Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Arx laatikko, nelosvaihde rusahtaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Arx laatikko, nelosvaihde rusahtaa

    Tais tulle nelosvaihteen synkron käyttöikä täyteen, kun nyt nelosvaihde rusahtaa tosi ilkeästi, kun laittaa päälle. Jos kierrokset pudottaa tyhjäkäynnille, niin sit menee kiltisti päälle...

    Öljyistä ei mitään tietoa, kun en ole autoa vielä omistanut kovin pitkään.

    Eli mitäs nyt? Yritän katsoa laatikkoöljyt, kunhan kelit paranee, mut tuon pelastamiseksi ei taida olla mitään tehtävissä enää... :/

    Myös laatikon irroitusvinkkejä kuunnellaan, moottorina siis 2.5 TDI AAT

    Kiitos!

  • #2
    Itse itseäni lainaten...

    Eikö täällä oikeasti ole kellään kokemuksia tuosta laatikosta...?

    Nykyään kolmonen ei meinaa pysyä päällä, ja kakkonen on jäänyt kerran päälle, ja pitää nyt ääntä moottorijarrutuksessa... :D

    Comment


    • #3
      Jos joku asiasta enemmän tietävä vastaa, niin korjatkoon.
      Mutta muistikuva oli, että noissa olisi nimenomaan laatikkovaivaa vähän niinkuin tyyppivikana. Laatikon löytäminenkin oli haastavaa.
      Jollakin forumilla ollut vähän samaa ongelmaa, ja tuo taitaa olla se 5-vaihteinen. Sinne kai saa sovitettua suht helposti 6-vaihteisenkin tilalle?

      Comment


      • #4
        tosiaan, tällähetkellä siis 6-vaihteinen laatikko paikallaan... Aika vähissä tuntuu olevan vaihtolaatikot...

        Comment


        • #5
          Kyllä 5-v ja 6-v laatikko sopii ihan heittämällä paikalleen päikseen vaihdettuna mutta joutuu vaan vaihtaan vaihdekepin ja siirtäjän tangot joka taas onkin asiaa tutkittuani mielestäni aikas iso homma!

          Itselläni on kans samanlainen auto kun sinulla Joona, mutta 5-vaihteisena ja poskilaakerit ja/tai pinionin laakerit huutaa niin että kaupungissa jalan kulkijat on välillä vähän ihmeissään kun ajaa ohi. Mietin kans itsekin että jos vaihtais laatikon 6-vaihteiseksi mutta totesin että liian suuri homma ja kumpaakin laatikko on aivan yhtä vaikee löytää koti suomesta ehjänä!!

          ostaisin heti 5-vaihteisen CEP laatikon vara-osiksi vaikka olisi paskana, saispahan ainakin tutkia mitkä laakerit siellä on sisällä ja miten vaikee se on huoltaa!

          Comment


          • #6
            Nyt olis tiedossa tuollainen ceP-laatikko, taidanpa ostaa sen, ja yrittää tunkea paikalleen...

            Comment


            • #7
              meinaatko saada toimiin kuus vaihteisen kepin kanssa??
              jos saat niin laita ihmeessä juttua tänne!

              onko suolanen pyynti sillä CEP:llä?

              Comment


              • #8
                Laatikko tuli mulle Perjantaina, maksoi 550? keppeineen päivineen... On sillä jo tosin ajettu 400tkm, mutta tunnetustihan se on kestävämpi kuin tämä 6-pykäläinen... Laatikko on 95 vuoden A6:sesta, ollut 115 heppiasen AAT:n perässä... Missä kohtaa laatikkoa näkee tuon laatikon tyypin, jotta onko se varmasti CEP? Purkaamolla olivat jo romuttaneet sen auton josta se oli purettu, eli sieltäkään päin sitä ei voinu selvittää...

                Ensiviikolla alkaa purkutyöt, äkkiävilkaistuna pakin anturin johdon liitin oli ainakin erilainen, ja tässä laatikossa menee myös vetarin laipan juuren jonkinnäköinen anturi, mikähän se mahtaa olla?
                Viimeksi muokannut Sleepy2; 7.10.2007, 13:57.

                Comment


                • #9
                  Laatikon pohjassa lukee mikä loota se on, jossain öljy ropun tai kytkin kopan laipan lettyvillä! Se anturi on nopeus mittarin anturi!

                  Ei se CEP oo yhtään vahvempi kun se ARX:sä kään, niissä on kuitenkin sama tasaus pyörästö, ainoona erona on se yksi pykälä enemmän, korjatkaa jos olen väärässä!
                  Perus rakenteeltaan ne on aivan samanlaisia ja perus tyyppi vikoina heikko poskilaakerien ja pinionin laakerien kestävyys, ja rallattaa mukavasti kun edellämainittut laakerit kuluvat!

                  Oot kyllä saanu laatikkos halvalla, hyvä niin!!

                  Comment


                  • #10
                    Pitääkö kytkin ja asetelma vaihtaa kans jos laittaa 6-vaihteisen tilalle 5-lovisen?

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja V6-quattro Näytä viesti
                      Pitääkö kytkin ja asetelma vaihtaa kans jos laittaa 6-vaihteisen tilalle 5-lovisen?
                      Ei varmaankaan, koska edessä on sama moottori ja laatikossa "vain" yksi ratas lisää. Voin olla myös väärässä...

                      ARX-laatikosta pähkäilyä ja kysymyksiä:

                      Ilman parempaa tietämystä luulen kuitenkin 6. vaihteen johdosta voiteluun kiinnitettäneen huomiota, koska siellä on isot momentit ja harvat kierrokset. (samoin kuin 5-vaihteisia aikanaan alkoi tulemaan, ongelmiakin oli ja taisi mm. mersun dieseleissä tulla aika myöhään; halusivat kehittää kestävät tuotantoon) ARX:ssä lienee oma öljypumppu? Sanokaas keltanokalle, onko vapaalla rullaaminen Audin laatikolle haitallista? Olen käsityksessä, että ei pitäisi rullailla jos on oma öljypumppu, se ei silloin pyöri.

                      Onko ARX-laatikon öljyn taso sama kuin uudemmassa C5 AFN jatkona olevassa 5-vaihteisessa, eli 7mm lisäysropun alapinnasta alas? Liika on niissä haitallista korjausoppaan mukaan eli tuo on max. korkeus. Tarkoitus olisi laittaa omaan ARX:n Redlinet sisään, kun vielä on hiljaista; 387tkm takana. Ja tuossa uudemmassa 5.vaihde kevyesti sirittää 120 nopeudessa, 140tkm takana.

                      Comment


                      • #12
                        Joo, meni heittämällä, toki vivustonkin joutui vaihtamaan, ja niitä procon ten-vaijereita joutu repimään pois. Vaihdekpin pussi ei käyny ihan suoraa... :D Laatikkko oliki muistaakseni CVP, tai joku vastaava. Ei ole kyllä välityksiltään yhtään hyvä verrattuna tuohon ARX:ään...

                        Kyseinen synkrovammanen ARX on muuten myynnissä, jos jotain kiinnostaa tutustua sen saloihin... ;)

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja V6-quattro Näytä viesti
                          Kyseinen synkrovammanen ARX on muuten myynnissä, jos jotain kiinnostaa tutustua sen saloihin... ;)
                          Voishan tuota muutaman kympin uhrata tieteelle, kun kerran sama aski omassa ja ei ole tainnut moni avata. Taitaa olla niin, ettei noita oikein kannata korjata, mutta periaatteessa tekniikka kiinnostaa. Onkos sulla käyntiä Kuopiossa ja ollaanko samoilla linjoilla korvausten suhteen?

                          Comment


                          • #14
                            Riesan laatikon korjauttaneena, työt plus osat helposti 1500-2000e.

                            Comment


                            • #15
                              Voisin kanssa ostaa sen varaosiksi oman CEP:n korjausta ajatellen kun taitavat olla aika pitkälle samanlaisia! Paljonko pyydät siitä?? voisin tulla vaikka noutamaan viikonloppuna!

                              Comment


                              • #16
                                Tarjota saa, mut ei siitä kehtaa ihan ilmaiseksi luopua..

                                Comment


                                • #17
                                  Jatkakaahan kaupanteot privalla.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X