Otin koneen päältä suojakannen/muovin pois ja katsoin että koneen kylki öljyinen ja mietin onko venakopan tiiviste vai mikä mistä yleensä vuotaa näissä? Pitää joku päivä vielä koettaa päästä kaverin tallille nosturilla tsekata myös alhaaltapäin. Mutta ei tiputa auton alle yhtään kuitenkaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2000 TT kone öljyinen
Collapse
X
-
Itse en täydellä paineella laittaisi vettä mihinkään ja sähkölaitteita yrittäisin varoa että niihin ei suoraan painepesurilla vettä ollenkaan. Oikeaa pesuainetta ja riittävä vaikutusaika niin pelkkä huuhtelu riittää.
Comment
-
Comment
-
En löytänyt foorumilta vastausta joten kysäisen nyt kun huomasin ajon jälkeen öljynkäryä auton sisälle ja konepellin aukaisun tehtyäni huomasin että savu nousee turbon puolelta, kännykän valolla kurkatessa huomasin että öljytippoja putoaa pakoputken joustavaan osaan nyt en muista nimeä mutta verkkomaisen näköinen, siitä mietin mistä voisi tiputtaa ja oletuksena pidän että öljynpaluuputken laipasta/tiivisteet välistä olisi...
onko kokemuksia moisesta ja onko tuleen syttymis vaaraa?
koneena APX 225 hv ja 175 000 ajettu
Comment
-
Comment
-
Bonuksen mainitsema venakopan tiiviste voi valuttaa lohkoa pitkin tuonne alas myös, mutta kyllä nuo muutkin vaihtoehdot on valideja tuossa sijainnissa.
Kannattaisi pestä kaikki puhtaaksi ensin, niin on helpompi alkaa etsimään vuotokohtaa. Lyödä sitten auto käymään ja tutkia vuotaako heti jostain selkeästi.
Comment
-
Tuskin siellä nyt heti on loota kuolemassa, tarkistus kannattaa tietenkin, jos epäilys on. Jakolaatikossa kiertää sama öljy, kuin laatikossakin, joten jos laatikon täyttöpropun kautta lisäilee öljyä, niin tietää paljonko siellä on vajausta.
Oman S3:n laatikosta ainakin kuuluu ulinat ja jollotukset sisälle ennen ja jälkeen uusien öljyjen, jos tarkempaa kuuntelee. Näissä ei turhia äänieristyksiä ole laiteltu :D
Comment
Comment