Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8.5 2.0 TFSI Flex-fuel polttoaineen paineen vikakoodit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B8.5 2.0 TFSI Flex-fuel polttoaineen paineen vikakoodit

    Ensimmäisen kerran lokakuussa 2019 jäi haaviin vikakoodi alhaisesta polttoaineen paineesta:

    1 Fault Found:
    2838 - Fuel Rail/System Pressure
    P0087 00 [096] - Too Low
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 108083 km
    Date: 2019.11.23
    Time: 15:45:59

    Engine speed: 2053.50 /min
    Normed load value: 37.6 %
    Vehicle speed: 107 km/h
    Coolant temperature: 96 °C
    Intake air temperature: 4 °C
    Ambient air pressure: 1000 mbar
    Voltage terminal 30: 14.583 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Median injection timing: 12.258 ms
    Engine operating condition: Part. load
    Engine operating condition-Test_Program_Channel 87: 6

    Readiness: 0000 0000

    Ja nyt tänä vuonna jäänyt haaviin vikakoodi liian korkeasta polttoaineen paineesta:

    1 Fault Found:
    2837 - Fuel Rail/System Pressure
    P0088 00 [096] - Too High
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 3
    Mileage: 111555 km
    Date: 2020.02.29
    Time: 13:17:47

    Engine speed: 2014.50 /min
    Normed load value: 55.3 %
    Vehicle speed: 68 km/h
    Coolant temperature: 38 °C
    Intake air temperature: 5 °C
    Ambient air pressure: 990 mbar
    Voltage terminal 30: 14.277 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Median injection timing: 3.401 ms
    Engine operating condition: Part. load
    Engine operating condition-Test_Program_Channel 87: 6

    Readiness: 0000 0000

    Autossa esiintynyt kertaluontoista nykimistä, jonka jälkeen toiminut taas normaalisti. Autossa Erikoismoottori-softa ja ajettu käytännössä etanolilla tämän vuoden tammikuuhun asti. Nyt tankkailtu helmi ja maaliskuussa 98:ia.

    Mistäköhän lähtisi vian juurisyytä etsimään? En löytänyt foorumin haulla vastaavia vikakoodeja vastaavasta moottorista.







  • #2
    Voi olla korkeapainepumpussa tai railpaine tunnistimes vikaa.

    Comment


      #3
      Tuolla porukka vaihdellu laatikkokaupalla osia ja silti poppaa koodia. Oisko joku joka tuntis ton MED17.1 sielunelämää sen verran, että pääsis softan toiminnallisuuden kautta kiinni vikakoodin syntyperään?
      Oh the joys of being tuned. I got this lovely soft code again and went into limp mode :banghead::banghead::banghead: Any one else experience this issue? It started back when i was at APR stage 1 and went away after going stage 2, until last night (4 months). It shows as boost cutting out at around 3K along with bucking and loss of power, If you keep on it it will regain power until around 5k and do the same thing again. Clear the codes and everything is back to normal.... until the

      Comment


        #4
        Saattais olla :)

        Huomionarvoista tuossa on se, että kumpaiseenkin suuntaan tapahtuneet painepoikkeamat on tapahtuneet pienellä/pienehköllä kuormituksella freeze frame -datan perusteella. Silloin mennään ihan tehtaan setupeilla paineensäädön osalta, joten en erityisemmin epäilisi viritystä.

        Näyttääkö nokkien ajoitukset/sopeutukset millaista? Korkeapainepumpun paineensäätö tapahtuu nokan asennon suhteen pumpussa olevalla neulaventtiilillä. Jos jakoketju on venynyt merkittävästi, sekoilee myös paineensäätö.

        Comment


          #5
          Täytyy tuota adaptaatio tarkastella, kun sitä yksi ilta aloin itsekin epäilemään. Jostain jenkkifoorimulta lueskelin, että kun adaptaatiot alkaa heittää reilua viittäpinnaa, niin alkaa ongelmia ilmetä. Uutena vissiin pitäisi pysyä adaptaatio alle yhden asteen.

          Kesäreissusta muistan myös, että kun piti polkasta liikennevaloista venäläisten vierestä liikkeelle, niin lähes samantein meinas otsa kopsahtaa tuulilasiin. Se taisi olla oireen ensimmäinen esiintyminen silloin.

          EDIT: poistettu kysymys nokkienväliseen ketjuun liittyen.
          Viimeksi muokannut karvis; 11.3.2020, 15:11.

          Comment


            #6
            EA888 on kaksi nokkapyörää eikä enää perinteistä vag tavattua nokkien välistä ketjua.

            Comment


              #7
              Joo, olisihan sen voinut tarkastaa etukäteenkin. Riittääkö siis muistaakseni kanavan 093 Phase position °-arvo?

              Lisättäköön jälkipolville tähän vielä oireiksi sellainen, että välillä kylmillä keleillä sai sahata käyntiin etanolilla ihan urakalla, vaikka pakkasta vain -10 kieppeillä ja oli lohkolämppärissä kiinni. Viime keväänä lähti hyvin tulille pakkasillakin ilman sen suurempia lämmittelyjä.
              Viimeksi muokannut Killeri; 11.3.2020, 17:08. Perustelu: Viestit yhdistetty.

              Comment


                #8
                IDE00182 Camshaft adaptation intake bank 1: phase position pönöttää 0.00° arvossa. IDE00178 Camshaft adjustment intake bank 1: specified value 28.00°.

                Comment


                • #9
                  Siis ajaessakin?

                  Comment


                  • #10
                    Mulla apr softa flexfuelissa ja nykimistä viinalla kovemmassa vedossa. Ei vikakoodeja. Korkeapainepumpun männän vaihdoin isompaan kun paineet ei pysyneet vedossa pyynnin mukana. Ja puolat+tulpat vaihdettu, ei ollut näistä mitään apuja. Vähän kuulostaa samanlaiselta oireelta? Tuntuu että kylmät kelit ja viina ainakin pahentaa. Bensalla ei oireita. Jakoketju vaihdettu kesällä.

                    Comment


                      #11
                      Sain logattua tuota Camshaft adaptation intake bank 1 arvoa nyt paremmin. Pysyy arvossa 0.0 jonkin aikaa, kun auto on käynnistetty kylmänä ja lähdetty ajamaan. Siitä pamauttaa sitten 10-20km ajon jälkeen suoraan arvoon -7.71 ja pysyy siinä jonkun aikaa. Siitä sitten arvoon -8.53 -> -9.47 -> -9.54 -> -9.23 jonka seutuville sitten stabiloituu. Muutokset eivät tapahdu portaattomasti, vaan tuollaisina karkeina askeleina.

                      Ajoin noin 60-70km ja sammutin auton. Käynnistettäessä uudestaan lämpimänä hakee suoraan tuonne -9.0 seutuville ja pysyy siellä. Ei muutu tuosta mihinkään (siis merkittävästi) ajon aikana, kun siihen kerran stabiloituu.

                      Mitenkäs tuossa ketjunkiristin toimii? Vai onko ketju vain yksinkertaisesti venynyt? Jännä kun aluksi kylmänä pysyy tuolla nollissa ja sitten yhtäkkiä hyppää isolla askeleella (öljyjen lämmettyä?). Startatessa kylmänä ei kuulu mielestäni pienintäkään räklätystä.

                      EDIT: Ameriikan foorumilta poimittua:

                      Dealership guideline is anything over -4 degree's we recommend a timing chain replacement, usually around 4.5-5 you will start seeing high pressure fuel faults due to the cam being out of time with the hpfp.
                      Viimeksi muokannut karvis; 27.3.2020, 20:31.

                      Comment


                      • #12
                        Lueskelin aika paljon tuosta viime kesänä. Mulla taisi olla -7astetta ja kiristimessä oli enää pari pykälää kiristysvaraa. Suosittelen heti jakoketjun vaihtoa ennenkuin pääsee hyppäämään yli, sinulla on kiristin tapissa.

                        Comment


                          #13
                          Joo, autohan meni tallille heti ton jälkeen ja jakopään osat on tilattu Saksasta. Teen tästä varmaan projektin tuonne projektipuolelle, jos ja kun nämä Audin jakoketkut eivät olekaan kaikilla ikuisia. Audihan ei näissä asioissa vastaan tule. Tuo jakoketkuremppahan on äkkiseltään ihan suoraviivaista tekemistä. Katsotaan kuinka paljon venymätön 100k ajettu ketju on uutta pidempi.

                          Comment


                            #14
                            Noniin, vaihdoin ketjun ja käytin koneen lämpimäksi. Adaptaatio tyhjäkäynnillä uudella ketjulla luokkaa -1.30 astetta. Onko tuo normaali arvo uudella ketjulla vai pitääkö tehdä adaptaatiota tms.? Olihan se huoltovapaa ketju ottanu jo 112 000km aikana ihan reippaan teknisen etumatkan. Erwinin ohjeen mukaan ketju on vaihtokunnossa, kun kiristäjästä näkyy seitsemän koholla olevaa nystyrää. Kiristäjässä olisi vielä ollut kuitenkin vähän varoja, oisko ollu yhdeksään nystyrää tms.

                            Kaikki uuden ketjun merkatut lenkit laitoin hammaspyörien vastaaviin merkkeihin ja pyöritin konetta käsin niin kauan, että merkit taas osu kohdilleen. Sai meinaan veivata aika monta kymmentä kierrosta, että sattu taas kohdilleen.

                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Itellä myös ketjun vaihto edessä. Ja kyselisin ootteko vaihtaneet sen pakonokan päässä olevan pultin?
                              Ku monessa youtube videossa kehottavat sen vaihtamaan. Ja mikähän sen osanumero on cdnc moottorissa, ku en ite sitä oo onnistunu löytämään?
                              Ja minkä merkkisiä ketjuja olette laittanu?

                              Comment


                                #16
                                Vaihdoin kaikki pultit ja mutterit mitä otin irti. Se pakonokan päässä oleva pultti on joko M6 tai M8 riippuen kai moottorista. Näyttäs olevan CDNC:ssä myös M8 eli N10572403. Käytin orkkisketjuja ja uusin ketju osanumerolla 06K109158BE. Laakerisillasta kannattaa kaivaa se sihti mäkeen oli se ehjä tai ei. Hajoo meinaan kaikista melko varmasti ennen pitkää. Itellä se oli kanssa hajalla ja palanen löytyi öljykanavan suulta.

                                EDIT: Voisiko moderaattorit muokata otsikkoa siten, että mahdollinen juurisyykin näkyisi otsikosta?
                                Viimeksi muokannut karvis; 30.4.2020, 13:50.

                                Comment


                                  #17
                                  Kiitos nopeasta vastauksesta. Ja taitaa tulla nuo oem. osat pitemmänpäälle paljon halvemmaksi.
                                  Siks kyselin tästä ketjusta, että on ainakin homma tuoreessa muistissa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Jaahas, johan se taas kestikin. Tänään rampilta aika rivakasti kiihdyttäen meno loppu kuin seinään ja otta tuulilasiin kiinni. Vaste kaasuun hävisi samantein ja sain nilkutettua parkkipaikalle, johon autenttisesti sammui. Yritin uudelleen käyntiin ja ei lähtenyt. Starttaili vain pitkään. Parin yrityksen jälkeen lähti pitkän startin jälkeen käyntiin ja kävi hyvin epätasaisesti, kunnes sammui. Tässä vaiheessa soitin vaimon tuomaan läppärin ja VCDS:än.

                                    Ainoa vikakoodi vähän ennen tapahtunutta ja sen jälkeen ei mitään koodeja:

                                    2838 - Fuel Rail/System Pressure
                                    P0087 00 [101] - Too Low
                                    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                    Freeze Frame:
                                    Fault Status: 00000001
                                    Fault Priority: 2
                                    Fault Frequency: 1
                                    Mileage: 115016 km
                                    Date: 2020.08.04
                                    Time: 16:27:50

                                    Engine speed: 2441.00 /min
                                    Normed load value: 20.4 %
                                    Vehicle speed: 60 km/h
                                    Coolant temperature: 94 °C
                                    Intake air temperature: 34 °C
                                    Ambient air pressure: 980 mbar
                                    Voltage terminal 30: 14.371 V
                                    Unlearning counter according OBD: 40
                                    Median injection timing: 16.680 ms
                                    Engine operating condition: Part. load
                                    Engine operating condition-Test_Program_Channel 87: 6

                                    Myöskin start-stop toiminnosta tuli joku ilmoitus kojetauluun, mutta en sitä ehtinyt lukaista. Jotain, että start-stop function disabled/malfunction restart needed tms.

                                    Ensimmäisenä hyppäsi sydän kurkkuun, että menikö jakoketjurempassa joku pieleen ja koneesta tuli vapaasti kiertävä. Ehdin jo soittaa hinurillekin. Koitin vielä kuitenkin hetkenpäästä käyntiin ja starttasi suht normaalisti jäi normaalille tyhjäkäynnille ja sammui. Uusi yritys ja jäi normaalisti käyntiin. Soitin hinurille ja sanoin, että ei tarttekaan tulla. Ajaen kotiin ja auto toimi pienellä kuormalla normaalisti ja käynti oli tasaista. Cam phase adaptation normaali -1.67, eli ketju siellä nyt ei vissiin ainakaan ole pomppinut.

                                    Mistäs lähtis vikaa etsimään? Ensimmäisenä tuli mieleen, että korkeapainepumppu touhuilee omiaan isommalla kuormalla. Se nyt varmaan ensimmäisenä lähtee vaihtoon.



                                    Comment


                                    • #19
                                      Katso rail paineen pyynti/ toteutus

                                      Comment


                                        #20
                                        Täytyy loggailla sekä railipaineen, että matalapainepuolen pyyntejä ja todellista.

                                        Laitoin kuitenkin jo varmuuden vuoksi uuden pumpun tulemaan, kun alkuperäinen (toivottavasti) sattu edullisesti löytymään.



                                        Comment


                                          #21
                                          Tuossa nyt logia pieneltä ringiltä. Ei huvittanu tällä kertaa jäädä vielä tien poskeen.

                                          Comment


                                            #22
                                            Normiajossa ja ilman suurempia kiihdyttelyitä tuntuu toimivan moitteetta. Täytyy käydä sopivan hetken tullen tallin takapihalla loggaamassa täyskaasuveto.

                                            Comment


                                              #23
                                              Meenekös toi uusin 06J127025L pumppu suoraan vanhaan korkeapainelinjaan kiinni vai onko uudessa pumpussa erilainen yhde verrattuna vanhaan? Jostain jäänyt päähän, että ainakin jossakin moottorimalleissa yhde muuttunut ja tarvitaan adapteri/uusi bensalinja kiskolle.

                                              Comment


                                              • #24
                                                karvis selviskö tämä vika koskaan?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Vahva haju alkaa olla ja se on tuo matalapainepumpun PWM-säädin. Epäilen, että ylikuumnee ja siitä syystä alkaa pätkiä. Ongelma siis esiintyy vain kesäisin. Nyt talvella ei taas ole ollut juuri mitään ongelmaa. Uusi ohjain odottaa tuossa aikaa vaihdolle.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Voi olla kaukaa haettua,tämä vain omIsta kokemuksista. Eli oletteko ajanut pelkällä viinalla vai sekä että? Jos pelkällä etanolilla,niin kannattaa kurkata sinne tankkiin ja tarkistaa siirtopumppu. Kaverilla loppu ainakin meno,kun etenoli limoittui siirtopumpumpun sihtiin ja lakkasi menovesi virtaamasta. Pumppu irti ja bensalla pesu auttoi,tällä siis oli ajettu pelkällä etanolilla ja tuliuudet vehkeet kyseessä.
                                                    Jotenkin kerryttää sellaista töhnää tankkiin,pitää välillä huuhtasta bensalla linjasto.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Etanolilla pääasiassa ajettu, mutta nyt kylmillä kuukausilla bensalla. Siirtopumppu pitää ottaa pois, että controllerin saa vaihdettua. Täytyy samalla silmäillä siirtopumppu lävitte.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Noniin, sain vaihdettua matalapainepumpun PWM-ohjaimen uuteen ja äkkiseltään tunnusteltuna nyintä isommalla hapetuksella ei ole uusiutunut.

                                                        Ohjaimen vaihto on kohtuullisen suoraviivainen homma ja sehän ei sieltä automaattisesti mahdu livahtamaan pihalle. Penkin ja tankin välistä peltiä pitää käsin nostaa, jolloin pelti antaa sen verran periksi, että kontrollerin saa luikautettua pihalle. Edes pumppua ei tarvitse välttämättä ottaa pois tankista, jos vain on apukäsiä painamaan pumpun kantta alaspäin kehdon jousta vasten samaan aikaan, kun kontrollerin luikauttaa pihalle.

                                                        Ohjain Pierburg 7.07796.10.0
                                                        Pumpun tiiviste Vaico V10-4417
                                                        Pumpun kiinnitysrengas 4F0201375
                                                        Takapenkin kiinnikkeet 2kpl 4L0886373

                                                        Takapenkin kiinnikkeet hajoaa penkin irroituksessa, että ne pitää myös uusia. Pumpun kiinnitysrenkaalle tilasin tällaisen työkalun.




                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X