Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronicin öljynvaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Meiltä löytyy nyt myös Kuopiosta tuo BG öljynvaihtokone, 6v tippiin öljynvaihto kierrättämällä ja suodattimen vaihdolle hintaa tulee n.500€

    Comment


    • paljonko on pelkkä työ?

      Comment


      • Työn osuus on tuosta hinnasta n.100€ jos sitä tarkoitit.

        Comment


        • Onko se kaikilla BG-vaihtajilla aina samat öljyt ja sama litku kaikkiin laatikoihin? Eli kun tuosta tiptronicin tarkkuudesta öljyn suhteen on puhuttu... Eli pitäis toimia sillä mitä tuossa huollossa sinne laitetaan?

          Comment


            Koneessa voi käyttää joko BG;n omaa öljyä, josta Finntest minulle kertoi, että käy kaikkiin 6v laatikoihin tai sitten laittaa mitä vaan öljyä, jonka itse haluaa. Eli on toimipistekohtaista miten toimitaan.

            Minulle ei konetta erinäisistä syistä nyt sitten tullutkaan. Katsotaan saadaanko keväällä aiheeseen jotain uutta.

            Comment


            • Kaikkiin perinteisiin automaatteihin mukaanlukien tiptronicit menee sama öljy.

              Comment


              • Onnistuukohan tuolla öljynvaihto myös vanhoihin nelivaihteisiin (ZF 4HP24) askeihin? Ei varmaan pahaa tekisi huuhtelu kasin askille.

                Comment


                  Voi tehdäkin. Vanhat paksut öljyt pysyy vielä sisällä mutta uudet lirummat vuotaa jokaisesta koppurasta tiivisteestä.

                  Comment


                  • Onnistuu, enkä ole kyllä kuullut että alkaisivat vuotamaan uusilla öljyillä.

                    Comment


                    • BG-öljynvaihto

                      Onko Oulussa tai lähistöllä BG-öljynvaito paikkaa?

                      Comment


                      • bg laatikkoöljyn vaihto löytyy torniosta, JSL-Autohuolto oy

                        Comment


                        • Kiinasta huuhtelulaite ~650e veroineen kotiovelle.

                          http://www.aliexpress.com/item/Auto-...573582468.html

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja ttenhunen Näytä viesti
                            Vaihdoin tänään tippiin (5-vaiht. 2002) öljyt BG-koneella Motonet Konalassa. Laite käyttää ensin jotain pesuainetta ja sitten sisään Febin öljyt. Vaihdon tehnyt kaveri oli asiantunteva ja palvelu oli hyvää. Loota toimii paremmin. Aikaa meni 1,5h. Hinta 430,-.
                            Tämä lienee pääkaupunkiseudulla hyvä paikka teettää homma ?

                            Olisi itsellä Kasin kanssa homma edessä nyt.

                            Comment


                              vayne, mulla hyvä kokemus Konalan BG:Stä, varmaan parilla muullakin.

                              Comment


                                Joo sinne siis mennään ;)

                                Comment


                                • Itse kävin juuri Tampereella Tammer-autossa (Toyotalla) vaihdattamassa lootaöljyt BG-laitteella. Hintaa tuli huuhteluineen kaikkineen 348e, homma hoitui reilussa tunnissa, hinta sisälsi auton harjapesun. Hyvin skulaa.

                                  Kaara siis A6 4f 3.0q tippi 2005.

                                  Comment


                                  • Kellään tietoa onko tuota BG -systeemiä Seinäjoen lähistöllä?
                                    Vianorilla oli, mutta nyt kun aloin aikaa varaamaan niin tuli tieto että vähäisen kysynnän vuoksi ei ole enää... Toki en ole ensimmäistäkään mainosta ko. Laitteen olemassaolosta nähnyt silloinkaan kun se oli... Vaikuttaisiko kysyntään?

                                    Comment


                                    • Laittelin itsekkin tarjouspyyntöä kahteen paikkaan tuosta BG-öljynvaihdosta.
                                      Toisesta sain vastauksen että 350€ riippuen öljyn määrästä.

                                      Suodatin ja magneetit kuulemma puhdistuvat samalla joten ei tarvitse vaihtaa suodatinta eikä magneetteja erikseen putsata.

                                      Onko se nyt arpapeliä se käytettävä öljynmäärä kun ei voi suoraa hintaa laittaa?
                                      Lisäksi ihmetyttää että magneetitkin päästäisivät metallisilpusta (jos sellaista nyt on?) irti kun loota huuhdellaan?

                                      Jään odottamaan toisen paikan vastausta.

                                      Comment


                                        No eipä se öljy niin hyvin siellä taida virrata että veisi magneeteistakin silput mennessään!

                                        En tiedä miten sitä öljyä siellä kierrätetään, mutta varmasti ei tekisi pahaa vaihtaa suodatintakin.

                                        Comment


                                          Jos joku vielä jaksaa itse lutrata niin olis sitä vihreää ZF:ää kymmenen litraa ylimääräisenä. Lähtee sopivaan hintaan.

                                          Comment


                                          • Maanantaina tippiöljyjen vaihto edessä ja tarvikkeetkin ehti tulla saksanmaalta ajoissa.

                                            Pieni kysymys liittyen öljypohjan tiivisteeseen: ETKA tietää kertoa että koslaani käy osanumero 09L321371A. Lisäksi ETKA sanoo että öljypohjan pultteja on kaikkiaan 23 kappaletta.

                                            Tiivisteessä on kuitenkin vain 13 pultinreikää. Tämä on muuten metallinen mutta sisäkehällä on kuminen osa.

                                            Kumpikohan mahtaa olla oikeassa ja onkohan mulla nyt oikeanlainen tiiviste? Tämä ei olisi kylläkään ensimmäinen kerta kun ETKAssa on virhe..

                                            EDIT 6.3.2015: Aamulla mutka Pörhöllä jossa mulle esiteltiin ihan samanlaista metallitiivistettä. Eli tällä mennään ja luotetaan siihen että ETKAn pulttimäärässä on virhe.
                                            Viimeksi muokannut affe; 6.3.2015, 11:26.

                                            Comment


                                            • Tässä tuon öljynvaihtoasian kanssa painiessa kävi tänään niin, että D-asennossa JA S-asennossa ei vaihtanutkaan isommalle. Tippipuolella toimi kyllä. Yksi täysi pysähdys liikennevaloissa, ja sitten toimi taas kuten ennenkin. Olis saanut huudattaa rajoitinta vasten varmaan moottorin kuolemaan asti kolmosella...
                                              Kellään aavistusta mitä tuo oli?
                                              Vähä varmaan väärä osasto, mutta tipeistä kun tässä kuitenkin keskustellaan... Tarvittaessa saa siirtää.

                                              Comment


                                              • Magneetit ei puhdistu kyllä pesulla, kokeiltu on. vaativat siis ihan mekaanisen puhdistuksen ja suodattimen vaihdon jos homman tekee kunnolla.

                                                Kyllähän pelkkä pesu ja huuhtelu toki on jo parempi kun vanhat 100-300tkm ajetut öljyt, ja on nopea operaatio jos suodattimeen ei kosketa.

                                                Comment


                                                • Öljynvaihtohuolto suoritettu Torniossa ja ensivaikutelma 150km ajon jälkeen on erittäin positiivinen. Laatikko vaihtoi toisinaan hitaassa vauhdissa hieman iskemällä, tämä oire tuntuu jääneen kokonaan pois.
                                                  Vaihdot ovat muutenkin tasaisempia. Adaptaatioarvot nollattiin samassa yhteydessä joten jää hieman arvoitukseksi että mikä vaikutus toimintaan tulee öljyistä ja mikä arvojen nollauksesta. Samapa tuo, kunhan vaikutus on positiivinen. Vanhat öljyt olivat kuulemma puhtaat mutta jo tummuneet, kuulemma normaalia noille ajokilometreille (140tkm).

                                                  Öljynvaihto suoritettiin BG-huuhtelukoneella, sisälle meni puhdistusaine (BG Quick Cleaner), 11 litraa Ravenol ATF 8HP:tä sekä BG:n tehosteaine (BG ATC Plus). Öljynsuodatin, öljypohjan tiiviste sekä täyttö- ja tyhjennysproput tiivisteineen vaihtuivat samalla uusiin.

                                                  Hieman jäin miettimään myös että mikä tuon tehosteen vaikutus on Ravenolin kanssa mutta nettitutkimusten jälkeen jäin siihen uskoon että ko. aine soveltuu myös muiden öljyjen kuin BG:n omien kanssa käytettäväksi. Tiedä tuosta, mutta päätin etten aio vaivata päätäni sen osalta enempää.
                                                  Aikaa puuhassa kului reilu 3.5 tuntia.

                                                  Comment


                                                    JSL:llä Torniossa pariin Audi A6:een tiptronicilla olen vaihdattanut laatikon öljyt BG:n koneella lisäaineineen. Ei ainakaan huonommiksi ole menneet.

                                                    Comment


                                                      Missäs täällä Vaasa - Laihia askelilla löytyis tuollainen BG:n kone? Alkaa oleen 4F:n tipin öljyillä 80tkm takana joten kohta vois sinne liemet vaihdattaa. Tuntuu vaan olevan tämä(kin) sellaista rakettitiedettä, että eihän tuota tohdi minnekkään viedä. Aikaisempi omistaja oli ihan marmorilla laatikon öljyt vaihdattanut ja puhui jostain hinnasta reippaasti yli tonnin... Onneksi on näitä vaihtoehtoja. :)

                                                      Comment


                                                      • Tänään perheen Touareg tiptronic, ajettu 270tkm kävi Jyväskylässä Mikan Asentamolla BG-käsittelyssä. ATF universal:ia meni 10 litraa, pesut, lisäaineet, uusi suodatin ja tiiviste sekä sijaisauto kustansi 590€. Vaihtaa mielestäni pehmeämmin ja paikoillaan keppiä vispatessa P<->S toimii todella jouheasti aikaisempaan verrattuna. Olen todella tyytyväinen, ainakin näin 100 kilsan jälkeen. Öljytyypin vaihtumisen takia litkut vaihdettava 60-80tkm:n välein.

                                                        Comment


                                                        • Onko kellään kokemuksia tällaisesta laitteesta tiptronicin öljynvaihdossa?

                                                          http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/6...-adapterisarja

                                                          Comment


                                                            Vastaava pönttö on mulla käytössä, perus hyvä pumppu jolla saa öljyt laatikon sisälle ilman suurta kikkailua.

                                                            Comment


                                                              Onko kokemuksia tai edes toisen käden tietoa Mannol merkkisestä öljystä tippiin, eli kyseessä tämä, vaikuttaisi hyvin edulliselta öljyltä muihin verrattuna, toinen vaihtoehto olisi Ravenol.
                                                              Tarkoitus olisi vaihtaa 6HP19 sekä 5HP19 vaihteistoihin öljyt ja tuollaisella 20L astialla se olisi suht edullista.
                                                              Eikös tuota 6HP öljyä voi laittaa myös 5HP askiin? Vaatii ilmeisesti jotain säätöä VCDS:llä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X