No niin, koitetaan tämäkin kortti vielä.
S3 aloitti syksyllä tekemään käynnistyshäiriötä kun kone oli kylmä ja ulkoilman lämpötila laski alle 10 asteen. Vaihdoin siihen lämpöanturin ja korjasin huohottimen.
Toimi taas jonkin aikaa ja samat käynnistysongelmat alkoivat samalla ilmojen kylmetessä.
Ilmoitti, että nokkien säätöraja ylitetty. No vaihdoin siihen kaikkiaan ketjun + kiristimen ja nokkien asentotunnistimen.
lisäksi huohottimeen kaiken mahdollisen.
Vaihtoon meni myös kampiakselin at.
Näiden vaihtaminen ei hirveästi hyödyttänyt mutta vika koodi kuitenkin poistui.
Huohottimen ollessa imusarjalle tukossa vaihdon jälkeen ilmeni kierrosten leijaamista. Vaihdoin uudelleen paineensäätöventtiilin ja se leijaaminen loppui.
Kerran kylmästä käynnistäessä lähti todella huonosti käymään ja ilmoitti että laiha seos, tankki oli silloin aika kuiva ja muutenkin välillä tuntui, että saako riittävästi bensiiniä. Pumppu vaihdettiin ja lopputulokseen ei vaikutusta. Lapon putkia tutkittu ja vaikutti ehjältä.
Käyntiinlähtö ongelmaa (todella lievää) myös silloin kun auto on ollut lämmityksessä. Lämpimästä lähtee paremmin.
Välillä on toiminut välillä ei ja taas on se ei. Viikko sitten lähti todella hyvin ja seoksesta haistoi, että saa ruokaa riittävästi. Siitä alamäki taas alkoi ja nyt lähtee todella huonosti käymään.
Ilmoittaa nyt käynnistyksen jälkeen heti että tarkista D.V. Ei muita koodeja. Vuotoa ei vain mistään tunnu löytyvän. On paineistettu/alipaineistettu/ruiskittu starttipilottia yms.
Polttoaineen suodatin vaihdettu ja sen jälkeen toimi hetken kunnolla. Ajoin myös täydellä / yli puolen tankilla. Nyt tuntuu ettei silläkään ole vaikutusta.
On käytetty pa-järjestelmässämme puhdistusainetta yms.
tyhjäkäynti on hieman raskas, mutta tasainen. Vetää ja ahtaa tällähetkellä. Välillä meni vikamoodiin eikä antanut ahtaa. Ecu ei edes pyytänyt.
Kaikkea on tullut koitettua. N249 on deletoitu ja pässin kalvo ehjä. Mitään vikaa ei pitäisi olla, mutta ei vain halua kylmänä käynnistyä ja kylmä sekä pitkä seisonta-aika vaikuttaa.
Huomenna täytyy vielä etsiä vuotoa, koska on todella herkkä niille.
Sekava selitys mutta jos joku kohdannut saman niin kaikki apu otetaan vastaan.
S3 aloitti syksyllä tekemään käynnistyshäiriötä kun kone oli kylmä ja ulkoilman lämpötila laski alle 10 asteen. Vaihdoin siihen lämpöanturin ja korjasin huohottimen.
Toimi taas jonkin aikaa ja samat käynnistysongelmat alkoivat samalla ilmojen kylmetessä.
Ilmoitti, että nokkien säätöraja ylitetty. No vaihdoin siihen kaikkiaan ketjun + kiristimen ja nokkien asentotunnistimen.
lisäksi huohottimeen kaiken mahdollisen.
Vaihtoon meni myös kampiakselin at.
Näiden vaihtaminen ei hirveästi hyödyttänyt mutta vika koodi kuitenkin poistui.
Huohottimen ollessa imusarjalle tukossa vaihdon jälkeen ilmeni kierrosten leijaamista. Vaihdoin uudelleen paineensäätöventtiilin ja se leijaaminen loppui.
Kerran kylmästä käynnistäessä lähti todella huonosti käymään ja ilmoitti että laiha seos, tankki oli silloin aika kuiva ja muutenkin välillä tuntui, että saako riittävästi bensiiniä. Pumppu vaihdettiin ja lopputulokseen ei vaikutusta. Lapon putkia tutkittu ja vaikutti ehjältä.
Käyntiinlähtö ongelmaa (todella lievää) myös silloin kun auto on ollut lämmityksessä. Lämpimästä lähtee paremmin.
Välillä on toiminut välillä ei ja taas on se ei. Viikko sitten lähti todella hyvin ja seoksesta haistoi, että saa ruokaa riittävästi. Siitä alamäki taas alkoi ja nyt lähtee todella huonosti käymään.
Ilmoittaa nyt käynnistyksen jälkeen heti että tarkista D.V. Ei muita koodeja. Vuotoa ei vain mistään tunnu löytyvän. On paineistettu/alipaineistettu/ruiskittu starttipilottia yms.
Polttoaineen suodatin vaihdettu ja sen jälkeen toimi hetken kunnolla. Ajoin myös täydellä / yli puolen tankilla. Nyt tuntuu ettei silläkään ole vaikutusta.
On käytetty pa-järjestelmässämme puhdistusainetta yms.
tyhjäkäynti on hieman raskas, mutta tasainen. Vetää ja ahtaa tällähetkellä. Välillä meni vikamoodiin eikä antanut ahtaa. Ecu ei edes pyytänyt.
Kaikkea on tullut koitettua. N249 on deletoitu ja pässin kalvo ehjä. Mitään vikaa ei pitäisi olla, mutta ei vain halua kylmänä käynnistyä ja kylmä sekä pitkä seisonta-aika vaikuttaa.
Huomenna täytyy vielä etsiä vuotoa, koska on todella herkkä niille.
Sekava selitys mutta jos joku kohdannut saman niin kaikki apu otetaan vastaan.
Comment