Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 2.0 TDI 130 kW multitronic lämmöt ei nouse

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 C7 2.0 TDI 130 kW multitronic lämmöt ei nouse

    Mitä muita vaihtoehtoja termostaatin lisäksi voi olla, kun otsikon mukaisessa Audi A6 ei lämmöt nouse millään 90 asteeseen? Näillä tämän hetken +2...8 asteen keleillä moottoritiellä 120 km/h ajaessa saa kolme palkkia mittaristoon, mutta heti liittymästä poistuessa lämmöt putoaa kahteen palkkiin alle 10 sekunnissa. Maantiellä tai kaupungissa ajaessa ei kahta palkkia enempää tule missään vaiheessa. Koitettu myös ajaa hieman talvirajoituksia kovempaa moottoritiellä isommilla kierroksilla, mutta tuo sama kolme palkkia on kaikki mitä irtoaa.

    Mitään vikakoodeja eivät löytäneet korjaamolla, mutta toisessa paikassa sanottiin, ettei termostaatti ei välttämättä mitään vikakoodia edes anna. Kustannusarvio termostaatin vaihdolle on noin 250e, joten ei viitsisi heti lähteä sitä vaihtamaan, kun ei varsinaisesti ole tietoa missä vika on.

    Lisäksi kulutus näyttäisi olevan hieman normaalia suurempi. Tämä varmaankin johtuu siitä, että kone ei missään vaiheessa lämpene tarpeeksi?

  • #2
    Termarille ääni.

    Comment


    • #3
      Moro!

      Ongelmana Audi A6 2.0 TDI -13 ja lämmöt varsinkin näin kylmillä keleillä. Viime vuonna tuli jo painittua saman ongelman kanssa ja termari vaihdettiin uuteen, mutta se ei ollut ratkaisu ongelmaan.

      Tänään puolen tunnin ajo 70-90 km/h nopeudella ei nostanut lämpöjä yli ensimmäisen palkin ja moottoritielläkin ajamista 120 km/h vaatii noin 30 km, jotta täydet neljä palkkia saadaan mittaristoon. Maantieajossa pienellä plussakelillä saattaa kaksi tai joskus kolmekin palkkia ilmestyä.

      Viimasuojalla sain viime vuonna pientä helpotusta ongelmaan, mutta ei sekään yksin tätä ratkaise. Ei kai tämä kuitenkaan täysin normaalia voi olla, että nollakelillä edes 90 km/h ei riitä lämpöjen nousuun?

      Comment

      Working...
      X