Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 Avant mysteerinen käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 Avant mysteerinen käynnistysongelma

    Morjes!

    Onko arvon raadilla mitään hyvää vinkkiä mistä lähtis vikaa selvittään A6:sen käynnistysongelman kanssa?

    Latasin vanhan akun täyteen Ctekillä ja auto käynnistyi. Siitä 24h eteenpäin ei inahtanutkaan. No.. auto laturin päähän ja kun akku oli täysi ei siltikään lähtenyt käyntiin. Ei edes pyöritä starttia. Toisesta autosta kaapelit kiinni ja hetken tasauksen jälkeen starttaus eikä mitään. Pelkkä naksahdus ja siinä kaikki.

    Seuraavana uuden akun ostoon ja Motonetistä isoin AGM (80Ah) akku vanhan 70Ah tilalle. Uuden akun lataus Ctekin AGM-toiminnolla täyteen. Auto pariks tunniks lämmitysroikkaan ja kokeileen käyntiin. Eikä mihinkään, kaikki sähköä kuluttavat härpäkkeet pois päältä ja mittariston jännitemittari näyttää ~14V. Ainoastaan naksahtaa eikä inahdakkaan.

    Toisella autolla kun nyppästiin niin lähti heti kun kytkimen nosti ylös ja latausjännite nousi samantien yli 14V. Kun kääntää virta-avaimesta pitäiskp C5:sessa kuulua bensapumpun ääni? Nyt en kuule kyllä mitään, tai sit on vaan huono kuulo ? sulakkeen tarkistin, mutta se kunnossa. Luulis että kumminkin pyörittäis, joten startin solenoidi tai startti voisi olla sitten seuraava mitä irrotteleen ja pyöritteleen?


    #2
    Kyllä.

    Comment


    • #3
      Erikoisinta, tossa on vaan se et kun toisella autolla nyppäsee käyntiin, käy ajelemassa lenkin ja sammuttaa auton, niin startti pyörähtää ilosesti ja auto käynnistyy kerta toisensa jälkeen. Kylmänä siis ongelmaa.. voisko olla pelkkä startin solenoidi?
      Viimeksi muokannut Killeri; 16.1.2021, 16:58. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


      • #4
        Kyllä, tai ei. Tutkimalla se siitä selviää.

        Comment


          #5
          Mainitsit sanan "kytkin" joten manuaalivaihteisesta on ilmeisesti tässä tapauksessa kyse, mutta mainittakoon varuilta että automaatissa on (muistaakseni) startin herätteelle oma rele joka voisi aiheuttaa tällaista.

          Manuaalivaihteisen tapauksessa todennäköiset vikakohteet on virtalukon pohja ja startti. Konetilassa tulipellin luona on startin herätteen liitin mihin voi syöttää hyppyjohdolla 12v sähköä niin pystyy varmistamaan sen että onko vika startissa. Ja sanomattakin selvää ettei vaihde ole päällä kun tätä testiä tekee. Jos olet sama Antti joka on minun kanssa maanantaina tulossa tekemään kauppoja niin voin näyttää missä se liitin on konetilassa :)

          Comment

          Working...
          X