Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8T B6 BFB 120kw ohjelmoitu, tehojen puute.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8T B6 BFB 120kw ohjelmoitu, tehojen puute.

    Otsikon mukainen ajoneuvo jossa on ollut pitkään jo sama ongelma eikä vikaa ole löydetty.Vastaavaa vikaa en mistään viestiketjusta löytänyt.

    Ongelma: Auton tehot on hyvin riippuvaisia ilman lämpötilasta. Helteillä ja jossain +30 alkaa olemaan kiihtyvyys ihan luokatonta esim kolmosella lähtiessä 40km/h nopeudesta kierrokset nousee todella hitaasti. Kellotin kovimmilla helteillä (+31c) 40km/h-> 60km/h noin 8sek, ja kolmosella. Kelien viiletessä tilanne muuttuu huomattavasti, Näillä keleillä +2,5c alkaa olemaan jo hyvin tehoa, pakkasilla vielä enemmän. lämpötila anturit antaa ihan normi arvoja. ilmastoinnin pois kytkeminen ei vaikuta.
    Kerran tuli vikakoodiksi P0299 -002 control range not reached - intermittent.
    N75?Maf?Turbo? Bybass? alipainevuotoja? en ole löytänyt, mutta aiemmin niitä oli neljässä paikassa ja kaikki korjattu.
    Ei vihtis arpomalla vaihtaa osia.
    Auto toimii muuten moitteeta. Vähän ehkä nykmistä kun kiihyttää varovasti.

  • #2
    Annoin tänään pari tuntia aikaa autolleni. Purin imuletkun pois eestä ja tarkistin turbon, N75:n ja bybassin. Turbon siivet näytti hyvältä. Pitkittäisvälystä arviolta 1-2mm . Poikittaisvälystä ei yhtään. Hukkaportin tanko ei liiku eikä heilu mihinkään suuntaan, ei välystä siellä. N75:sta imusarjaan menevä putki päästi virrattomana läpi molempiin suuntiin. Pienellä putsauksella tilanne parani muttta ei vieläkään pidä täysin venttiilille päin?Vai miten tuon pitäisi toimia?. Kaksi muuta putkea virtaavat hyvin läpi
    Bybass on kunnossa.
    Ahdot nousee nyt normaaliin n.1.2bar kun aiemmin piikki 1,4bar, eli ahdot rajoittuu nyt ainakin oikein. .
    ongelma on siis ahtojen heräämisessä joka tapahtuu vaan liian myöhään.
    Paljonko tässä vehkeessä pitäisi olla alipaine tyhjäkäynnillä? -0,6?

    Comment


    • #3
      Mitä se antaa 3. vaihteella vedätyksessä ilmamassoiksi? Pitäisi olla softatussa AVJ/BFB luokkaa 155 g/s.

      MAF ja bensapumppu ovat ainakin kuluvia osia, että jos yli 200 tkm kilsoja takana niin huonoa ei tee vaihtaa, molemmista on muutamasta veljen ja omasta 1.8T:stä kokemusta, että vaihto parantaa koneen käytöstä. Turbogurun kertomana ahtimen hukkaportin ympärille syntyy kilometrien saatossa hienoja mikromurtumia, jotka varsinkin käyntilämpöisellä koneella tekee sen, että ahtopaineita joutuu 2000-3000 RPM "houkuttelemaan" ennen kuin herää, isommilla kiekoilla pakokaasua syntyy sen verran reippaasti, että hukkaportin juuresta vuotaminen ei niin enää vaikuta. Tuosta on edellisestä autosta omakohtaista kokemustakin, joka uudella ahtimella korjaantui. Lisäksi noita softia toki liikenteessä tuntuu pyörivän hyviä ja huonoja.
      Viimeksi muokannut Kraftwerk; 10.10.2019, 16:36. Perustelu: täydennys

      Comment


      • #4
        151 g/s tais olla max kun niitä kattelin joku aika sitte. Alakierroksilla jää pyydetystä arvoista 40-50g/s, vajaassa 3000rpm/min alkaa päästä pyydettyyn.

        Saa tosiaan houkutella niitä vääntöjä alas. Parhaiten niitä saa välillä esille on se , kun ajaa hissukseen vaikka 10sek tasakaasulla vaikka ihan tyhjäkäynti alueella tai vähän yli, ja sitten kaasu pohjaan niin lähtee paremmin. Ikään kuin jokin latautuisi sillä tavalla.
        Mielenkiintoinen pointti tuo hukkaportti. Rahalla saa mutta kun sitä ei ole.
        Autolla ajettu 291tkm

        Comment


        • #5
          Eli ilmamassat on ihan hyvät isommilla kieroksilla. Arvailuahan tämä toki on, mutta minusta tuo kyllä kuulostaisi juuri edellä mainitulta. Jos auto toimii muuten hyvin ja tuon kanssa pystyy elämään, niin uuden turbon vaihdosta ei tule kyllä ikinä senttiäkään saamaan takaisin. Kuvaamasi perusteella ei kyllä oikein MAF- tai PA-pumppuongelmaan sovi, joten aikaisempi kommenttini ehkä hiukan kaukaa haettu turboa lukuunottamatta.

          Comment


          • #6
            Nyt pukkaa koodia * järjestelmä liian laiha kenttä 1*
            Ja tuo tuli ku kunnolla polki kakkosvaihteella.

            Comment


            • #7
              Sitten vaan opiskelemaan 1.8t käy laihalla-topiccia

              Comment

              Working...
              X