Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästömittaukset RS2

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    no niin tuli eilen asennettua ahtopainemittari.

    tyhjäkäynnillä: -0.2 bar
    2000 rpm : -0.5 bar
    kaasu pohjassa: 1.4 bar

    kaikki pienet alipaineletkut vaihdettu.

    Missä vika ku noin vähä alipainetta tyhjäkäynnillä?

    Comment


    • #32
      Kone on väljä tai jossain on pieni alipainevuoto.

      Comment


      • #33
        ja tuon alipaineen sekoittamiseksi todella pieni vuoto riittää.

        Comment


        • #34
          Jokos täällä vika löytynyt? Onko bypässi ok?

          Comment


          • #35
            Ei oo vika löytyny mut koitin nypätä lambda piuhan irti koneen käydessä mut ei mitään vaikutusta, käytin vaan tyhjäkäynnillä. Mittasin myös TPS:n s2-central.com ohjeiden mukaan ja kaikki piti paikkansa.
            Koitin antaa kaasua niin että kierrokset just ja just nousi siihen 1000 rpm ja pidin siinä, mut silloin kierrokset rupes seilaan siinä 500-1100 rpm. Mikä tämän voi aiheuttaa? Voisko kummiski olla joku ilmavuoto jossain.

            Comment


            • #36
              Oliskohan aika mitata ohivuodot pytyistä ? Kertoisi vuotaako venttiilit vai männänrenkaat. Onko alipainetestin painemittari tasan 0:ssa, kun kone ei käy.

              Onko mitatut alipaineet tyhjäkäynnillä -0,2bar kylmällä vai kuumalla koneella ?

              Alipaineiden pitäisi mennä paremmaksi, kun kaasua lisää noin 300-600 rundia tyhjäkäynnin yläpuolelle.

              edit: menee noin - 0,6 een


              <<<< seilaan siinä 500-1100 rpm.
              - tyhjäkäynnin vakaaja on mahdollisesti likainen ja takeltelee

              edit :
              itsellä vacum kylmänä startin jälkeen noin -0,45
              kuumana noin -0,5 eli ei merkittävää muutosta
              Viimeksi muokannut Tommy200rs; 3.9.2007, 08:52.

              Comment


              • #37
                Puristukset ja ohivuodot on mitattu ja ne oli ihan ok. painemittari on 0 kun kone ei käy.

                -0.2 on kuumalla koneella. Alipaine on -0.5 kun nostaa pikkasen kierroksia.

                Toista ISV:tä on koitettu ilman mitään vaikutusta.

                Comment


                  #38
                  Pitäiskö kokeilla vielä toista ohj.boksia ??

                  Harvinaisia ne on hajoamaan, mutta kuitenkin.

                  Comment


                  • #39
                    Onko ahtomittaria kytketty t-haaralla boxin painelinjasta. Jos boksin painelinjassa pienikin vuoto, niin hc:t nousee.

                    Yksi vaihtoehto hc-nousulle on pakoputken vuodot kattien jälkeen, jos pästöt mitattu putken päästä.

                    Lisäksi, jos halkeama vuotoja ennenen lambdaa, niin boxi rikastaa automaattiseti väärän extra-hapen takia seosta ja tällöin seos rikastuu.
                    Viimeksi muokannut Tommy200rs; 4.9.2007, 21:41.

                    Comment


                    • #40
                      No niin lisää faktaa.

                      Nokan merkinnät on kohdillaan. Seuraavat numerot löytyivät nokista: Imu 034 AM, Pako Mon 5 9258 95 H. Onko nämä alkuperäiset nokat?

                      Boxin liittimestä mitattu anturit ja kaiiki on ok.

                      Tyhjäkäynnillä simuloitu moottorin lämpötila kylmäksi ja mitäs tapahtui joo kone rupes käymään kuin kello. Mutta seokset on tietenkin ihan päin vi..a. Co 4% ja HC 2000. Kierrokset nousi kans 1000. Samaan aikaan on mitattu ruiskutuksen aika joka on 3.8 ms. Ruiskutusaika on 3.4 ms normaalisti kun mihinkään ei ole koskettu. Ohjearvo ruiskutuksen ajalle on 1.5-3 ms tyhjäkäynnillä.
                      Kuinka tämä on mahdollista että rikastamalla rikasta seosta kone rupee käymään?

                      Comment


                        #41
                        Eli käy suhteellisesti liian laihalla(ko)?

                        Comment


                        • #42
                          En osaa sanoo.

                          Comment


                            #43
                            Jos käyt Tampereella päin, niin kokeillaan mun boxia siun RS:ään .

                            Comment


                            • #44
                              Nyt on vähän kyselty mitä pakonokka numeroita muiden RS2 on. tällaisia heillä oli: 034 102 Mon5 137f, 034 102 Mon5 206e. Eli mun pakonokka Mon5 9258 95H ei ole edes siellä päin.

                              Comment


                              • #45
                                Nokka-akselien valunumerot on jotain salatiedettä. Ainoa varma juttu niiden kanssa on, että 7A-nokissa on 054-numerot ja muissa 034. Ei kannata välittää.

                                Comment


                                • #46
                                  Meillä oli AAN koneen kanssa satunnaisia ongelmia, kun joku mukeista putos pelistä pois satunnaisesti. Vika oli toisessa sytkäkivessä.

                                  Comment


                                    #47
                                    Break-out mittauksia tekemään.

                                    Comment


                                    • #48
                                      No nii nyt meni auto päästöistä läpi. Syynä oli kuitenkin se että nokissa ei ollut merkit kohdallaan. Pakonokasta ei löydy 034 eikä 054 numeroa joten oletan että nokka on hiottu jostain toisesta nokasta koska siinä on vähä alle 10 mm nosto.
                                      No tämä ei lopu tähän.
                                      Nyt ahdot ei nouse kuin 0.4 bariin. Nyt kun nokat on tarkasti säädetty että nosto TDC:ssä on Imu 0.7 ja Pako 0.3 mm niin nokkapyörän merkki on just ja just merkin oikealla puolella. Foorumeista mistä olen lukenut niin se pitäis olla vasemmalla puolella, muuten ei ahdot nouse yli 0.5 baaria koska se menee johonkin vikamoodiin. No jos sen laittaa vasemmalle puolelle niin se on melkeen hampaan pieles ja nokat on taas pieles. Tämän perusteella oletan että kansi on plaanattu joten pitäis varmaan ostaa säädettävä nokkapyörä.

                                      Kokemuksia kellään?

                                      Comment


                                      • #49
                                        RS2:ssa ei nokkamerkkiä saa kohdilleen. Merkin pitää jäädä vasemmalle. Katso YKK vauhtipyörältä, älä alahihnakopasta.

                                        Comment


                                        • #50
                                          laske nokkahihnan hampaiden määrö + vesipumpun rattaan hampaiden määrä. ne ovat eri aby / adu

                                          Comment


                                          • #51
                                            Eikö nokkien merkit mene taas pieleen jos sen laittaa pykälän vasemmalle puolelle vai onko se niin vähän ja meneekö se enää katsastuksesta läpi ens vuonna.
                                            Vauhtipyörästä on katottu.
                                            Alipaineet on muuten melkeen 0.6 bar.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Äh. Sen kuuluu olla siellä vasemmalla. RS2:n palikoilla se merkki ei osu kohdalleen vaan sen pitää jäädä vasemmalle. Muuten on nokat liian aikaisella.
                                              Ahtamattomuus liittyy nokkapyörän hall-levyyn ja sen väärään asentoon kun sulla on pykälän pielessä jako.

                                              Comment


                                                #53
                                                Vai kuuluu sinne yläkertaankin vielä yksi hall-anturi.
                                                Johan on viritys.
                                                Ja kun minä olen ollut siinä uskossa,että kaksi anturia alakerrassa riittää.

                                                Pitääpä vaihtaa tuo anturi tossa samalla.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X