Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huollon laatu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Huollon laatu

    Käytin tota A4:sta huollossa paikallisessa pari kuukautta ja 5tkm sitten ja en ole kovin tyytyväinen huoltoon. Normi 60tkm välein tehtävä huolto. Seuraavat huomauttamisen arvoiset asiat löytyivät:

    * Ruksattu joku välyksien tarkistus(en nyt muista tarkkaan mikä mut tukivarsien tarkastukseen liittyi) -> Seuraavalla viikolla katsastukseen, hylätty koska kaikki 4 ylätukivartta oli todella väljiä.

    * Ruksattu Jarrujen tiiviyden tarkistus ja nesteen pinnan tarkistus -> kun ilmat kylmeni, 4tkm huollon jälkeen nesteet minimissä ja varoitus ääni varoitteli.

    * Pyyhkimet vaihdettu -> jättää viivoja ja jälki utuista(mahdollisesti edelleen vanhat), sanoivat että lasi on liian naarmuinen ja lasin pinnassa on joku kalvo, ehkä pesusta??? Naarmuja ei ole mutta kiveniskuja kyllä.

    * Öljyt ylitäytetty -> Huohotin tukkoon(370?).

    * Polttoaine suodatin joka kuuluu tähän huoltoon -> Ei vaihdettu.

    * Tarkastin moottorinsuodattimen ja raitisilma suodattimen -> moottorin suodatin puhdas, mutta kuuluuko toi raitisilmasuodatin näyttää tältä (katso linkki)? Eli onko tolla ajettu 35tkm(22.9.2006) vai 5tkm(9/2007)? Suodattimessa oli joku tehtaan päivämäärä 6.9.2006. Lisäksi toi raitisilmasuodattimen kansi ei ollut millään kiinni.

    Mulla on sellainen fiilis tosta huollosta että auto on saanut vain valohoitoa.

    Eli kysymys kuuluukin että onko tolla raitisilmasuodattimella ajettu 5 vai 35tkm?

    http://cid-f412be197aaa1515.spaces.l...97AAA1515!111/

    #2
    Taitaa olla aktiivihiilisuodatin, joten se on uutenakin likaisen musta.

    Comment


    • #3
      Kyllä se suodatin on silti lähes valkoinen uutena.
      Mutta veikkaisin, että silti tuo suodatin on ollu autossa ennemmin 5tkm kuin 35tkm.
      10-15tkm ajettu suodatin on jo ihan käsittämättömän kauhean näköinen ja kaiken sortin irtokamaa täynnä.

      Comment


        #4
        No en tiedä, näyttää kyllä normi suodattimelta tuo "likainen".
        Ei nuo kyllä puhtaana kauaa pysy. Päiväyksistä ei voi vetää mitää johtopäätöstä.

        Joka tapauksessa sulla on syy käydä valittamassa tuosta, koska katsastuksessa pomppas tukivarsista.

        Jos on oikeasti tarkistettu välykset tukivarsista niin menisin kyllä nipottamaan. Ei kaikki 4 kerralla mene väljäksi, joten ei ole kyllä tarkistettukaan.

        Jarruneste taas on siinä ja siinä, 4tkm aikana voi jarrut jo hieman kulahtaa ja pinta tipahtaa. Ehkä tarkistuksessa katsotaan vain, että on yli minimin?

        Uudet pyyhkijät jättää kyllä kiveniskemiä täynnä olevaan lasiin pienen utuisen pinnan, mutta ei se siinä kauaa pysy. Rantuja ei saa tulla, mutta nykyään nuo pyyhkijät on sellasta sontaa, etten ihmettelis vaikka menis 5tkm jälkeen tollaseksi. Mulla kesti championit Golffissa abaut 10tkm tms.

        Koskahan joku vetää paskasti hoidetun huollon jälkeen firman raastupaan?
        Jos sopimuksesta ei pidä kiinni niin vois periaatteessa vetää petoksesta raastupaan.

        Comment


        • #5
          En kyllä usko kuvan perusteella että raitisilmasuodatin on vaihdettu 5tkm sitten? Mulla on passatissa suodatin paikoillaan vain kesäisin, ja se on syksyllä pois otettaessa suunnilleen tuon näköinen (käytössä reilut 30tkm/6-7kk).

          Comment


            #6
            Noin tasalaatuisin hoidon jälkeen itse kyllä keskustelisin aiheesta jo varsin suurilla kirjaimilla.

            Comment


              #7
              Reklamaatio vetämään. Asiasta sanominen ei ole turhaa nipottamista. Se on loppupeleissä kaikkien etu, myös huoltoliikkeen, että sitä saa mitä tilaa. Kalliimmaksi se liikkeellekin tulee, jos joutuvat hommat kahteen kertaan tekemään mutta lasku lähtee vain ekasta yrityksestä.

              Comment


              • #8
                Edellinen omistaja käytti auton samassa paikassa takajousien vaihdossa ennen kuin myi auton mulle. Auton ostettuani huomasin että xenonit sojottaa mihin sattuu. VagComista katsoin että valojen tasonsäädön taka-anturi oli rikki. vilkaisin alle ja huomasin että anturin oli revennyt liitoksistaan. Molemmat kiinikkeet revennyt eikä anturikaan arvojaan muuttanut vaikka heiluttelin sitä. Johto päätös: anturi jäänyt kiinni kun jouset irroitettu ja revennyt irti, mutta asiakkaalle ei olla uskallettu asiasta kertoa. Mutta milläs tänkin todistat? Edellinen omistaja oli vielä todella tarkka tekniikan asioista joten mikäli olisi ennen tota korjausta huomannut että valot ei toimi oikein, olisi varmasti sen korjauttanut(Vaihteli muutenkin osia varmuuden vuoksi).

                ...Hihnan vaihdossa nokat tarkastettiin ja sen takia diesel putket irroitettiin. Sen jälkeen olen joutunut 2 kertaa käymään huollossa koska, auto on sotkenut pihan dieselillä. Paluuletkun tiiviste laitettu huonosti ja diesetankin tiiviste laitettu huonosti(jostain syystä avasivat tankinkin). En tiedä kuinka paljon tossa ilmauksessa sitä dieseliä putkista läpi vedetään mutta edellisenä iltana tankin tankkasin täyteen ja kun sen huollosta hain niin 15litraa sieltä puuttui, eli 3/4 oli jäljellä.

                Comment


                  #9
                  Rohkeasti vain palautetta liikkeeseen.

                  Comment


                  • #10
                    Noista tukivarsista. Hain ton Audin antaman huoltolapun, johon oli ruksattu kohta: "Etuakseliston nivelten pölysuojusten, välyksen ja kiinnityksen tarkastus". Mitä mieltä olette? Kuuluuko tohon tukivarsien välyksen tarkastus, eiks ne kuitenkin kuulu etuakselistoon?

                    Comment


                    • #11
                      No kyllä minä ainakin ymmärrän sen niin, että välyksiä on mukamas tarkastettu tukivarsista.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä on laatu Audi-huollossa kohdallaan! On laskettu sen varaan, että eihän Audi-omistaja edes ymmärrä tekniikan päälle. Profiloitu eri kategoriaan kuin esim. Skodan omistaja, joka voi ehkä hitusen jostain suodattimesta ymmärtää. Tai että kukaan tarkistaisi työn jälkeä, siellä ne on muovien alla, ei sinne asiakkaat mene. Eihän nykyautoille itse kukaan voi mitään tehdä, vain valtuutettu merkkihuolto tietää ja ennen kaikkea osaa!

                        Comment


                          #13
                          Pidetäänkö tässä aiheessa offtopicit kurissa. :) Näitä huoltojuttuja on kuitenkin käsitelty aika paljon...

                          Comment


                          • #14
                            Minkä takia toi raitisilmasuodatin on niin likainen, mutta moottorin suodatin on täysin puhdas ja valkoinen(ei jälkeäkään)?

                            http://cid-f412be197aaa1515.spaces.l...97AAA1515!111/

                            Comment


                              #15
                              Koska tuo ilmansuodattimen kuva on otettu puhtaalta puolelta. Paskat jää toiselle puolen kiinni.

                              Comment


                              • #16
                                Doh, Aivan. ajatus katkos... Täytyy tarkistaa toinenkin puoli ;-)

                                Comment


                                  #17
                                  Eikös tälläisessä casessa voisi ehdotella liikkeelle tukivarsien uusintaa, jos kerran on tarkistuksessa olleet kunnossa, mutta katsastuksessa ei?
                                  - Kuitenkin ovat turvallisuuteen vaikuttavia osia, ja jos kerran tarkistuksesta on maksettu(huollon yhteydessä) ja se tarkistus on merkitty laskuunkin..

                                  Mun mielestä, jos tehdään kalliilla (esim. tuntiveloitus 75eur) paskaa jälkeä, pitää myös asiakkaan saada vastinetta rahoilleen.

                                  80:seen joskus raitis-ilma suodattimen vaihtelin, ainakin mulla oli vielä (vähintään) 3-4kk ajon jälkeen suodatin lähes uuden veroisen näköinen, ei ne ihan viikossa kauhean likaisen näköiseksi mene.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja jupi78 Näytä viesti
                                    Minkä takia toi raitisilmasuodatin on niin likainen, mutta moottorin suodatin on täysin puhdas ja valkoinen(ei jälkeäkään)?

                                    http://cid-f412be197aaa1515.spaces.l...97AAA1515!111/
                                    Audilla on kahdenlaisia raitisilmasuotimia, harmaita ja valkosia... ja se on fakta!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Harmaa on aktiivihiilisuodatin, itse käytän noita.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä toi siltä näytti että valkoinen se on ollut.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X