Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 8L AMK kylmäkäynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi S3 8L AMK kylmäkäynnistysongelma

    No niin, koitetaan tämäkin kortti vielä.

    S3 aloitti syksyllä tekemään käynnistyshäiriötä kun kone oli kylmä ja ulkoilman lämpötila laski alle 10 asteen. Vaihdoin siihen lämpöanturin ja korjasin huohottimen.
    Toimi taas jonkin aikaa ja samat käynnistysongelmat alkoivat samalla ilmojen kylmetessä.
    Ilmoitti, että nokkien säätöraja ylitetty. No vaihdoin siihen kaikkiaan ketjun + kiristimen ja nokkien asentotunnistimen.
    lisäksi huohottimeen kaiken mahdollisen.
    Vaihtoon meni myös kampiakselin at.
    Näiden vaihtaminen ei hirveästi hyödyttänyt mutta vika koodi kuitenkin poistui.

    Huohottimen ollessa imusarjalle tukossa vaihdon jälkeen ilmeni kierrosten leijaamista. Vaihdoin uudelleen paineensäätöventtiilin ja se leijaaminen loppui.

    Kerran kylmästä käynnistäessä lähti todella huonosti käymään ja ilmoitti että laiha seos, tankki oli silloin aika kuiva ja muutenkin välillä tuntui, että saako riittävästi bensiiniä. Pumppu vaihdettiin ja lopputulokseen ei vaikutusta. Lapon putkia tutkittu ja vaikutti ehjältä.

    Käyntiinlähtö ongelmaa (todella lievää) myös silloin kun auto on ollut lämmityksessä. Lämpimästä lähtee paremmin.

    Välillä on toiminut välillä ei ja taas on se ei. Viikko sitten lähti todella hyvin ja seoksesta haistoi, että saa ruokaa riittävästi. Siitä alamäki taas alkoi ja nyt lähtee todella huonosti käymään.

    Ilmoittaa nyt käynnistyksen jälkeen heti että tarkista D.V. Ei muita koodeja. Vuotoa ei vain mistään tunnu löytyvän. On paineistettu/alipaineistettu/ruiskittu starttipilottia yms.

    Polttoaineen suodatin vaihdettu ja sen jälkeen toimi hetken kunnolla. Ajoin myös täydellä / yli puolen tankilla. Nyt tuntuu ettei silläkään ole vaikutusta.

    On käytetty pa-järjestelmässämme puhdistusainetta yms.

    tyhjäkäynti on hieman raskas, mutta tasainen. Vetää ja ahtaa tällähetkellä. Välillä meni vikamoodiin eikä antanut ahtaa. Ecu ei edes pyytänyt.

    Kaikkea on tullut koitettua. N249 on deletoitu ja pässin kalvo ehjä. Mitään vikaa ei pitäisi olla, mutta ei vain halua kylmänä käynnistyä ja kylmä sekä pitkä seisonta-aika vaikuttaa.

    Huomenna täytyy vielä etsiä vuotoa, koska on todella herkkä niille.

    Sekava selitys mutta jos joku kohdannut saman niin kaikki apu otetaan vastaan.

    #2
    Suuttimia ei ilmeisesti ole tarkistettu tai tehty niille mitään vielä? Vaikuttaisi vähän suutinperäiseltä?

    Comment


      #3
      Ei ole tehty, ainakaan vielä. On ollut itselläkin mielessä, kuten moni muukin asia ton auton suhteen.
      Mutta toi voisi kyllä sopia hyvinkin. Tarvii käydä testauttamassa ne ja samalla saa sinne uudet o-renkaat, kun 1-2 sylinterien kohdalta imusarja vähän on kostunut. Koitin suihkutella starttipilottia noiden suuttimien juureen, jos olisi reagoinut, mutta ei vaikutusta.

      Comment


      • #4
        Onhan jako kohdallaan? Itsellä oli fordissa ongelmaa, kylmillä keleillä, kun oli edellinen omistaja kasannu jakopään väärin. Pakonokka oli yhden hampaan aikasella. Valitteli nokkien asentoanturia ja lähti huonosti käymään.

        Comment


          #5
          Juu jako on kohdalla, se oli kanssa itsellä mielessä. Jalkopäähän tuli kaikki hilut myös. Ja merkit on niin kohdallaan kuin vain 1.8T voi olla.
          Aamulla aikaisin tallista lähtiessä kuoli suoraan kerran, mitä lämpimästä ei koskaan ole tehnyt aiemmin. Ihan kuin moottorille ei olisi tullut bensiiniä. Nyt pihalla neljän tunnin seisomisen jälkeen ei mitään ongelmaa. Ja tallissa ehti jäähtyä saman aikaa mitä nyt pihassa..

          Polttoaine relettä ei ole vaihdettu, mutta siitä tuskin on kiinni, kun pumppu käynnistyy hetkeksi kun virrat kääntää päälle.

          Comment


            #6
            Mites polttoainepumppu? Saattaisi olla alkavaa vikaa...kuulostaako ihan normaalilta, vai ääntääkö selkeästi? Omassa autossa aikanaan rikkinäinen p-a pumppu teki vähän vastaavia oireita, kunnes lopetti toiminnan täysin. Piti kyllä jo melkoista murinaa loppuvaiheessa. Tämä oli siis 4x4 octavia ARX-moottorilla.

            Comment


              #7
              Onko by-pass varmasti ehjä ? Lue fuel trimmit vcds:llä.

              Comment


                #8
                Polttoainepumppu on ehjä(vaihettu orkkis) Pässi on ehjä.
                Täytyy huomenna lukaista, mitä näyttää fuel trimmit näyttää.

                Comment


                  #9
                  Vastaus löytyi konetta avatessa. Imusarjan tiivisteessä selvä vuotokohta.

                  Comment

                  Working...
                  X