Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI öljynpainevalo ongelma (johtosarja)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    3.0 TDI öljynpainevalo ongelma (johtosarja)

    Ongelmana satunnainen öljypainevalon syttyminen ajossa.
    ASB 3.0Tdi moottori A4:ssa.
    Ongelma on johtosarjassa, öljynpainekytkimen uusin alkuperäisellä ja öljynpaineet on mitattu ne on OK.
    Ongelma alkoi ensin töyssyissä sopivan kostealla kelillä, voi olla viikonkin poissa ja sitten huutaa viikon jokaisen töyssyn jälkeen.
    Jokapaikassa lukee että anturin tietoa luetaan vasta 2000rpm jälkeen, mutta tässä se syttyy 1600rpm kohdalla, moottorin ohjelma saattaa vaikuttaa, mutta se ei ole olennaista.
    Kertokaa tietäjät, että mitkä on tämän moottorin johtosarjan heikot kohdat, ei huvita kokonaan avata, kun on muovisukan sisällä suurimmaksi osaksi.
    Nyt mittarissa n~135tkm.
    Kuva vielä netistä missä näkyy johtosarjaa.
    ASB
    Viimeksi muokannut Jabe; 2.4.2020, 17:44. Perustelu: asb, öljynpaine, öljynpainekytkin, johtosarja, 3.0tdi

    #2
    Ettei olis öljynpaineen säätösolenoidi? Antaako vikakoodia? Kumman paineanturin uusit?

    Comment


      #3
      Ymmärtääkseni tässä ei ole tuota säätösolenoidia, tulee vasta uudemmissa malleissa ja antureita vain yksi.
      ELSAn mukaan löytyisi vain yksi öljynpainevahti ja se on kytkin öljynsuodatinjalassa ja tämän uusin.
      Viimeksi muokannut Jabe; 8.4.2020, 22:34. Perustelu: lisätieto

      Comment


        #4
        Jos on aikaa ja intoa niin voisihan anturin johdolle tehdä ohitusleikkauksen ja vetää se uudestaan johtosarjan ulkopuolella. Jos vaan löytyy se johdon toinen pää matolastikosta.

        Comment


          #5
          Niin, tuota ehdotettiin töissäkin, mutta haluan pitää johtosarjan alkuperäisen näköisenä mahdollisimman paljon. Ja ohitusjohdoissa aina se mahdollisuus että joku muukin johto on samasta kohtaa vaurioitunut, se jäisi korjaamatta.
          Mutta täytyy varmaan se ecu ottaa sieltä näkyviin, kuulemma jossain A6:ssa 3.0tdi koneella oli ollut johto poikki sieltä ecun vierestä, ilmeisesti vaurio tullut tehtaalla johtosarjaa tehdessä, eri anturi mutta samalla sen tarkistaa kun koeponnistaa tuon öljynpainekytkimen johdon vaikka yleismittarin piipparilla jos löytyisi katkos, tai sitten ihan lampulla koittaa ja heiluttelee johtosarjaa.
          Onko jollain tietoa että paljonko ecu antaa ulos, täytyykö käyttää 1-2W lamppua, 12V tulee johdon päähän, mutta antaako ecu virtaa ulos juurikaan, kun kytkin tiedosta kyse?

          Comment


            #6
            Löysikö Jabe vikaa? Itse olen nyt talven katsellut öljykannua mittaristossa. Anturi on vaihdettu ja johto on ehjä anturilta sisälle menevään liittimeen. Kaavion mukaan johto jatkuu siitä mittariston ohjauspoksille J285. Onko tuo poksi itse mittaristossa vai jossain muualla?
            Viimeksi muokannut Killeri; 14.2.2023, 15:10. Perustelu: Täggäys

            Comment


              #7
              Johto on ehjä mittaristolle asti, voiko vika olla siis itse mittaristossa? Ei kai tässä enää jää muita vaihtoehtoja.

              Comment

              Working...
              X