Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

automaattilaatikko rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    automaattilaatikko rikki?

    terve!
    osaisiko ketään kertoa onko laatikko rikki vai joku sähkövika...
    pakki kyllä toimii mutta kun laittaa d:N päälle niin auto sammuu...
    autosta ei löytynyt minkäänlaista vikakoodia...

    #2
    Tuliko yllättäen vai onko oireillut mitenkään aikasemmin.

    Kuulostaa ihan mekaaniselta vialta.

    Comment


      #3
      ei oireillut mitenkään!
      sammui vain yhtäkkiä kesken ajon...

      Comment


        #4
        Ekana tulisi mieleen, että testeriin ja ajais output testin läpi. Sen pitäs kertoa jos sähköpuolella on vikaa edes jollain tasolla.

        Toiseksi öljyje tarkistus ja vaihto, samalla kattoo millasta litkua tulee ulos.

        Comment


          #5
          onnistuuko vag-com ohjelmalla tuo output testi??
          öljyt on vaihdettu noin tuhat kilometriä sitten...

          Comment


          • #6
            Onnistuu ja sillä on erittäin kätevä ajella noi laatikon selenoidit ja korvakuulolla kuunnella ahistaako joku niistä.

            Sammuuko auto nykäisten vai häviääkö ikään kuin virrat?

            Comment


            • #7
              Itselläni laatikko teki ns,pitkiä vaihtoja. Solenoidit testattiin eilen ja kappas, 2kpl on rikki, vuotaa kuulemman karan välistä noin 30% ellei enemmänkin. ja varmaankin aiheuttaa tuon vian.

              Comment


                #8
                ei se kyl mun mielestä nykäse mutta pakki menee aika nykäisemällä päälle...
                ja d:N kun laittaa päälle niin sammuu heti.

                Comment


                • #9
                  Erikoiselta kuulostaa toi vika... mun mielestä kun laatikolla ei ole sellaista turvaohjelmaa, joka pistäisi moottorilta pelin poikki.

                  Katsoppas mitä vag com sanoo kun selaat vaihdekaaviota edestakaisin.

                  Mitä muuten tapahtuu jos käynnistät N:llä ja laitat suoraan jonkun pakkovaihteista päälle?

                  Comment


                  • #10
                    Palaako vaihdenäytössä kaikki valot, vai onko näytöstä polttimo palanut niin ettei saa selvää?
                    Meinaan vikatila vissiinkin posauttaa auton sammuksiinsa justiinsa, tai pikemminkin se kun laatikko "tarraa" heti kiinni ja auto ei jaksa lähteä liikkeelle.

                    Omakohtaisia kokemuksia sen verran, että kun omaan autoon hierottiin lastua customina vakio S2:n ohjelman pohjalta. Niin tuossa automaatin boksissa on jokin määrä jonka se antaa koneen kiertää ja sen ylityttyä pukkaa vikatilaan.
                    Nyt kun motronic ei rajoittanut kierroksia, niin yli 6800 rundin mentyämme syttyi vaihdekaavion kaikki valot.
                    Pysähdyttiin, että saadaan "bootattua" auto mutta jossain parin kympin vauhdissa löi kaikki lukkoon ja auto pysähtyi kuin olis kone leikannu kiinni.
                    Startin jälkeen kaikki oli taas ok.

                    Eli meniskö laatikko vikatilaan?
                    Peruuttele (pakki sulla vissiin toimii) jonkun mäen päälle, laske vapaalla mäkeä alas ja kun vauhti nousee sinne parinkympin paremmalle puolelle, niin lyö D päälle (älä paina kaasua silloin!) ja kato mitä tapahtuu.

                    Solenoiditesti kannattaa toki tehdä myös.

                    Comment


                    • #11
                      Joo tosiaan mm. ylikierrostilanteessa menee laatikko neloselle ja turbiinilukko päällä ja pysyy niin pitkään kunnes auto jarrulla sammutetaan. Jos ei lähde sammuttamalla vikatila pois, niin laatikko jatkaa turvaohjelmalla, jolloin käytössä pakki ja kakkonen.

                      Comment


                        #12
                        Öljynvaihto voi tuoda mielenkiintosia ominaisuuksia kyllä jos ei juuri koskaan ennen ole vaihdettu. Tietty jos se on vikatilassa niin ehkä sen saa pois esim pitämällä akun kenkää irti vaikka tunnin.
                        Joku sen kuintenkin on siihen tilaan pistänyt, joten se pitää selvittää.

                        Olisko niinkin yksinkertanen ongelmanlähde kun väärä öljy tai liian vähäinen määrä? Tai suodatin tullut huonosti jos se on vaihdettu. Arvailuja kaikki :)

                        Comment


                          #13
                          terve!
                          nyt auto toimii taas...
                          akun kengän pois otto auttoi mut sitä ei vielä tiedetä mikä vikatilan aiheutti!
                          kiitos kovasti kaikille vastauksista!!!

                          Comment


                            #14
                            Niin tuo akunkengän irroitus "resetoi" boksin, samoin se resetoin myös kaikki muutkin. Ei sikäli haittaa, mutta moottorikin opettelee taas seokset kohalleen.

                            Itse tarkistaisin öljyn ja mahdollisesti vielä toistamiseen vaihtaisin sen.

                            Comment


                            • #15
                              Samantyylistä häikkää olen joskus kuullut virilastun aiheuttaneen.

                              Comment


                              • #16
                                Ihan mielenkiinnosta kun itsekin tomaatilla ajelen: Tekeekö solenoiditestejä esim. ihan AD-korjaamot vai joutuuko marmorille viemään? Täällä Joensuussa kun ei tietääkseni automaattieksperttejä ole.

                                Comment

                                Working...
                                X