Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostin naukuu, ratti nykyttää käännettäessä ja taitaa jakoketjukin mellakoida

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ohjaustehostin naukuu, ratti nykyttää käännettäessä ja taitaa jakoketjukin mellakoida

    Sain eilen alleni 410tkm ajetun -07 2.7TDI quattro tiptronic aakutosen, sokko-ostos valokuvien perusteella koeajamatta, tarkoitus päästä yli talven tämän kanssa. Hinta kun ei päätä huimannut niin osasin odottaa pientä puuhaa ja ohjaustehostin niistä liene nyt ärsyttävin 80km ajokokemuksen jälkeen. Ekana tuli mieleen onko öljyä, on säiliössä sen verran kuin mittatikku pyytää, tosin hieman vaahtoa seassa 2min käynnissäolon jälkeen. Märkä pumpun seudulta myös, enempiä en ehtinyt tutkimaan, mutta pärjäänkö vain tehostinpumpun vaihdolla? Hammastankopaketteja en muista kuulleeni juuri hajonneen. Lötköttää tasaisesti tyhjäkäynnillä ja semmonen linja-automainen ääni ja ratin nykytys alkaa kääntäessä. Vauhdissahan tuota ei huomaa kun liikkeet on suht pieniä mutta korvia riipiä se ääni on sitten pihalla käännellessä.

    Lisäks taitaa rollottaa kuskinpuolella jakoketju noilla kilsoilla, ääni muistuttaa auton alla asvalttiin osuvaa pohjamuovinpalaa, mutta kuuluu paikallaan myös :D. huoltokirjaan kirjailtu kyllä öljynvaihtoja mutta mun makuun aika harvoin, aiempiin, jotka edelleen talossa vaihtanut 10-15tkm välein välittämättä huoltohuuteluista. Laitteen öljyt vaihdettu juuri 5tkm sitten, pumpun hihna reilu 10tkm sitten. Vähän laiskasti vastaa kaasuun, ei siis vaihda pienemmälle ollenkaan samalla lailla kuin 350tkm ajeltu vastaava 3.0tdi -09 joka vaimon käytössä

    eli haen pumpun ja vaihdan sen ja tehostimen huuhtelu samalla. vai unohdanko jo tässä vaiheessa ja tuuttaan auton luiskaan todeten ettei arpaonni potkaissut tällä kertaa...
    Viimeksi muokannut Jappe914; 21.9.2020, 07:54.

  • #2
    Aloittaisin vaihtamalla pelkät tehostimen öljyt huuhtelemalla. Juuri yksi Transporterin ohjaus tokeentui pelkällä öljyjen vaihdolla, toistaiseksi.

    Comment


    • #3
      Eli säiliöltä paluuletku irti ja kippoon, auto käyntiin ja uutta tilalle kun alkaa nesteen pinta vajoamaan

      Comment

      Working...
      X