Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8sta moottori solmuun

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8sta moottori solmuun

    Nyt on sitten ajot ajeltu V8lla.

    Liukkaassa alamäessä hanskasta kävelyvauhdissa ja keula edellä vanhan tyyliseen portaaseen. Lopputuloksena rikkonainen puskuri, matala öljynlauhdutin syylärin alapuolella (kertooko joku mikä tarkemmin?), laturi ja öljypohjan yläpuolelta lohkosta? paloja irti. Öljyt maahan.

    Kumma kyllä ajamalla sain hivutettua 200 metriä kotipihaan... hermo ei kestänyt joten ajoin sen siihen, varovasti kylläkin.

    Onko tuon öljypohjan yläpuolella mitään vaihdettavaa tavaraa tuohon koneeseen vai onko entinen? Kenellään räjätytyskuvia 4.2 litran koneesta. Vuosimalli 1992.

  • #2
    http://195.197.214.237/p/1/1/7/5/117575.jpg

    Tuossa kuvaan piirretty punaisella alue josta paloja läksi... asiantuntiat apuja!!! Onko tuossa kohtaa konetta vaihdettavia osia vai onko lohko kerrasta entinen????

    Comment


    • #3
      No johan kävi huono säkä kun mahtui porras tuonne alle vai miten se tuohon sattui?
      Harmi kun ei ole aktea. Lauhdutin voi olla oikeestaan vaihteiston tai moottorin öljynlauhdutin. Jos toiseen nurkkaan (kuskin puolelle) olis osunu, siellä on yksi lauhdutin.

      Föönillä varustettu v8, mistähän tollasen sais (halvalla) ;)

      Comment


      • #4
        Pientä toivoa voi olla. Aikoinaan lensi pari jousta kytkimestä 911 possussa koneen läpi. Saatiin "hitsattua" asiantuntevalla alumiini pajalla.
        Alumiinikin on korjattavissa, säilytä ne palaset ja keltaisetsivut tms. käyttöön.

        Comment


          #5
          Ei kai kuvan paikassa vielä lohkoa ole. Eikös tuo ole vasta jakopään koteloa? On vaihdettavissa mutta saattaa pari euroa maksaa.

          Comment


          • #6
            Vähä sama tuli kyllä mieleen, että olisi koteloa vielä.

            Comment


            • #7
              Koneesta tuli vain kaikki öljyt pihalle ja paineet hävisi... voihan se olla osa koteloakin, mutta pessimistinä pelkään pahinta.

              Comment


              • #8
                Kaavio

                V8
                Kone

                Comment


                • #9
                  TNT- kuvia nettietkasta: jakoremmin aluetta ja sylinterilohkoa

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos linkeistä!

                    Kuvien perusteella näyttäisi siltä, että koneen voisi korjata vaihtamalla osat 1. ja 7. +tiivisteet rakennekaaviossa.

                    Sormet ristiin...

                    Tosin nuo kaksi osaa +tiivisteet tekevät 601.4?

                    Comment


                    • #11
                      Eiköhän jostakin löydy varaosamoottoreitakin ettei uutena tarvitse ostaa.

                      Ajaminen tuon jälkeen ei ollut oikein järkiteko. Metriäkään.

                      Kai sulla kasko on? Vai onko arvo Ruotsissa sen verran alhainen että lunariin heti?

                      Niin ja tosiaan sieltä puolelta varmasti löytyy varaosakoneita vähän joka purkamolta. www.fbt.se

                      Comment


                      • #12
                        Ei ole kaskoa. Täällä Ruotsissa tuohon autoon täysikasko maksaa 1700euroa minulle... nyt tietenkin kun asiaa ajattelee, niin halpahan se olisi ollut ottaa... :D

                        Myöhäistä jossitella.

                        Ajaminen ei kyllä ollut järkiteko, mutta ei ollut yhtään järkevää ajatusta päässä tuon jälkeen ja kotipiha vieressä, niin tuli siihen vielä sitten hurautettua.

                        Comment


                        • #13
                          heh tuolla 1700 eurolla löytää jo koko auton :)

                          Comment


                          • #14
                            Jos kone on kokenut kovia ajossa jälkeen kolarin, niin pellin alle voisi istuttaa vaikka TDI:n. Mulla on typ 44 quattrossa 2.5 TDI ja aika hyvä ja taloudellinen käyttöpeli on. Pian jopa hauska, kun tilattu lastu saapuu.

                            Mä joskus oikeasti suunnittelin V8- korista manuaali-TDI:tä. No, nyt on sentään V8:n konepelti.

                            Älä menetä toivoa. Mä olen ajanut "gtd"- kakkoskoppasella pikku pätkissä Turusta Lemuun - ilman jäähdytysnestettä. Hyvin pelitti senkin jälkeen. Toisaalta öljy on aika tarpeellinen neste koneessa...

                            Comment


                            • #15
                              Varaosakoneita löytyy kyllä Ruotsista ihan kiitettävästi, mutta hinta on 1200e toimituksineen. 1100e jos hakee itse tosta 200km päästä.

                              Comment


                              • #16
                                Meikäläisen silmissä ns ilmainen. Tai no ainakin kohtuuhinta v8-moottorille.

                                Hae joku pommi nahkahousuilta ja laita vanha osiksi?

                                Comment


                                  #17
                                  Keltaisessa pörssissä ilmoitus V8 audi osina oulun suunnalla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kts varaosahaku - jossain länsirannikon purkaamolla on ABH-koneinen ässä purettuna.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jos kone on kokenut kovia ajossa jälkeen kolarin, niin pellin alle voisi istuttaa vaikka TDI:n. Mulla on typ 44 quattrossa 2.5 TDI ja aika hyvä ja taloudellinen käyttöpeli on. Pian jopa hauska, kun tilattu lastu saapuu.
                                      Aivan vaan mielenkiinnosta, millä laatikolla tuo sun audi sitten on?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Aivan vaan mielenkiinnosta, millä laatikolla tuo sun audi sitten on?
                                        200 20V, muokatuilla välityksillä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tältä se sitten näytti... tai no joo näyttää vieläkin:

                                          http://kuvake.net/p/1/7/6/6/176697.jpg


                                          Öljypohja, öljysumppu, kaksi tiivistettä, öljynpaineanturi ja laturi on vieläkin hankimatta. VINKKI VINKKI JOS JOLLAKIN OLISI. Käytetty kelpaa aina.

                                          Nyt hankittua:

                                          Puskuri käytettynä, suoraan oikeanvärinen 220e
                                          Öljynlauhdutin 180e

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hmm... nuo eivät aukea enää nuo elcats.ru sivut... voisiko joku vakoilla minulle nuo varaosanumerot ABH koneeseen öljypohjalle + tiiviste ja öljysumppu (eli öljypohjan ylempi osa) +tiiviste.

                                            Samoin kuin numero tuolle anturille joka on siinä laturin lähettyvillä.

                                            Kiitää jo etukäteen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tässä näitä varaosanumeroita

                                              Alimpana öljypohja 077 103 602
                                              Sitten tulisi tiiviste 077 103 602C
                                              Sitten ylempi öljypohja 077 103 603C (automaatti) tai 977 103 603D (manuaali)
                                              Lohkon ja öljypohjan välinen tiiviste 077 103 609E

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hello!

                                                Kävipä sitten siinä siten, että kun saatiin nuo osat viimein läjään ja mekaanikko purki keulan, niin, niin...

                                                koko lohko halki kanteen asti... :(

                                                Nyt on kokonainen kone hommattu, mutta ennen paikalle laittoa mietiskelin, että onko vaihdelaatikossa jotakin kuluvia osia jotka olisi nyt sitten helppo laittaa samalla, kun ei olisi kone tiellä?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Dodii!!! 2500km ja Suomen reissu jo takana uudestaan nouseella autolla.

                                                  Lopullinen lista vaihdetuista osista:

                                                  -Kone, kokonaisena
                                                  -Keulan kehikko, jossa syyläri
                                                  -Syyläri
                                                  -Öljynlauhdutin, kahteen kertaan, ensimmäinen räjähti.
                                                  -Puskuri runkoineen
                                                  -Laturi
                                                  -Startti
                                                  -Keulan ja perän puslat, kaikki.
                                                  -Eteen oikea vetoakselin suojakumi.
                                                  -Eteen oikea jarruputki ja kiinnike.


                                                  Nyt toimii taas mukavasti. Pyöränkulmat laitettiin suoraan ja eikun Suomeen. Jyväskylässä VAG liikkeessä tarkistettiin vielä vikakoodimuistit ja pyttyjen puristukset. Kaikki OK! Siirtymä Rengasnuoralle ja S6 originaali 17" alut alle ja eikun hanaa kesäteillä... varovasti, jotta ei lipsahda uudestaan. :)


                                                  Nimimerkillä: Ei ole rahaa enää.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Suhteellisen kohtalokas kivi... Ensi talvena liikkuessa taatusti muistaa sen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Onkin käynyt mielessä, jos kävisi yön hämrätunteina roijaamassa mokoman arvokkaan kiven kotio ja tekisi siitä stereoille pöydän... saisi rahoilleen vähän vastinetta... :D

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X