Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

coupen nykivä kiihdytys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ISV:n ja imusarjan välisen letkun saa esim. Tepon kautta. Imuputken ja ISV:n välisen letkun voi korvata suoralla 15mm letkulla.

    Comment


    • No pirulainen, vikoja taas coupesta löytyy..
      Lämpimänä ei kärsi ku 4000rpm:ään kierrättää nii napsahtaa "varaohjelmaan", eli tehot häviää.
      Vag-comia ei ollut nyt saatavilla vaan laitoin ledin vilkkumaan, ja antoi koodin: 2142, eli nakutusanturi 1.
      tässä taannoin vaihdoin molemmat nakuanturit käytettyihin antureihin, samanlaisen vian takia..
      mutta nyt pitäis varmistua että vikakoodi ei ole tuolta edelliseltä kerralta kun anturit temppuili, eli mitenkä tämän "vikamuistin" saa tyhjäks tällä ledisysteemillä?

      Comment


        Boksin liitin tai akku hetkeksi irti.
        Eiköhän olisi aika ostaa uudet nakuanturit?

        Comment


        • Kyllä se siltä alkaa vaikuttaa :D täytynee ruveta kyselemään..

          Comment


            Ei varsinesti liity aiheeseen ja uuttakaan en kehdannut aloittaa, niin kysymys kuuluukin että missä sijaitsevat vm-89 coupe 7A:n lämpöanturit? Minkälaisia sielä on ja missä kohdin? Kuvat olisivat plussa! Itselläni motonetin osa kädessä (kaksinapainen), joku numerokin paketissa: 0 280 130 037. Löydänkö vastaavaa omasta kulkineestani?

            Toisena juttuna lambdan kiristysmomentti?

            Kiitokset!

            Comment


              Kannen takapäädyssä on anturi. Lambdan momentilla ei ole mitään väliä kunhan kestää kiinni.

              Comment


              • 7a koneinen 90 quattro mullakin temppuilee ja alkaa ideat loppumaan.
                Ajossa kevyesti tai kunnolla kaasua painettaessa kiihtyy verkkaisesti noin 4 sekunttia ja sen jälkeen hyytyy totaalisesti n. 4 sekunniksi, jonka jälkeen taas vetää laiskasti kuin bensapulaa potien, muutenkin vedot ei ole oikein tallella ja turha yrittää kierrättää yli 5000rpm. Kylmällä koneella eli alle 3minuuttia ajettuna toimi ilman nykimistä, tosin ei vedä kunnolla silloinkaan.
                Vaikuttaa vahvasti polttoainepullalta, joten tutkittu/vaihdettu:
                Polttoainepumppu, suodatin, konehuoneeseen tulee linjasta ainetta sen mitä 044 pumppu työntää, paineensäädin tuli vilkaistua, noin 3,4bar kotikonstein paineilmatestillä ilman alipainetta ja toiminta tasaista. Polttoainepumpulle menee jännite kuten pitääkin, tosin polttoainepumpun sävel hieman muuttuu silloin kun koneen veto alkaa kuolla, miksi?
                Sytkäpuolta tutkittu, tulpat vaihdettu, yms. mutta varmaankin jos pelkkää sytkää pätkis niin putkessa paukkus.
                Vikakoodina antoi toisen nakuanturin, tein huijauskytkennän eculle, ei tule vikakoodia enää ja vetokin karvan parani, mutta käytännössä ongelma kestänyt samana.
                Lambda vaihdettu, ajettu ilman lambdan johtoa, ilman bensapaineen säätimen alipaineletkua, ilman tyhjäkäyntikatkaisian johtoa ja muistaakseni olikohan ilman tps johtoakin, ilman laturia.. mutta vika vaan kestää.
                ..olisiko sittenkin polttoaineletkun sisukset rikki, kun tuo bensapumpun ääni muuttuu ongelman ilmetessä, bensapaineen säätimen paineen muutos ei tee pumppuun ääni eroa, niin eihän sitä mikään muukaan kait tee, akkujännitekkin kestää samana, pitää tuota vielä huomenna tutkia.
                Tuleeko muita ideoita?

                Comment


                • Tämä korjattu, vika oli polttoainepumppu.
                  Tein toistamiseen testin kuinka konehuoneeseen tulee bensaa ja tällä kertaa ei oikein tullutkaan, kuten ei tullut pumpun paine päästäkään, tankista pumpun imulle tuli kuitenkin letkun täydeltä, joten vaihdoin vanhan pumpun ja jo vain alkoi toimia. Vanhan pumpun aiemmin pistin romuks kun sillä teki samanlaista puutumista, tosin silloin oli tankista tuloputki tukkoinen ja sen sekä tankin putsattuani ajattelin samaan syssyyn uusia myös pumpun.
                  Se on muuten aika arvokas tuo 7A koneen nakutus tunnistin, omanlaisensa tapukka mallinen, kokeilin tuota korvata AAN koneisen tunnistimella, mutta samaa vikaakoodia lykkäs. Kokeilumielessä jaoin hyppyjohdoilla ehjän tunnistimen tiedot menemään eculle molempien tunnistimien tietoina, väliaikais kokeilu joka näköjään toimi, ei ole viskonut enää vikakoodia ja vedot korjaantui.

                  Comment

                  Working...
                  X