Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.3 AAR koneen käynnistysongelma Part II

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.3 AAR koneen käynnistysongelma Part II

    Hitaasti, mutta varmasti koitan saada oman Audini kuntoon. Starttiongelman takia on jo vaihdettu multifunction anturi (80?) ja vaikutus oli nolla.
    Viikonloppuna testailin vähän tuota bensansaantia ja kipinöintiä. Kipinää tuntuu tulevan, mutta pitemmänkin starttauksen jälkeen tulpat on kuivat.

    Testasin seuraavana päivänä (Taas kylmänä) laittaa starttispraytä suoraan parista tulpanreiästä ja laitoin tulpat takas ja eka starttiyritys sai auton ihan ok. käyntiin.

    Ongelma on lienee siis bensan saannissa. Ja seuraavassa pari kysymystä.
    Onko AAR koneessa Bensanpaineen varaajaa?
    Voiko riittävää painetta todeta esim. avaamalla varovasti bensansuodatinta?
    Mitäs muita osia tuohon bensansaantiin suoraan vaikuttaa?
    Onko bensapumpussa jotain paineentunnistinta vai pelkkä aikarele, kun se käy joka kerta yhtä pitkään, eli pari sekuntia, kun laittaa virrat päälle.
    Mikä on takaiskuventtiilin tehtävä ja vaikutus ko. asiassa?

    Thanks you all. You`re big help to little man ;)

    #2
    On varaaja ja paineet varmistuu mittaamalla.
    Tuossa ei taida olla enää lämpöaikakytkintä, joten rikastus hoidetaan jonkun muun anturin ja ryyppysuuttimen kanssa.
    Bensapumpun pyöriminen perustuu aikaan.
    Takaiskun tehtävänä on pitää järjestelmässä paineet silloin, kun auto ei ole käynnissä.

    Comment


    • #3
      Milläköhän sitä bensanpainetta olisi hyvä mittailla. Käykö esim. puristuspainemittari?

      Comment


        #4
        Hydrauliikkaliikkestä sopivalla asteikolla oleva teollisuusmittari.

        Comment

        Working...
        X