Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Syylärin valinta Audi S8 D2 2000

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Syylärin valinta Audi S8 D2 2000

    Noin barin paineistamalla nestetilaa Audi S8 syyläri alkaa vuotaa vänkärin puolen alakulmasta. Auto on hukannut nestettä siitä jo jonkun tovin ja sitä tiputtaa tuossa paineessa jo ihan reilusti. Paineistin siten, että korkki oli paikallaan ja se ei ainakaan aukaissut varoventtiliä.

    Kysymys kuuluu: kandeeko törsätä kokoalumiiniseen syyläriin vai kelpaako muovinen. Pörhön syyläri ei tule kyseeseen, koska en halua maksaa 856 euroa siitä. Ja toinen ongelma on syylärissä oleva automaattivaihteiston öljynjäähdytin. Jos vaihtaa uuden syylärin, pitääkö lootaan lisätä öljyä, koska vanhan mukana menee jonkun verran?

    #2
    Oliko sitä laatikkoöljyä joku 12 litraa kaiken kaikkiaan ja jos sieltä puoli litraa tulis pihalle niin akuuttia tarvetta lisäykselle ei ole sillä edellytyksellä, että siellä ei ole vajausta jo ennestään. Lisäys sinänsä ei ole iso homma jos vain nosturille pääsee.
    Vaikea sanoa syylärin vaihtoehdoista. Ottasin ehkä itse alumiinisen jos hintaeroa ei ole hirveästi. Mitkä on siis vaihtoehdot jos omaankin sattuis tartteen?

    Comment


    • #3
      Ei pitäisi olla laatikossa vajausta, loota on vaihdettu pari v sitten. Tuossapa on vähän valinnanvaraa: https://www.autonvaraosat24.fi/oen/4d0121251r

      Edit: jäi tärkeä R-kirjain linkin lopusta pois, se tarkoittaa, että laatikon jäähdytin toisessa päässä

      Comment


        #4
        Laatikon öljymäärä on kyllä koko lailla kriittinen mutta eipä se lisääminen oikeaan määrään tuossa kohtaa oo kovin iso operaatio. Väitän että syylärin vaihto on 10x kyisempi homma kun laatikon öljyjen tarkistus ja lisäys.

        Comment


          #5
          Itsellä ei suurta luottoa noihin muovipäätyisiin ole. Toki niissäkin on varmaan isoja laatueroja. Mulla tuossa 80 taisi muovipäätyinen kestää 3 vuotta ja alkuperäinen 30. Alkuperäisessäkään ei muuta vikaa ollut kuin päädyn juotos jostain kohtaa pettänyt ja siitä hieman tihkui. On nyt kaverilla hoidossa. Onneksi tuli pidettyä tallessa. Laitan sen takaisin. Alla kuva muovipäätyisestä.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Onko noista joku kokoalumiininen? Epäilisin että ei...

            Sanoisin että suht sama minkä halpiskennon ottaa, ne ovat yleensä kaikki samaa kamaa ja jos osuu kaikki kiinnikkeet ja muut paikalleen ilman vääntöä niin lähes lottovoitto. Kun siihen varautuu niin ihan ok, todella harvoin niissä kuitenkaan mitään niin katastrofaalista on ettei paikalleen saisi. Noista ehkä laadukkain voisi olla Mahle, joka menee paikoilleen ilman mitään tappelua.

            Comment


              #7
              Itse vaihdoin pari vuotta sitten AKS Dasis (480380N) merkkisen syylärin omaan kasiin, ei ole ainakaan vielä vuotanut. Itse vaihtotyö ei ole mitenkään ihmeellinen homma kun nappaa puskurin pois.
              Click image for larger version  Name:	IMG_20190310_175532.jpg Views:	0 Size:	202,7 Kt ID:	1908847
              Viimeksi muokannut Kaitzu; 18.1.2021, 20:13.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viesti
                Onko noista joku kokoalumiininen? Epäilisin että ei...

                Sanoisin että suht sama minkä halpiskennon ottaa, ne ovat yleensä kaikki samaa kamaa ja jos osuu kaikki kiinnikkeet ja muut paikalleen ilman vääntöä niin lähes lottovoitto. Kun siihen varautuu niin ihan ok, todella harvoin niissä kuitenkaan mitään niin katastrofaalista on ettei paikalleen saisi. Noista ehkä laadukkain voisi olla Mahle, joka menee paikoilleen ilman mitään tappelua.
                Useammassa lukee, että jäähdytysrivat juotettu, yhdessä lukee, että Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: ilman runkoa, en tiedä mitä tuo tarkoittaa

                Comment


                  #9
                  Villi veikkaus, olisiko vaan kökkö käännös ja tarkoittaisi erinäisiä kiinnikkeitä ympäri syyläriä. Nehän monesti joutuu siirtämään vanhasta kennosta.

                  Comment


                  • #10
                    Jäähdytysrivat on kaikissa kennoissa juotettu jäähdytysputkiin jota se lienee tarkoittavan, ja tuo ilman runkoa tarkoittaa just sitä että se on pelkkä jäähdytinkenno ilman mitään muuta.

                    Kaikki nuo ovat rakenteeltaan identtisiä, joissain vaan ilmoitettu rakennetta enemmän kuin toisissa.

                    Comment

                    Working...
                    X