Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 2006 1.6 bensa, happianturiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 2006 1.6 bensa, happianturiongelma

    Kyseinen auto valitti happianturia edellisellä omiatajalla. Vaihtoi katin jälkeisen ja kuittas vian. Ittellä sit tuli aika nopeasti koodit P.0420 ja P.0491Vaihdoin ennen kattia olevan. Vika tuli edelleen samana. Onko nyt sitten katalysaattori ?...pestä vai suosista uusi ?

    Venttiilikannen korkkiin keräytyy sitä valkosta mömmöö. Onko silloin huohutuspuolessa vikaa ja eihän tää voi oireilla kattiinkin ?. Kone käy hyvin ja oljyn sekaan ei vettä joten en epäile kannentiivistetta. Huohotinletku, huohotinventtiili ?...näissä vissiin ongelmia ?
    Viimeksi muokannut Keijon; 14.4.2020, 12:33.

    #2
    Mittaappa latausjännite. Liian alhaisena tahtoo tuo saastelaitteet antaa vikakoodeja vaikka ehjiä olisikin. Katti tuskin mennyt jos ei sulamaan ole päässyt.

    Comment


    • #3
      Pitääpä mitata vaikka muuten virtaa tuntuu olevan

      Comment


        #4
        Tuossa on ollut parikin aikakauden Audia jotka kettuili labda yms vikakoodeista tuon latausjännitteen johdosta.

        Comment


          #5
          Venttiilikannen korkkiin keräytyy sitä valkosta mömmöö.
          Lyhyellä ajolla ihan normaalia.

          Comment


          • #6
            Villep. Laturi vaikuttaisi olevan kunnossa. Tyhjäkäynnillä 14.2 volttia.

            Pitääpä koputella kattia jos sulanut.
            mistäkään edullisesti katin saisi ?

            kiitos tiedosta amalin

            Comment


              #7
              Katteja saa tarvikeliikkeestä tai saksasta ebay edullisesti. Jos ei tarvitse hitsaus hommiin lähteä niin helppo vaihtaa. Toki vanhan sisään kannattaa kurkata ensin.

              Comment


              • #8
                Halvat katit harvemmin on hyviä, paljon ennemmin käytetty originaali vaikka maksaisi enemmän kuin uusi halpistarvike.

                Comment


                • #9
                  Mitenkäs käytännössä.eroo "halpis" ....onko sulla kokemusta ?...jos on niin kerro...eikö toiminut ?

                  Comment


                    #10
                    Halvoissa ainakin puhdistusteho on vähän niin ja näin, saattaa olla että nyt kun paat uuden ni saa vielä päästöt rajoihin mutta vuoden päästä pomppaa jo uudestaan. Eipä toisaalta maksa kuin kymppejä ettei alkuperäisen veroista toimintaa oikein rehellisesti voikaan odottaa..

                    Comment


                    • #11
                      Katoin yht äkkiä, että 350€ jo saa ja pitääpi vaihtaa josko pääsis hälytyksistä eroon. Ittellä kyllä koodinlukija millä osaava osais sanoo katin kunnon eli näyttää kaikkia arvoja...pitäs opiskella vai olisko "pikavinkkejä" ?. Tän hetken päästöistä en tiedä mut voihan loiventaa etanolilla katsastuksen ajaksi ja koodit nollaten ??

                      Comment


                      • #12
                        Alla kuminuijalla tuli koputeltua kattia ja ei helise sisällä mikään.

                        Comment


                        • #13
                          Hieman asioita selvitetty. 4 koneella puhutaan vaan bank 1. Sensor 1 on ennen katalysaattoria ja sensor 2 katalysaattorin jälkeen.
                          Jos v-8 kone niin bank 1 samalla puolella kuin sylinteri 1 ja bank 2 toisella puolella.
                          yksinkertainen tapa testata katin kunto jos infrapuna lämpömittari. Mittaa lämpötila auto lämpöisenä ennen kattia ja katin jälkeen. Kun katti kunnossa niin lämpötila korkeampi katin jälkeen ja viileämpi ennen kattia. Yksinkertaisesti katti tukossa käy niin että kuumempi katin etu kuin takapää ja tällöin p.0240

                          Huomenna siis katti testiin

                          p.0491 onkin sitten hapetus puhallusmoottorilla pakosarjaan, eli ennen kattia. Useampi eri vikamahdollisuus. Puhallusmoottori ei saa ohjausta....venttiili ei toimi joka voi taas johtua ilmavuodoista tai itse venttiilistä.Tutkimuksen alle..
                          Viimeksi muokannut Keijon; 16.4.2020, 01:11.

                          Comment


                          • #14
                            Katsastamassa kävin ja co arvot oli 0.6 kierroksilla ja toosikauan kun lämmitteli niin sai näyttöön hyväksytyn alle 0.2 arvon...onko esimerkkejä miten korjasit co vian.

                            co2 oli 13.4 eli alhainen

                            alipainevuoto ?
                            katalysaattori ?
                            huollon puute.....

                            jos ratkaisuja niin kerroppa
                            Viimeksi muokannut Keijon; 17.4.2020, 16:13.

                            Comment


                            • #15
                              Katsastuksessa näin kävi ja nipin napin läpi. Tutkin ja viallista ainakin secondary air pump ja valve. Valve musta pumpun puolelta joten ilmeisesti rikki ja vuotaa. Toi valskatessaan vois selittää korkeata co arvoa. Muutenhan noiden pitäisi kylmäkäynnistyksessä auttaa kattia eli puhaltaa happee suoraan pakosarjaan..olikos 60 tai 90 sek. Onkos muilla ollu vastaavaa ja eikös vois olla päästöongelmat tosta kiinni ?...mistäkään kannattaisi osia tilata ?...

                              Comment


                              • #16
                                Tääs audissa oli katti rikki

                                Comment

                                Working...
                                X