Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 kytkinmurheita?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 kytkinmurheita?

    Mikä voisi olla vikana, kun kiihdyttäessä kytkin voi välillä jumittaa pohjaan, mutta nousee kyllä itsestään melkein saman tien. Myös liikkeelle lähdöt ovat aika repiviä. (Olleet tietenkin aina, koska on vähän niinkuin on-off tyylinen tuo sintterikytkin, mutta nyt tärisee koko koppi kun lähtee liikkeelle). Niin ja kytkin ei tunnu ainakaan luistavan tippaakaan vedättäessä 2 tai 3 vaihteella. Kytkintä kun pitää puolivälissä kuuluu vauhtipyörä kytkin sektorilta sellaista sirinää, joka loppuu heti kun päästää kytkimen ylös tai painaa kytkimen kokonaan pohjaan.

    Autossa siis käsittääkseni teräksestä valmistettu vauhtipyörä ja sintterilevykytkin, varmaankin 6-lapainen, Okkim voi tarkentaa jos vielä muistaa :)

    Työsylinteri ja kytkimen painelaakeri ovat melko uusia. Jarruneste (Motul RBF600) pysyy myös sisällä eli ei pitäisi olla työsylinterivuotoa. Kytkimen pääsylinteri Sachsina laitettu tilaukseen niin täytyy kokeilla ensin auttaako sen vaihto ja tehdä myös ilmaus samalla.

    Muita vinkkejä jos ei tuo edellä mainittu auta ?
    Viimeksi muokannut Mikko86; 12.11.2019, 21:41.

    #2
    Ensimmäisenä tuli mieleen jumittava työsylinteri, mutta kerran se on uusi niin sitten ehkä levy saattaisi jumittaa pääakselilla? Kannattaa silti ensin kokeilla vaihtaa se pääsylinteri koska se on paljon helpompi juttu.

    Comment


    • #3
      Joo täytyy vaihdella ensin tuo pääsylinteri ja jos sekään ei auta niin joutuu kai repästä kiukaan "taas" irti ja ihmetellä josko sielä jumii joku..

      Mitenhän mukava homma tuo kytkimen pääsylinteri on muuten vaihtaa? Siitä oli jossain jenkkipalstalla ohjeetkin, mutta oli kuvat kadonneet kun niitä olisi juuri kaivattu :)

      Comment


      • #4
        Kytkimen pääsylinteri olis paikallaan (hitto mikä urakka) ja meinasin tuossa alkaa ilmailla työsylinteriä alakautta kunnes osui tuollainen kiva juttu silmään.. Mitähän tuossa on tapahtunu, voiko paineasetelman joku kynsi ym. katketa ja tulla laatikon kyljestä tuolleen läpi??

        Joka tapauksessa ei tässä nyt ilmailut pahemmin auta vaan täytyy repiä koko kiuas ja laatikko pois keuliltaan, että pääsee tutkimaan lisää..

        Comment


        • #5
          Öö nyt on kyllä sanottava että mitä vi**ua tossa on tapahtunu? Siinähän on reikä vielä tossa ylempänäkin. Kone ja laatikko pois ja kuvat sit tänne jakoon!! Ilmaus kannattaa tehdä minun mielestä yläkautta, jollei sitte ole kuskinpuolen vetari ja suojalaippa irti..

          Comment


          • #6
            Jaa a.. yläkautta ainakaan pelkkää paisaria siirtämällä ei ollut mielestäni mitään mahdollisuuksia saada kättä mahtumaan ilmausnipalle. Ajattelin ottaa vetarin irti.
            En päässyt oikein käsitykseen miten noin voi ylipäätään käydä. Toisaalta turha se on arpoa ennen kuin vetää laatikon ulos.. Pitää räpsiä kuvia kun sinne asti joskus pääsee.

            Comment


            • #7
              Kyllä mä ainaki saan käden mahtuu siitä välistä ku ottaa paisarin sivuun.. just muutama vkl taaksepäin ilmasin omasta näin..

              Comment


                #8
                Jopas on jännä juttu. Joku sieltä paineasetelmasta on hajonnut. Yhdessä oli katkennut sellainen ”lattarauta” joka estää paineasetelman kitkalevyä pyörimästä. Se oli rikkonut kampuran asentotunnistimen. Kai se sopivasti sattuessaan voisi reiänkin tehdä.

                Comment


                • #9
                  Löysin vanhan kuvan paineasetelmasta ja valmistajan (Sachs) mukaan väännönkesto: Sachs SRE 707

                  SRE tuote: 883082 999707
                  Levykoolle: 240 mm
                  Väännönkesto massalevyllä: 520nm
                  Väännönkesto sintterillä: 615nm

                  https://www.race.fi/fi/product/32794...rs-performance

                  Autosta on penkissä mitattu vääntöä max. 760nm, joten lieneekö tuossa syy miksi hajonnut tuo asetelma.

                  Joka tapauksessa vähintään uusi asetelma (ellei kytkin/vauhtipyörä ole ottanut siipeensä) pitäisi tuohon saada tilalle.

                  SRE 765 pitäisi mennä paikoilleen, mutta en tiedä onko se yhtään kummempi kestävyydeltään..

                  Onko kokemuksia tästä setistä 850nm versiona: https://www.don-octane.de/AUDI-RS4-B...ml?language=de

                  Ilmeisesti bolt on paketti ässään eikä hintakaan päätä huimaa kun mukana tulee vauhtipyöräkin.

                  Comment


                  • #10
                    Kannattaa melkein kurkkaa mikä siel on tilanne ennenku tilaa mitään, en usko että vauhtipyörä on ottanu siipeensä..

                    Comment


                    • #11
                      Kuvat puhukoon puolestaan.. Paineasetelma on ehjä ja vauhtipyörä virheetön. Itse kytkinlevystä on mennyt poikki tuo "kehä" ja palaset on raapinut laatikkoa kivasti ja tehnyt siihen halkeamaa. Tuleepa nyt sitten samalla tehtyä kunnon vuosihuolto :)

                      Onko tietoa onko noita "kehiä" muilta katkennut ?

                      Comment


                        #12
                        Minä ainakaan en ole törmännyt tuollaiseen. Outo vika.

                        Comment


                        • #13
                          Tässä vielä kuva haljenneesta kohdasta laatikosta. Miten lähtisitte tuota korjailemaan ? Riittääkö, että tuon reiän täyttää vain jollakin ns. kemiallisella metallilla ettei pääse likaa sisään (esim. https://www.motonet.fi/fi/tuote/6061...n-metalli-25ml) vai onko TIG ainoa oikea korjaustapa?
                          Ei kai tuohon käsittääkseni rasitusta kohdistu, korjatkaa jos olen väärässä.
                          Viimeksi muokannut Mikko86; 8.1.2020, 19:17.

                          Comment


                          • #14
                            vedä tigillä jos on vehkeet lähellä saatavilla, Jos ei nii kemiallista metallia vaan, eipä tuosta mitää muuta haittaa ole kuin että likaa ei paranis päästää kytkimelle..

                            Comment


                              #15
                              Tartteeko tuota korjata edes.

                              Comment


                                #16
                                Tuskinpa sille tarvii tehdä mitään, mutta jos haluaa tehdä "oikein", niin sittenhän sen voisi hitsata.

                                Comment


                                  #17
                                  Eikös siinä ole vieressä vähän isompia reikiä tehtaan jäljiltä?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Taitaa siinä laatikon päällä olla joku reikä.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X