Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 3.0TDI 171kW suuttimen tiiviste tippui venttilikoppaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 3.0TDI 171kW suuttimen tiiviste tippui venttilikoppaan

    Noniin,

    Suuttimien tiivisteitä (kupariprikka) vaihtelin ja viimeisen suuttimen kohdalla tiiviste tippui asennusvaiheessa suuttimen päästä juuri sopivasti suuttimen reiän ohi venttiilikoppaan. Tiivisteestä näkyi pikkuisen suuttimen aukosta venttilikopassa ja sain tiivistettä sen verran yritettyä nostaa takaisin, että se hieman liikahti ja hävisi johonkin. Seuraavaksi piti avata sitten koko koppa, että löytäisi tuon prikan, mutta ihmetykseni sitä ei löydy enää yhtään mistään tuolta kopasta.

    Kysymys kuuluukin, että mihin asti tuo prikka voi tuolta venttiilikopasta matkustaa ja mitä kaikkea tässä on nyt mahdollista mennä vielä vikaan.

    Kuvassa näkyy koko kansi avattuna ja kuva kohdasta johon prikka putosi.


    #2
    No palotilaan se ei sieltä kannen päältä pääse, mutta öljypohjaan se on voinut pudota huonolla tuurilla.

    Comment


    • #3
      ei muuta kun letkukamera käyttöön ja prikan metsästykseen.

      Comment


        #4
        Tuuri on mielestäni hyvää, jos se on öljypohjaan mennyt. Siellä se ei pääse aiheuttamaan todennäköisesti mitään vahinkoa. Kunhan varmistut siitä, että ei ole missään venttiilikoneistossa pyörimässä niin sanoisin että voi ajella suht huoletta. Jos ajatus prikasta öljypohjassa ahdistaa niin öljyt valutukseen ja öljypohja pois.

        Comment


        • #5
          No niin,

          Kiitos kaikille kommenteista. Tämä remontti eteni postauksen jälkeen siten, että tilasin Jimm'siltä endoskoopin, joka osoittautui todella hyväksi ja varsinkin tarpeelliseksi. Endoskoopilla sain vilauksen prikasta venttiililohkossa olevan kulman takaa, johon epäilin prikan tippuneen. Seuraavaksi yritin saada prikkaa ylös tuolta aukosta samaa reittiä mitä se sinne oli mennyt, mutta mikään imuriviritys, koukku tai muu vastaava ei tuottanut tulosta. Lopulta sain työnnettyä prikan vahingossa ulos venttiililohkon alaosaan, jossa on poraukset öljypohjaan ja tongittua prikan tuota kautta pihalle. Tästä oppineena voisin väittää, että jos jollain tiiviste tippuu venttilikoppaan niin se ei sieltä mihinkään pääse pois kulkeutumaan ja tulee yrittää kaivaa pois, ettei se ole jossain venttiilikoneistossa pian jumissa.

          Comment


          • #6
            Oli itselläkin hikeä otsalla kun suuttimia vaihtelin, sitten kun vielä piti vaihtaa ne venttiilikannen tiivisteet, niin joutui vaihtamaan prikatkin vielä kertaalleen. Silloin pistin ihan pienen nökäreen vaseliinia prikkaan, että sai pysymään suuttimessa kiinni. Endoskoopilla tullut kyllä muuten metsästettyä vaikka mitä ja mistä. mm T4 vetarin tumpin päätä tasauspyörästön välistä.

            Comment


            • #7
              Miksi ette tiputa kupariprikkaa pitkän tikun avulla suutinkolon pohjalle paikalleen ja sitten vasta suutin koloonsa?

              Comment

              Working...
              X