Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 ulomman vetonivelen vaihto KIIRE

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b5 ulomman vetonivelen vaihto KIIRE

    En mikään pro asentaja ole mutta vm 00 a4 b5 ulommaista vetoniveltä vaihtamassa ja youtube videoita katsellessa käsitin, että helpoin tapa olisi ottaa vain koko akseli irti. Noh, akseli on irti mutta en saa sitä paikaltaan pois samanlailla kuin videoissa. Toiseksi siellä etupäässä on jotain öljyä älyttömästi kun sen sisemmän pään avasi. Videoissa ei näin ollut.
    onko siellä jotain rikki vai toimiiko tämä jotenkin erilai?
    Tässä kuva sisemmästä:




    Ps: Sain taisteltua irti, kun toisen alatukivarren irroitin.
    Vähän eriltä se näyttää kun katsomissani videoissa:



    Tämä oli siis täynnä tuota öljyä. Pitääkö sinne lisätä sitä rasvaa kun laitan akselin takaisin?
    Viimeksi muokannut okkim; 16.6.2019, 16:23. Perustelu: Viestit yhdistetty.

    #2
    Video on varmaan erilaisesta vetarista mikä esim mulla on A4 B7.ssa. Siinä kun sisäpään avaa nivel lähtee kokonaisuudessaan irti, kun taas A6 C5 mulla on samanlainen kun sulla eli sisäpään kun avaa sisänivelen rasvat jää laatikossa kiinni olevaan laippaan.

    Eli uudet vetonivel rasvat sinne.

    Comment


    • #3
      Teoriassa ei, mutta käytännössä olisihan se kiva vähän tursutella tuonnekin ettei sieltä sisänivelen puolelta pääse karkaamaan vielä enemmän rasvaa pois.

      Comment


        #4
        Ei tarvii irrottaa tukivarsia jos nostattaa tunkilla jarrulevyn puolesta ylöspäin.Koko akseli mahtuu tulemaan silloin pois.Vaatii kuitenkin et auton saa nostettua riittävän ylhäälle.Ja juu, vetonivelrasvan lisäys ei haitaksi ole mutta tuskin sitä tuossa niin paljoa poistuu et haittaa.

        Comment


          #5
          Kolme C5 vetaria vaihtanut nyt parin kuukauden sisään. Ei tarvi irrottaa yhtäkään tukivartta. Olettaisin että B5:ssa onnistuu yhtä lailla.

          Comment


            #6
            Varmaan onnistuu. Ite oon irrottanu aina ylätukivarsien pitkän pultin niin mahtuu vielä paremmin. Lisäksi kun sitä silloin tällöin irrottelee niin sillä on jonkunlaiset edellytykset irrota sitten kun siihen tulee ihan todellinen tarve.

            Comment


            • #7
              Riittää, kun irrottaa napapultin, raidetangon pään ja toisen alapallon (lähempänä hyttiä), niin silloin saa kammettua vetarin pään pois navasta. Keskivertoautosta on turha yrittää aukaista pitkää yläpulttia, koska se on aina könttään ruostunut. Palloniveltä varten tarvitsee vaan kiikkumallin ulosvetäjän. Napapultilla sitten pukkaa nivelen irti.

              Comment

              Working...
              X