Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS5 (CFSA) vikatilassa, kierrokset humppaavat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    RS5 (CFSA) vikatilassa, kierrokset humppaavat

    RS5 (vm. 2012, 4.2 CFSA) meni talven kovimpana pakkasaamuna vikatilaan, kävin lukemassa koodit:

    10213 - Throttle Actuator Control Circuit 2
    P210A 00 [101] - Elect. Malfunction

    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 2
    Mileage: 152730 km
    Date: 2021.02.20
    Time: 11:53:08
    Engine speed: 852.00 /min
    Normed load value: 29.0 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 4 °C
    Intake air temperature: -9 °C
    Ambient air pressure: 990 mbar
    Voltage terminal 30: 14.135 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    AFS dm: 31.9 kg/h
    Median injection timing: 2.902 ms
    Engine operating condition-Channel 87: Idling
    Relative load value: 20.77 %
    Tumg: -28.5 °C
    Psr w: 365.86 hPa
    Engine torque: 94.5 Nm

    10249 - Throttle Actuator Control Circuit 2
    P210B 00 [096] - Malfunction

    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 2
    Mileage: 152730 km
    Date: 2021.02.20
    Time: 11:53:08
    Engine speed: 852.00 /min
    Normed load value: 29.0 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 4 °C
    Intake air temperature: -9 °C
    Ambient air pressure: 990 mbar
    Voltage terminal 30: 14.135 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    AFS dm: 31.9 kg/h
    Median injection timing: 2.902 ms
    Engine operating condition-Channel 87: Idling
    Relative load value: 20.77 %
    Tumg: -28.5 °C
    Psr w: 365.86 hPa
    Engine torque: 94.5 Nm

    10250 - Throttle Actuator Control Circuit 2
    P210B 00 [237] - Malfunction

    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 4
    Mileage: 152730 km
    Date: 2021.02.19
    Time: 18:32:59
    Engine speed: 1299.50 /min
    Normed load value: 18.8 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 2 °C
    Intake air temperature: -7 °C
    Ambient air pressure: 990 mbar
    Voltage terminal 30: 13.923 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    AFS dm: 13.7 kg/h
    Median injection timing: 0.000 ms
    Engine operating condition-Channel 87: Idling
    Relative load value: 68.11 %
    Tumg: -20.3 °C
    Psr w: 980.39 hPa
    Engine torque: 0.0 Nm

    2754 - Throttle Valve Controller
    P1545 00 [229] - Malfunction

    MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 152730 km
    Date: 2021.02.20
    Time: 11:54:26
    Engine speed: 840.50 /min
    Normed load value: 29.8 %
    Vehicle speed: 1 km/h
    Coolant temperature: 9 °C
    Intake air temperature: -7 °C
    Ambient air pressure: 990 mbar
    Voltage terminal 30: 13.829 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    AFS dm: 36.2 kg/h
    Median injection timing: 2.152 ms
    Engine operating condition-Channel 87: Idling
    Relative load value: 26.72 %
    Tumg: -7.5 °C
    Psr w: 459.84 hPa
    Engine torque: 104.6 Nm

    Lisäksi
    0290 - Control Module for All Wheel Drive
    C1027 F0 [008] - Under-Temperature Condition

    Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 2
    Reset counter: 125
    Mileage: 152704 km
    Date: 2021.02.17
    Time: 07:19:59

    Oirekuvaus: Auto oli käynnistäessä humpannut kierroksia ja liikkeelle lähtiessä savuttanut kovasti, jonka jälkeen EPC- ja moottorihäiriö(?)valot olivat syttyneet. Auto oli ollut jonkin aikaa sulamassa naapurin lämpimässä tallissa, jonka jälkeen auto oli ajettu takaisin kotipihaan (toiminut suhteellisen normaalisti). Omaan talliin ajaessa vikavalot olivat jälleen syttyneet.

    Yleismallin vikakoodin lukijalla oli tullut seuraavat koodit: 000AC2, 0027E5, 00280A (kaikissa tarkenteet DTC definition not found, enkä löytänyt Googlella yksiselitteisiä selitteitä). VCDS:llä nuo ylläolevat.

    Huohotinputkissa ei näy viitteitä siitä, että huohotin olisi tukossa (käytetty auki kansille tulevia lähtöjä). Öljykorkissa ei näy mitään huolestuttavaa ja pakkasneste on kirkasta.
    Kaasuläppärungot on irrotettu ja puhdistettu ja liittimien kiinniolo varmistettu. Kaasuläpän sopeutus ei onnistunut (josta seurauksena vikakoodit Throttle controller 2 Adaptation no Started, Throttle actuator Adaptation no started). Tähän liittyen kysymys: pitäisikö läpän käydä ääriasennoissaan sopeutuksen aikana? Nyt näyttää siltä, että ainakaan bank 2:n läppä ei liiku auki-asentoon, vaan jää junnaamaan paikalleen.

    Mitä seuraavaksi?


    #2
    Seuraavaksi pitäs Bank 2 läppä saada liikkumaan normaalisti ja sopeutettua. Ennen sitä ei kannata sohia enempää.
    Jos se jää junnaamaan niin jotain vikaa siinä on.
    Sopeutushan etsii ääriasennot, ja olettaa myös jotain tiettyjä arvoja. Jos ne ei täyty niin ei sopeutus mene läpi.

    Comment


      #3
      Kumman rajan hakee ensin? Auki vai kiinni päin olevan?

      Nyt lähtee kiinni suuntaan mutta ei lopeta sitä kiinni kääntymistä vaan jaa inisemään ja tärisemään siihen.

      Comment


        #4
        Ettei olisi kiinni-raja-anturi risa?

        Comment


          #5
          Joo sitä määkin epäilen.
          Sitä ei vaan taida pystyä todentamaan muuta kuin ehjän osan ostamalla ja asentamalla. Asennus toki on helppo.

          Comment


            #6
            Jotta tarina ei jää avoimeksi, niin päivitän tämänhetkisen tilanteen. Akku oli pidemmän aikaa suoraan akun navoista latauksessa, tämän jälkeen kaasuläpän sopeutus onnistui ja myös kaikki ilmestyneet vikakoodit sai poistettua. Auto on toiminut normaalisti muutaman viikon ajan, seuraillaan tilannetta.

            Comment

            Working...
            X