AEB koneeseen pitäisi kyseiset kumit vaihtaa. Onko kenelläkään kokemusta? Ja missä hinnoissa pyöritään?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8T venttiilinvarren kumit
Collapse
X
-
Homman voi tehdä monellakin tapaa. Helponta on jos saa paineistettua sylinterin ja yläkautta puristaa venttiilijousen pois, ei onnistu jos ei puristinta saa mihinkään.
Muuten joutuu kannen nyppäseen irti ja siinähän on hommaa. Jokatapauksessa jakopää on purettava ja nokka-akselit otettava irti.
Comment
-
Moro. Itse juurikin suoritin kyseisen työn omaan moottoriini. Oli kyllä todella tuskainen operaatio. Tietysti voi olla tekijästäkin kiinni..Omatekoinen puristin ja se paineilmaliitin olisi joutilaana jos siis päädyt itse sen operaation tekemään. Tuolla projektiosiossa taisin siitä jotain kirjoittaakin, ja oli siellä siitä jokunen kuvakin..muistaakseni.
Mutta sen kyllä sanon, että aikaa kannattaa varata useampi päivä. Ei niin että "jaa, parin tunnin päästä pitäisi lähteä töihin..No, vaihdan ne kumit nyt sitä ennen..". Pakoventtiilit on helpompia, niissä on tilaa jossain määrin tarpeeksi. Imuventtiilit on sitten yhtä painajaista. Ne on niin helvetin ahtaassa paikassa upotettuna, että kun puristimella painaa jousen kasaan niin ei sinne rakoon tahdo mikään työkalu sopia jolla saisi ne kiilat pois. Ja niitä venttiileitä on niin tolkuton määrä. Pienet elektroniikkapihdit ja magneetti on ainakin aika välttämättömät.
En tosiaan tiedä, että mitä työkaluja ammattilaiset tuossa hommassa käyttää. Voi olla että oikeilla välineillä on helppokin homma, mutta omatekoisillakin se onnistuu. Tosin vaatii todella hyvät hermot ;)
Ja siitä hinnasta. Ei muistaakseni montaa kymppiä nuo kumit maksaneet, muutaman euron kappale.. Teppo kyllä antaa tarkan hinnan kun kysäiset.
Comment
-
Kiilan irrottamiseen ja paikalleen asettamiseen käytetään perinteisesti sopivasti magnetoitua talttameisseliä. Liialla magneetilla ei saa kiilaa jäämään paikalleen ja liian vähällä kiila putoaa ennen paikallaan asettelua. Kieltämättä vähän konstikas homma ahtaassa paikassa.
Comment
-
Onko nuo victor reinzit alkuperäisosia? Oisko Olalla sen verran ylimääräisiä, että saisi pakopuolen uusittua?
Viton pitäisi olla "tuning/race" osaa mutta jostain jäänyt sellainen muistikuva, että olisi jossain kokoonpanossa ollut tiiviysongelmia? Voi olla, että muistan väärin eikä www:stä tahdo löytyä paljoa tietoa.
Comment
-
Pitää kattoa jos löydän loppupussin tallista. Tuli samalla tilattua reilusti mm. nokkienkin tiivisteitä ja nyt sitten menin mymään ne kannet ja yhden koneen mihin noita olin varannut. Pitää oppia pienemmille omille varastoille niinkuin Audi Centerkin on meitä opettanut (Lähes kaikki mun kysymät osat tilataan Ruotsista tai Saksasta).
Noilla on nyt käyty jo nyrrelläkin ilman ongelmia.
Comment
-
Kenen valmistajan ne alkuperäiset sitten on? Mistä noita Reinzejä sitten voi ettiä jos ei satu sitä loppupussia löytymään vai tuliko nuo Olalle marmorilta?
Jos ei Vitonin kumeille löydy kokemuksia niin saa joku muu DIY-ukko kokeilla, joka pelkän purkamisen ilosta ottaa koneita auki :)
Comment
-
Kysytään nyt tässä säikeessä, kun sopivampaakaan ei tuntunut löytyvän. Eli miten helposti noi ohjurikumit saa pilattua jos venttiilejä käyttää irti?
On pieni epäilys et imupuolen kumit falskais. Imuvenat oli käytetty irti konepajalla kun käytin kannen oikaisussa. Kannessa oli pari tkm ajetut Reinzin kumit kiinni. Asennettaessa kumeja siinähän tulis käyttää sitä muoviholkkia jonka yli kumi vedetään. Mutta tuskin konepajalla on otettu kumeja irti kannesta, pujotettu venat paikoilleen, asetettu muoviholkit ja painettu kumit takaisin..? Luulen et on vain vedetty venat irti ja painettu takaisin...
Comment
-
Kyllä ammattilaisen pitäisi osata olla varovainen ja olla tärväämättä kumeja. Kaiken saa rikki varomattomuudella. Ei varmaan ole yhtään kaukaa haettu syy sun öljynpoltto-ongelmaan. Onneksi ne kumit saa vaihdettua kansi paikallaankin oikeilla työkaluilla ja menetelmillä.
Todnäk eivät lähde niin ehjänä irti, että niitä voisi uusiokäyttää.
Comment
Comment