Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitkä on S4 B5 nelivedon vetosuhde ja vakion ahtopaineet?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitkä on S4 B5 nelivedon vetosuhde ja vakion ahtopaineet?

    Mitkä on nelivedon prosentit b5 s4:ssa? Entä mitäs siellä ahtopaineet on vakiona, entä mitä noi vakio turbot kestää? Jostain kun olen katsellut että urpoissa olis vikaa..
    Viimeksi muokannut okkim; 3.1.2008, 10:00. Perustelu: Otsikko

  • #2
    http://audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=47919

    Neliveto on toteutettu Torsen-keskitasauspyörästöllä, jonka vuoksi nelivedon voimasuhteet muuttuvat portaattomasti.

    Comment


    • #3
      Vakiona ahtopaineet on noin 0.6-0.7 barin tienoilla. Kyllähän nuo ovat ottaneet jonkun 1.5 baria vakioturboilla, se vaan lyhentää niiden ikää aika reippaasti.

      Comment


      • #4
        Enemmän ne turboviat taitavat johtua munenevista pakosarjoista, jotka sitten kulkeutuvat sepelimyllyn (lue: turbon) läpi eteenpäin, ja tästähän puhaltimet tykkää kyttyrää.
        Eiköhän okkim kohta korjaa,mutta ongelma taisi olla ennen `00 tehdyissä malleissa tai jotain.

        Comment


        • #5
          Vanhemmissa (pre-facelifteissä) on noita rikkoontuvia pakosarjoja. Kyllähän nekin turboja särkee, mutta yleisemmin voisi sanoa että ne hajoaa kovasta (ja pitkästä) käytöstä. Laakerit kuluu loppuun tai akseli katkeaa.

          Comment


          • #6
            Neliveto on toteutettu Torsen-keskitasauspyörästöllä, jonka vuoksi nelivedon voimasuhteet muuttuvat portaattomasti.
            Normaalisti 50/50 ja maksimissaan 3,5-kertainen määrä paremmin pitävälle eli 22/78-78/22. [lasketaan: 1/(1+3,5) x100%]

            Comment


            • #7
              Mitenkäs vetosuhde ja ahdot 1.8t quattrossa autohan on a4 b5 -95???
              Itellä ahtaa n.1bar

              Comment


              • #8
                Kyllähän siinäkin on sama torsen tasauspyörästö. Ja ahdot taitaa olla vakiona 0.55bar

                Comment


                • #9
                  Elikkä toi torsen siis jakaa vedon tarpeen mukaan eli 0-100% eteen/taakse
                  Eli autossa ei ole (luistavaa) kytkintä välittämässä vetosuhdetta?

                  Comment


                  • #10
                    Lukasepa Panun viesti, siinä asia kerrottu...

                    Comment


                    • #11
                      Anteeksi yksinkertaisuuteni :D
                      nyt ollaan taas vähän viisaampia kiitos!

                      Comment

                      Working...
                      X