Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 ohjaustehostin pitää suhinaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b5 ohjaustehostin pitää suhinaa

    Autoni on A4 -95 1.8. Ongelmana on että kun auto on käynnissä kuuluu ilmanvirtaus ääntä ja loppuu heti kun rattia kääntää ihan vähäisen. Tuntuu että olisi joku reikä ilmaletkussa. Tehostin nestettä ei ole kulunut yhtään vaikka tätä on jatkunut pari viikkoa. Mikä mahtaisi olla hätänä?

  • #2
    Tämä on todella arvaus: 1. Vaihda tehostimen öljy, jos ei koskaan vaihdettu. 2. Pumppussa vikaa. 3. Öljysäiliön korkki on viallinen. 4. Ohjausvaihteessa...

    Comment


    • #3
      Toinen ääni tehostimen öljyn vaihtoon... Ja onko tehostimen öljyä riittävästi?

      Comment


      • #4
        itellä täysin sama vika kun Gnollilla..suhina alkoi jo keväällä ja on nyt puhissut tähän päivään asti.
        Itse olen päätynyt siihen tulokseen että suhina tulee ohjausvaihteesta,sieltä suunnalta mistä rattiakseli menee kabiinista ulos..
        jos joku ohjausvaihteen rakenteen tuntee paremmin,ni vois kertoa asiasta lisää? epäilen ite jotain venttiiliä vaihteen sisällä.

        muuten toimii ok,mutta renkaiden vaihdoin yhteydessä käänsin rattia ilman että auto kävi-->> työnsi korkin kautta öljyä ulos,sitä en tiedä onko ihan normaalia vai ei?
        mulla on sellainen käsitys et ohjausvaihde on ns."yhtäpuuta" eli pitää vaihtaa koko roska jos haluaa kuntoon,eli varaosia siihen ei taida paljoa saada, ja hintaakin taitaa olla aika tavalla.

        Comment


        • #5
          Tarkastithan sä että nestettä oli varmasti tarpeeks? vaihdoin vähä aika sitten omaan peliin ohjausvaihteen ja yhtä puutahan se oli. Mulla alkoi ensin pitää tehostin ääntä, sen jälkee öljyt pihalle alhaalta ja sit alko olemaan selvää että ohjausvaihde vaihtoon..

          Comment


          • #6
            joo itekin aluks meinasin et öljyt vähissä,ni lisäsin ylämerkkiin asti,mut ei auttanu...sit epäilin et ois ilmaa, mut kun pitäis ilmata ittekseen, ni sekin on pois suljettua.
            mulla ainakaan ei ole öljyä vielä hävinny, eikä pumppu pidä ääntä.

            millane homma se ohjausvaihteen vaihto on? vaikka toisaalta onhan tohon suhinaan jo kerinny tottua;)

            Comment


            • #7
              No onhan se aika iso homma jos ekaa kertaa alkaa tekemään, 1 päivä siihen tuhrautuu. Ehkä sun ei sit kannata olla huolissaan siinä suhinasta vaa laittaa radioo vähä kovemmalle :)

              Comment


              • #8
                Kiitos neuvoista!

                On kyl ärsyttävä ääni toi sihinä.. Ei kai muuta ku radiota kovemmalle ja joskus sit vaihtaa koko roskan.

                Comment


                • #9
                  Onko tuo öljy muuten ATF:ää?

                  Comment


                  • #10
                    Mulle myytiin "ainoana oikeana" remontin aikaan varaosaliikkeestä tollasta Febi S 6161 hydraulic fluid tavaraa. Tavan ATF ei kuulemma sovi VAG-autoihin.

                    Comment


                      #11
                      Tuo Febin neste on oikeaa, ATF:ää sinne ei kannata laittaa.

                      Comment


                      • #12
                        No perkele, mites ne öljyt saa vaihdettua helpoiten?

                        Comment


                          #13
                          Letku irti ohjaustehostimen jäähdyttimeltä, kone käyntiin ja valuttaa nesteet astiaan. Jos haluaa olla varovaisempi niin sitten uutta nestettä pitäisi samalla kaataa säiliöön.

                          Minä tein lisäämättä nestettä, ja mitään ongelmia ei ole tullut. Sitä ei tietysti saa vinguttaa kaasu pohjassa minuutteja.

                          Comment


                            #14
                            Aika kauan tuo kestää ilman öljyjäkin, tai sitten mulla oli A8:ssa säkää matkassa. Tampereen läpi ilman öljyjä ja seuraavat 2000km ATF:llä.

                            Pitää muuten ääntä ATF:ää käytettäessä, oikeat litkut vaihdettaessa ääni katos. Mulla oli se ohjausvaihdevuoto niin siksi ATF:ää piti käyttää.
                            Ei ilmaantunut vikaa.

                            Aika tarkka ilmeisesti öjystä tosiaan.

                            Comment


                            • #15
                              Toinen minkä omasta huomasin on tehostimen nestesäiliön suodatin. Minulla irtosi mokoma joskus ja pyöri virtauksen mukana säiliössä, jolloin nesteeseen sekoittui ilmaa ja se piti pahaa ääntä. Suodatin on aika hankala laittaa takaisin paikoilleen jos irtoaa, mutta muutaman kymmenen minuutin säätö rautalangan kanssa auttoi.

                              Comment

                              Working...
                              X