Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 4.2 v8 vm02. Ei käynnisty(vika löytyny)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 4.2 v8 vm02. Ei käynnisty(vika löytyny)

    Onko jotai räjäytyskuvan tynkää tuolle kampiakselin asentotunnistimen osalta? tietäisin pimeässä mitata yleimittarilla sen kuntoa ennen kuin joku tulee lukemaa koodit. Paska hyyty pihaa kesken tyhjäkäynnin.

    #2
    Sen johto tulee kuskin puolelta moottorin takaa ylös, liitin on siinä koko lailla samassa kohdassa kun lambda-anturien liittimet.

    Comment


    • #3
      Moottorin osalta ei tullu vikakoodeja. Mut ABS jarruista 01119-gear recognition signal
      Sekä 00526-brake light switch (f) voiko olla syyllisiä käynnistymättömyydelle?

      Comment


        #4
        Starttaako se kuitenkin kun avaimesta kääntää? Jos vaihde päällä koittaa startata ni sehän on estetty mutta jos starttimoottori pyörii niin ei noi koodit moottorin käynnistymistä estä.

        Comment


        • #5
          joo startti pyörii kyllä mutta kierroslukumittari ei reakoi kun starttaa
          Viimeksi muokannut Killeri; 11.11.2020, 16:55. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

          Comment


            #6
            Eiköhän se oo sitten vaan pashana se anturi. Ei se osaa siitä mitään vikakoodia antaa. Uutta anturia vaan ja rokrok.

            Comment


            • #7
              Mitä kautta sitä kannattas lähestyä. Vas.Etulokari? Yläkautta en saanu tuntumaa missä on ku johtoa seurasin. Uusi on tilattu 65e?

              Comment


                #8
                Alakautta vaihdoin omaan ässään aikanaan. Ei siihen yläpuolelta oikein yllä.

                Comment


                • #9
                  Uusi vaihdettu (löytyi vas.etulokasuoja kautta vauhtipyörän kohdilta, helppo vaihtaa). Mutta ei vieläkää käyntii ei kiekkamittarikaa edelleekää heilahda?‍♂️ vieläku tietäs testata ettei johtoja oo poikki yms. Mitenkä noi johdot menee ton anturin osalta. pitääkö jo tehdä oma kristallipallo topic?
                  Viimeksi muokannut muurahainen; 12.11.2020, 14:02.

                  Comment


                  • #10
                    mittasin eculta tulevasta liittimestä tuolle kampiakselin asentoanturille. Maadotus joka ei ollu poikki, singnaalijohdin 2.5v sekä plusjohdin 2,5v eli eikös eculle tule ja mene tieto? mikä muu vaikutta tuohon kiekkamittarin elottomuuteen startatessa?

                    Comment


                      #11
                      Ei oikein mikään, varmempi olis vaikka VCDS:llä katsoa measuring blockeista kierroslukua startatessa. Toinen vaihtoehto backprobettaa se anturin liitin ja oskilloskoopilla katsoa startatessa mitä siellä signaalijohdossa tapahtuu. Yleismittarin nopeus ei riitä millään näyttämään.

                      Oliko se uusi anturi presiis samanlainen ja saman mittainen että asettui oikeaan syvyyteen?

                      Comment


                      • #12
                        Jep identtinen oem numeroki ja yhtä tiukkaan tempasin ku vanhaki oli. Tänää opettelen lukemaa ecun liittimen ja ton anturin väliltä resistanssia ku maajohdossa kuoressa halkeamia?!?

                        Comment


                        • #13
                          Nyt on johdot käyty läpi anturilta eculle. Lyhensin ecunpuolen johtoja ku joku lankapoikki maadotukselta, ohmit oli 1.5 ja muut nollissa.

                          Nyt kaikki nollissa uusilla liittimillä + 5cm johdon lyhennyksellä. Tarkistin vielä ecun pinneistä liittimelle resistanssin molemmista johdoista virta/signaali, nollissa nekin. Eikä vieläkää käyntiin!

                          Oskilloskooppia lainaan maanataina töistä. Voiko olla ettei kuitenkaa startaessa kiekka heilahda??

                          Comment


                          • #14
                            Bensapumppu aineki halvaantui ku ei suoralla virralla edes hyrähdä. Oiskohan a6 c5 2.7bit saman moinen yksikkö?
                            Viimeksi muokannut muurahainen; 14.11.2020, 19:04.

                            Comment


                              #15
                              Selailun perusteella myös Climatronicin kanava 27 taitaa näyttää RPM:n. Näkyykö siellä eloa startatessa? Voisikohan bensapumpun rele olla vialla? Entä sulake nro 28? Luultavasti olet jo asiaa tutkaillut, kun bensapumppukin todettu rikki.

                              Comment


                              • #16
                                kaikki sulakkeet ehjät. releen kannen avasin ja kun virrat kääntää niin relekki vetää. koneeella(delphi) katsottii RPM livetieto startatessa ja 120 näytti huiput.

                                Comment


                                  #17
                                  120rpm kuulostaa melko matalalta. En nyt ulkoa muista mutta mahtaisko olla että noilla kierrosluvuilla ecu ei vielä edes yritä sytyttää tai syöttää bensaa. Oliskohan joku 200-300rpm mitä pitäis startatessa olla.

                                  Mitä akkujännite näyttää startatessa?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Auto toimii taas. Jehkun a6 2.7bitistä walbron joku tehokkaampi pumppu korvaajaksi kiinni ja auto tärähti käyntii. Tosiaan startatessa kiekkamittari ei liiku muutaku vasta kun tärähtää käyntiin. Liekö asiaan kuuluva juttu?

                                    Yhteiselo tämän pirssinkaa vasta max 300km ni ei kaikkea muista mitä tekee ku avainta kääntää=) kiitos avustaneille.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X