Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 luistonesto valo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 luistonesto valo

    Audi A3 2004. 1.6 bensa BGU moottorilla. Autossa palaa luistonesto valo ja antaa moottorilta vikakoodia 16719 kampiakselin anturista ja abseilta 01314 ecun häiriöstä. Kampiakselin anturi uusittu ja kokeiltu paria muutakin, joista yksi toimii ainakin toisessa autossa moitteitta. Virrat päällä ollessa tuo luistonesto valo sammuu hetken kuluttua, kuten kuuluukin, mutta heti kun auton käynnistää se syttyy. Kampiakselin anturin johdot tarkistettu ja kaikki on yhteydessä ecuun ja pinnit on ok näköiset. Onko tässä ecu kärsinyt ja meneekö uusiksi, vai onko tullut joku härö ja saisi jotain kohtia uusiksi koodamalla homman jiiriin? Voiko antaa tuota anturihäröö jostain muusta syystä? Lambdasta ja egr.stä antaa myös koodia, mutta ei liittyne tähän koska on tehnyt sitä vuoden päivät. Muita koodeja ei anna. Jako on kohdillaan kun sen heitto taitaa joskus antaa noita nokka ja kampi koodeja. Ideoita kellään?

    #2
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01314

    tuon mukaan ecun vikakoodit voivat generoida 01314 vikakoodin. Jos anturi on uusi ja varmasti ehjä, lienee syytä tarkistaa johdotuksen eheys.

    Comment


      #3
      Kaikki moottorin koodit, jotka vaikuttaa seoksen muodostukseen -> väännön laskentaan, vaikuttaa luistonestoon. Ei kannata siis rajata muita koodeja pois.

      Mikä on koodin 16719 täysi sanallinen selitys? Pelkkä "kampiakselin anturi" ei kerro kaikkea siihen liittyvää.

      Comment


      • #4
        Tuolleenhan se menee kokonaisuudessaan. Ymmärränkö minä tämän sit väärin? 16706/P0322/000802 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal

        Possible Symptoms

        • Engine shuts off
        • Engine doesn't start
        • Tachometer / Rev Counter inoperative
        • Glow Plug Indicator Lamp (K29) flashes
        Possible Causes

        • Engine Speed Sensor (G28) loose
        • Engine Speed Sensor (G28) faulty
        Possible Solutions

        • Check Engine Speed Sensor (G28)
        Special Notes

        • The Engine Speed Sensor (G28) is also used as a reference sensor for the crankshaft position.
        • Check the wiring to/from the sensor and engine control module to rule out harness and module damage due to engine oil or coolant from a failed sensor or tensioner. This is an example from a 2012 Tiguan with Coolant in the ECM which resulted in G28 DTCs in addition to intermittent stalling.

        Comment


        • #5
          Et, mutta oliko se varmasti ”No signal” ?

          edit. No eihän ollut, koska kerroit sen olevan 16719 ja linkkasit tähän 16706

          Comment


            #6
            Juurikin näiden sekaannuksien takia kannattaa se VCDS listaus laittaa kokonaisuudessaan tänne. Vaihtoehtoja on esim. No signal, implausible signal, open or shor to plus.... ja ne kaikki voi viedä vianhakua eri suuntaan.

            Comment


            • #7
              Oho ja laiteetaan perään vielä pahoittelut ja 3x anteeksi. Luen illalla vielä 100 kertaa isä meidän rukouksen. Kelpaako`?
              Noin siinä sanotaan

              Wednesday,10,July,2019,14:38:57:30617
              VCDS Version: Release 19.6.1 (x64) Running on Windows 10 x64
              www.Ross-Tech.com

              Address 01: Engine Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
              Control Module Part Number: 06A 906 033 BB
              Component and/or Version: SIMOS71 1.6l 2V 5312
              Software Coding: 0000071
              Work Shop Code: WSC 06435 000 00000
              VCID: 60F6293CB3343A4FF9-8034
              2 Faults Found:

              16719 - Crankshaft Position Sensor (G28)
              P0335 - 009 - Malfunction
              Freeze Frame:
              RPM: 0 /min
              Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
              Bin. Bits: 00000001
              0
              RPM: 0 /min
              Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
              Bin. Bits: 00000001
              0

              16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
              P0138 - 006 - Signal too High
              Freeze Frame:
              RPM: 0 /min
              Bin. Bits: 00000001
              Voltage: 5.100 V
              Voltage: 2.060 V


              Readiness: 1110 1101

              Comment


                #8
                Maailmalla ollut ECU ongelmia tuohon vikakoodiin liittyen.Jos johdotuskin kunnolla tarkistettu, niin jäljelle jää ECU tai sitten hammaskehä jota lukee.
                Riippuen konetyypistä, jako voi olla pielessä, ilman vikakoodejakin.

                Comment


                • #9
                  Kampiakselin anturin johdot on yleismittarilla katsottu, että ecun päässäkin on elämää ja ecussa oli pinnit ihan ok. Jako tarkistettu ihan fyysisesti, että on kohdillaan. Jos tuo triggeripyörä olis rikki, eikö äkistään voisi olettaa, että olis myös jonkilaista käyntihäiriötä tai ei kävis lainkaan. Mikäli tässä on nyt tuo ecu- vika, onko sen vaihtaminen millainen operaatio? Olettaen, että löytää samalla numerolla olevan ehjän ecun.

                  Comment


                  • #10
                    Mikähän tälle nyt tuli. Kokeilin aikaisemminkin, että poistin nuo vikakoodit virtojen ollessa päällä, mutta tulivat heti uudestaan kun käynnisti auton. Nyt kokeilin sitten taas, ja nyt ei syttynytkään enää luistonesto valo. Auttaako se valohoito sittenkin?

                    Comment


                    • #11
                      Ei. Jotain on edelleen rikki.

                      Comment


                      • #12
                        No perkule, muutama metri ajoa, niin sytty taas. Eli hommahan oli mennyt niin, että tuossa oli takapyörän laakeri ollut myös sökö ja se oli vaihdettu, sekä ko. pyörän ABS anturi. Taitaa vika olla nyt tuossa anturissa, tahi sen lukijassa. Miksiköhän testeri ei anna sieltä mitään herjaa? Auttaakaas vähän.

                        Comment


                        • #13
                          Nyt ei käynnisty lainkaan. Taitaa sittenkin olla se triggeripyörä paska. Joku on tämmösen purkanut, kertokaas onko se mahdollista. Onko jollakin kuvaa mokomasta, miten se on toteutettu tässä?

                          Comment


                            #14
                            Jos anturi on kytkinkopassa, se lukee vauhtipyörästä. Itse saattaisin varmistaa vielä sen anturin hengissä olon. Ainakin noissa minun antiikkisissa ecu tarvii signaalin kampuran pyörimisestä, eli tuolta anturilta, ennenkuin bensapumppu pyörähtää.

                            Comment


                            • #15
                              Otin öljypohjan pois, niin näkyy kapuran päässä olevan pultattuna erillinen triggerilevy. Kiinnihän tuo oli ja ehjä. Hassulta tuntuu, että toisessa autossa toimiva, alkuperäinen anturi ei toimis tässä.

                              Comment


                              • #16
                                Ecussa oli hapettumaa ja ilmeisesti siitä johtui ko. vika. Putsailin ecua ja nyt rokkaa siltä osin. Tuli vielä toinen vika tuohon päälle, niin sotki vähän hommaa. Polttoainepumppu lienee finaalissa kun ei aina toimi.

                                Comment

                                Working...
                                X