Minä en kyllä löytänyt mistään sopivaa label fileä 7a:lle. Joten arvot jäi arvailujen varaan. Ostat nyt vaan sen kaapelin kun sama käy sitten myöhemmin vitos turbo ässiin. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
coupen nykivä kiihdytys
Collapse
X
-
-
heiij, kuulin tuossa serkun kanssa jutellessa että sillä oli 200sx nissanissa ollu samaa ongelmaa että kun kierrättää tarpeeksi, menee jollekki varaohjelmalle, ja nollaantui kun akun kengät käytti irti...se oli sitte kokeillu pari pykälää lämpösemmillä tulpilla ja ongelma oli poissa...mitä tuommonen tulppien vaihto käytönnössä tekee koneelle?
Comment
-
no kuumemmista se tais puhua mut voi muistaa itekki väärin, mut mitä se käytännössä merkitsee jos siellä olisi vaikka ne kylmemmät?
Comment
-
http://www.ngk.fi/Sytytystulpat.1648.0.html
Lämpötilan eristimen kärjessä tulisi olla 400°C ja 850°C välillä. Yli 400 asteen lämpötilassa eristimen kärjelle syntyvät karsta- ja öljyjäänteet hajoavat ja sytytystulppa puhdistuu itsestään. Eristimen kärjeltä mitatun lämpötilan ei tulisi myöskään nousta yli 850°C, sillä lämpötilan ylittäessä tämän sattaa syntyä ns. hehkusytytyksiä.
Comment
-
joo selkis, kuitenki jossai englannin kielisellä sivustolla sanottii että kannattaa laittaa cuopeen päästömittauksen ajaksi pari pykälää lämpimämmät tulpat, sytyttääkö ne sitte huomattavasti paremmin? kunhan pysyy alle 850asteessa...
Comment
-
Tasaisesti rikkaalla käyminen voisi indikoida viallisesta ilmanpaineanturista (rintapellissä) mutta toisaalta vika mielestäni kertoo myös mahdollisesta ilmamassamittarin paskaisuudesta sekä mahdollisesta igniitteriviasta
Comment
-
Igniitterivialla tarkoitin sytytyksen ohjaimen viallisuutta.
7A on höyrykautisella sytkäjärjestelmällä, ei suoraan ECU:n ohjaama.
Ilmanpaineanturi on rintapellissä melko keskellä oleva musta mokkula johon menee sähköjohto. Vieressä muistaakseni jotain alipaineen ohjaukseen kuuluvia solenoideja.
Comment
-
-
en minä voi olla niin sokea että en ole huomannut tuommosta mokkulaa vaikka koko moottorikin tuli vaihdettua yhessä vaiheessa :D
vika nyt on sellainen että ei ota "tehopiikkiä" ollenkaan, vaan silloin ~4000rpm kohilla kun pitäisi lähteä vetämään niin meno hyytyy :/
käyntiin lähtee mainiosti, tyhjäkäyntiä käy kuin unelma ja pienillä kierroksilla liikkuu normaalisti..
mikähän siinä nyt, kun ei jaksa kulkea...?
lueskelin että jos jako ei ole kohillaan nii ei liiku kunnolla isoilla kierroksia, se kait se on katsottava..
Comment
-
Comment
-
coupen nykivä kiihdytys
Itsellä oli aivan sama vika omassa kupeessa kun ostin sen. Vaihtelin osia turhaan, kunnes sain lainaan volkkarin testerin: nakutustunnistin g66 ei signaalia. No lainasin sitten kaverin 100 audista tunnistimen, jonka laitoin nippusiteellä koneen kylkeen. Johan alkoi kulkea, ei mene vikatilaan enää..
Comment
-
Itsellä oli aivan sama vika omassa kupeessa kun ostin sen. Vaihtelin osia turhaan, kunnes sain lainaan volkkarin testerin: nakutustunnistin g66 ei signaalia. No lainasin sitten kaverin 100 audista tunnistimen, jonka laitoin nippusiteellä koneen kylkeen. Johan alkoi kulkea, ei mene vikatilaan enää..
ecun käyntin tuossa irti ja auki eikä sielläkään mitään epäilyttävää..
Comment
-
Comment
-
No nyt on ajeltu toisilla nakutus antureilla n.kaks viikkoo ja kahesti oon saanu koneen vikatilaan, kuin ennen meni joka toisella kiihdytyksellä :)
Mutta ei tarvitsis mennä ollenkaan minun mielestä, vag-comia ehtimään taas jostai ja toivoa että näyttäis mikä mättää..
Comment
-
-
Moi! Lainaan hieman tätä topicia. Eli auto on -91 s2 coupe ja tällä hetkellä se on täys nuhapumppu. Eli kun kaasuttaa 1-5 vaihteen läpi, ja pitäis 3000rpm:ssä lähteä vedättään kunnolla, niin alkaa pihisemään perkeleesti, kierrokset kyllä nousee ja nopeusmittari kans, on vaan niin hemmetin hidas.. Ja kyllä ne ahtopaineetkin nousee?!!? Olisin aluks luullu bypässi vikaa tai ahtovuotoa, mut nyt meni sormi suuhun.:(
Comment
-
Ootko taalasmaa lukenut vikakoodit? Onko ahtopaine mittaria, ja jos on niin mitä se näyttää? Voipi olla kymmeniä syitä, pitäs vaan ruveta jollain tavalla karsimaan ensin, ennen kun voi ruveta arvailemaan. Mulla teki samaa kun tän ostin. Rupes toimii kun vaihdoin vikakoodia pukkaavan G62.sen, eli moottorin kierrosnopeus anturin, paikkasin ahtovuodot.
voiko huonosti toimiva kaasuläppä aiheuttaa samanlaista nykimistä kuin alk.per. viestin kirjoittajalla? eli tasaisesti kiihdyttäessä menee hyvin mutta kun kaasun lämäsee tiskiin niin nykii älyttömästi. ja mitä huoltoa se vaatisi?Viimeksi muokannut VilleP; 12.9.2008, 00:26.
Comment
-
Noniin ja jälleen kerran coupe nykii ja kulkee laiskasti, vian paikallistin imuvuodoksi, eli laihalle meni..
Mutta ongelma on se että murtuneita letkuja ei enää saa marmorilta :/
Tavallisesta jääh.neste letkusta eikä öljyletkusta saa tehtyä sopivia letkuja koska niihin ei pysty tekemään tarpeeksi jyrkkiä mutkia..
Tarvittas isv:n ja imusarjan välinen letku, minkälaisesta materiaalista alan taiteilemaan?
Comment
Comment