Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T sytytystulpat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    avj tulpat

    Moro. Vaihdoin uudet tulpat mallia BOSCH FR7DPP33/FR7KPP33+ "+50". Onkohan nuo väärän malliset kun nyt on ruvennut ilmaantumaan rötäämistä ja nykimistä kun alkaa mennä ahtojen puolelle? Voihan siellä joku muukin homma kanittaa, alkoi vaan pian tulppien vaihdon jälkeen. Vikakoodeja ei ole minkäänlaisia.

    Comment


      #32
      Pitäisi olla ihan oikeat tulpat ainakin.

      Comment


        #33
        Varmaan joku puola suuttunut, kun siihen on koskettu. BTDT

        Sähkökaasuisen 1.8t:n takakontissa kuuluu olla aina yksi puola varalla :)

        Comment


          #34
          Kyllähän se pelas jokusen päivän tulppien vaihdon jälkeen ihan normaalisti. Luulis että puolasta jäis vikakoodi? Tekee ehkä useiten temppunsa viileällä koneella, pahin on ehkä tilanne jossa kiihdyttää 2 vaihteella kolmasosakaasulla, tökkäsee rajusti vastaan n.2500 kohilla. Esim vitosella saa vedättää ihan normaalisti, mutta eipä se enää tietenkään niin selvästi tunnu isommalla vaihteella.

          Comment


            #35
            Silti olisin Petrin kanssa samoilla linjoilla. Vikakoodia ei puolasta välttämättä jää ennen todella pitkää rötäämistä.

            Comment


              #36
              Tänään tuntu jo pelaavan paremmin, mitään en kumminkaan ole vielä tehnyt. Siinä vaiheessa jos/kun vikakoodi tulee puolasta, vaihdan kaikki kerralla.

              Comment


                #37
                Eli profiilin (A4 -96 1.8T) mukainen kulkine aeb mtm softalla. Mitkäs tulpat tonne sit olis hyvät ku nyt on jotku boschin 4kärki tulpat ja ei toimi oikeen, tyhjäkäynti seilaa ja 1barin jälkeen alkaa rötäämään ja paukuttaa putkessa. olisi tosiaan kiva tietää mikä olisi varteenotettava vaihtoehto tollaseen viritettyyn 1.8teehen. Mitenkäs noiden lämpöarvojen kanssa, kannataisiko ottaa asteen kylmemmät tulpat kun on tosiaan viritetty moottori? Kiitos vastauksista!
                Viimeksi muokannut jta; 8.5.2010, 18:55. Perustelu: Lisätty auton tiedot, ei profiilin kulkine viittauksia jatkossa kiitos...

                Comment


                  #38
                  No jos ihan lastuviritys ainoastaan, niin eiköhän orggikset aja asiansa.

                  Comment


                    #39
                    No jos ihan lastuviritys ainoastaan, niin eiköhän orggikset aja asiansa.
                    Samaa mieltä, useimmin ne toimivat parhaimmin.

                    Comment


                      #40
                      No jos ihan lastuviritys ainoastaan, niin eiköhän orggikset aja asiansa.
                      On kyllä lastu, mutta on myös TT:n viritysahdin (K04), 2,5" rosteriputkisto katista taaksepäin ja katti tyhjätty. Pikimmiten myös keulacooleri ja isommat suuttimet+säätö. Eli ei taida vakiotulpat enään olla hyvät tollaselle viritysasteelle?

                      Comment


                        #41
                        Pykälän tai kaks kylmemmät vois olla ihan ok.

                        Comment


                          #42
                          En myöskään kyllä bosch-skaalalla seiskoilla enää tuolaista ajaisi. Vitonen lienee aika turvallinen. Ei varmasti nokeennu umpeen jos ei säädöt ole ihan perseellään.
                          Huomaa että esim ngk:lla menee toiseen suuntaan numerointi!!

                          Comment


                            #43
                            Entäs jos tehoja olisi yli tuplaten vakioon verraten? Mitä haittaa tulisi vakio lämpöarvoilla ajaen?

                            Comment


                              #44
                              En myöskään kyllä bosch-skaalalla seiskoilla enää tuolaista ajaisi. Vitonen lienee aika turvallinen. Ei varmasti nokeennu umpeen jos ei säädöt ole ihan perseellään.
                              Huomaa että esim ngk:lla menee toiseen suuntaan numerointi!!
                              Tuo numeroinnin toiseen suuntaan meneminen toisella tulppavalmistajalla oli hyvä pointti! Mutta kun menen ostamaan tulpat, niin onko esim iridium tulpat ehdottomat vaiko platinat vai voiko turvallisin mielin laittaa vakiotulpat asteen pari kylmempänä, kun olis todennäkösesti edullisemmatkin.. Mutta turha sitä on tossa kohtaa säästää muutamaa kymppiä, jos vaikka iridiumit ovatkin huomattavasti paremmat kun vakiot taikka platinat.

                              Comment


                                #45
                                Materiaaliero vaikuttaa noissa lähinnä vain kestävyyteen, ei muihin ominaisuuksiin.

                                Comment


                                  #46
                                  Noniin. Nyt kokeilin uusia tulppia jotka oli mallia vakio mutta asteen viileemmät bosch FR6KPP33X+. Mutta yllätyksenä mulle tuli se että auto toimi noilla huomattavasti huonommin ja alkoi rötäämään jo vähän 0,5barin jälkeen.. Autossa oli NGK BKUR6ET-10 kiinni ja noilla se rötääminen alkoi vasta kun paineet nousi yli kiloon.. Ja katoin motonetin sivuilta muita tulppavaihtoehtoja ja samalla pisti silmään se että noita kiinni olleita ngk tullpia ei saisi luettelon mukaan turboon laittaa.. Noissa boscheissa oli 1,1mm k-väli ja noista ngk:n tulpista ei ole hajua mikä väli niissä on. Mutta jos jollakin olisi hyviä vaihtoehtoja heittää mitä tonne laittaa seuraavaksi, niin olisi kiva.. Pakko kait käydä tollaset ngk:t hakemassa siksi aikaa takasin tilalle kun löytäisi sellaset hyvät tulpat jotka toimii tossa viritetyssä moottorissa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ostin Boshit motonetistä, kun ei ole mitään erikoisia virityksiä lukuunottamatta 180hv mallin turboa (kun se oli samanhintainen pienemmän kanssa... antaa tarvittaessa mahdollisuutta virittämiseen)

                                    Minkähän kokoinen on tuo kanta, että sais hankittua sopivan tulppa-avaimen?
                                    Viimeksi muokannut Hece R; 14.5.2010, 10:04. Perustelu: typoja...

                                    Comment


                                      #48
                                      Noniin. Nyt kokeilin uusia tulppia jotka oli mallia vakio mutta asteen viileemmät bosch FR6KPP33X+. Mutta yllätyksenä mulle tuli se että auto toimi noilla huomattavasti huonommin ja alkoi rötäämään jo vähän 0,5barin jälkeen.. Autossa oli NGK BKUR6ET-10 kiinni ja noilla se rötääminen alkoi vasta kun paineet nousi yli kiloon.. Ja katoin motonetin sivuilta muita tulppavaihtoehtoja ja samalla pisti silmään se että noita kiinni olleita ngk tullpia ei saisi luettelon mukaan turboon laittaa.. Noissa boscheissa oli 1,1mm k-väli ja noista ngk:n tulpista ei ole hajua mikä väli niissä on. Mutta jos jollakin olisi hyviä vaihtoehtoja heittää mitä tonne laittaa seuraavaksi, niin olisi kiva.. Pakko kait käydä tollaset ngk:t hakemassa siksi aikaa takasin tilalle kun löytäisi sellaset hyvät tulpat jotka toimii tossa viritetyssä moottorissa.
                                      Ilmeisesti on kuitenkin entisillä tulpilla joskus pelittänyt? Kunhan ei olisi puola vika?

                                      Comment


                                        #49
                                        Ilmeisesti on kuitenkin entisillä tulpilla joskus pelittänyt? Kunhan ei olisi puola vika?
                                        On pelittänyt paremmin, mutta ei täydellisesti.. On aina alkanut pätkimään ton 1barin jälkeen.. Mutta ei siinä kai auta kun kokeilla noilla puolien vaihdolla sitten vaikka niillä hintaa onkin..

                                        Comment


                                          #50
                                          Omassa kulkineessa ku rupes puolat paukkumaan, ni ne meniki sitte perä perään kaikki. Loppu pätkimiset ku vaihdoin kaikki uusiin.

                                          Comment


                                            #51
                                            Tuli tossa mieleen että voisiko tilanetta parantaa toi tulppien kärkivälin pienentäminen tosta 1,1mm vaikka 0,7mm? Kun kuulostaa aika hurjalle kärkivälille vaan tuo 1,1mm.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mittasin kerran omista Boschin tulpista kärkivälin, niin kaikissa oli jo valmiiksi 0,7mm joten ei tuosta varmaan haittaakaan olisi.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kannattaa kokeilla eri kärkivälillä. Alkuun vaikka joku 0,9 ja jos ei toimi, niin siitä sitten pienemmäksi. Monesti alkaa kipinä hukkumaan kovemmilla ahdoilla ja kärkivälin pienentäminen auttaa asiaa. Kannattaa laittaa kylmemmät tulpat, jos reilummin viritetty.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  TT Tulpat

                                                  Pitäis vaihtaa tulpat TT 225 quatroon (APX) kattelin vähän tossa mitä tulppia sinne käy niin ainakin pari löysin Denso iridium tulppia IK20 ja IK 22 ton IK 22 kohdalla lukee tuolla TTstuff.com sivuilla että: Note: For chipped/modified vehicles. auto toistaseksi vielä aika vakio moottoripuolen osalta ainoastaan vapaavirtaus suodatin vaihdettu lastu tulee kyllä varmaan hankittua mutta ei ihan vielä. Varmaan ens kesäks. mutta kysymys kuuluu että miksi toi on vain tuunatuille onko jotain miks ei mun autossa toimisi kunnolla? vai kannattaako ostaa noi IK 20. kumpikin samanhintasia. Tai onko jotain muita tulppia mitä joku voi suositella?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Laita ihan vakiotulpat merkkitiskiltä niin toimii varmasti. Vitoskoneissa noista denson iridiumeista ei ole kuin harmia.
                                                    Viritettyyn voi laittaa "RS2" -tulpat (F5DP0R), jos haluaa hifistellä. Merkkitiskiltä nekin.
                                                    Lastutuksesta saa halutessaan kysellä privalla :)

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Boschin vakiotulpat löytyy minulta hyllystä, 7,5e/kpl

                                                      info@speed-autoteile.fi

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ja noita denson tulppia en laittaisi ruohonleikkuriinkaan...

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Eikö noi kataloogit näytä 225:een kahta eri tulppaa, sillä erolla, että toiset kestää sen 20tkm ja toiset 100tkm, hintaeroa näillä oli kyllä aika suuresti noi 100tkm tulpat tais olla about sata jöröö setti... , ite laitoin semmoset, että ei tarvi heti olla murehtimas-

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Bosch ja NGK noihin on tarjolla, jälkimmäiset maksavat ~tuplaten. Molemmat ovat "Longlife". NGK Platinaa ja Bosch Yttriumia. Elektrodien muodossa ei ole eroja.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Ok, kaverin korjaamolla vain jotain tulppia jouduttu vaihtaan vähä tiheemmin. Sen takia suosittelivat noita platinatulppia, vaikka ovat Bosch-valtuutettu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X