ääni on kuulunut nyt jonkin aikaa, ja se kiihtyy kierrosten mukana, mutta häviää ennen 1500rpm muiden äänien alle. Muuten laatikko toimii hienosti ja vaihtaa nätisti eikä pidä muita ylimääräisiä ääniä.

    Ääninäyte: https://youtu.be/Ns87QwGARSQ

    #2
    Onkos nyt aivan varma että kuuluu turbiinin/laatikon vaiheilta ääni eikä jakopäästä? Vähän sellaista 'ketjun hakkaamista koteloon' tyylistä ääntä olen itse havaitsevani tuosta videosta, ja kun alhaalta kuuluu niin olisi alaketjun kiristin.

    Comment


      #3
      Ei kyllä täysin varmaksi pysty tosiaan sanomaan auton altakaan kuunnellessa.. Ketjut ja kiristimet (OEM) vaihdatettu edellisen omistajan toimesta heinäkuussa 2020 eli alle 10tkm sitten. VCDS löytyy, kiristimen vika luulisi näkyvän ajoituksissa jos niitä tarkkailee?

      Comment


        #4
        Kyllä siellä pitäisi kanavat olla ajoituksen korjaukselle. En kyllä yhtään osaa arvata, mitkä ne ovat.

        Ja kyllä olisi vähän sen kuuloinen, kun joku ketju rallattaisi kiinni koppaansa. Ei liene ihan tavatonta, että halpiskiristäjistä antautuu jotain.

        Comment


          #5
          Pitääpä laittaa VCDS kiinni ja katsoa nuo. Kiristäjät ja ketjut tosiaan OEM:t Laakkoselta ostettuna, näistä kuittikin tallessa että tosiaan on sieltä hommattukin :) Mutta katsellaan VCDS:llä ensin mitä näyttää (vikakoodeja ei muuten ole), sitten miettimään jatkosteppejä - kyllä pitäisi kauemmin kestää kuitenkin kun 8kk ja alle 10tkm..

          Comment


            #6
            Tähän jäi kuittaamatta rallatuksen syy: ilmastoinnin kompressori. Kesän olikin hiljaista tuon osalta, eli rallattaa vain kun ilmastoinnin kompuraa ei käytetä (nyt parina aamuna viime aikoina kun ollut pakkasta, ja aina kun painaa AC:n pois). Erittäin vaikea paikantaa tuota rallatuksen lähdettä kyllä, sen verran johtuu joka paikkaan. Vaihtoon menee siis tuo vielä.

            Comment

            Working...
            X