Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jymähtäneen sytytystulpan irroitus (AAH, V6)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jymähtäneen sytytystulpan irroitus (AAH, V6)

    AAH 2,8i V6 nyki ja kävi epätasaisesti erityisesti tyhjäkäynnillä. Päätin vaihtaa tulpat kun niillä oli jo 40k matkaa takana.

    5 kpl sain nöyrästi vaihdettua mutta 1 ei lähtenyt vaan alkuun lähti nihkeästi aukeamaan ja lopuksi ikään kuin juuttui. Päätin että voimaa en käytä ja laitoin takaisin kiinni. Ettei vaan olisi väärillä kierteillä...

    Moottori oli kylmä. Lämpimällä en yritänyt uudelleen. Onko vinkkejä millä tulpan saa pois? Raakaa voimaa vaan?

    Positiivinen asia oli että tuo 5 kpl riitti siihen että nyt kone kehrää kuin kissa mutta tuo yksi tulppa on kuin aikapommi...

    Kokemuksia? ideoita

  • #2
    Aja kone lämpimäksi ja kokeile uudestaan.

    Comment


    • #3
      Mulla oli tulpat kans tiukassa. Käsittääkseni jonkinlaisella litium rasvalla/irrotusainella liuottelivat jonkin aikaa. Ja pölläytti iloiset savut kun laittoivat käyntiin vaihdon jälkeen

      Comment


      • #4
        Kärsivällisesti pikkuhiljaa nytkyttämällä kiinni ja auki päin vaan niin pitäs lähteä.
        Sit uusiin pistä jotain vaik kuparirasvaa kierteisiin niin ei pitäisi jäädä kiinni.

        Comment


        • #5
          Jos kierre tulee tulpan mukana ulos, niin teräksinen korjauskierre tilalle. Bileteemalla taitaapi olla alle 8 euroo ja ei taida Ad:lla ja Osasilla olla paljon kalliimpi. Hommaa valmiiksi hyllyyn, niin ei iske paniikkia päälle.

          Comment


            #6
            jos kierre hajoo nii varma keino on helicoil..

            Comment


            • #7
              Moottori lämpimäksi ja avaa tulppaa sen verran kun tulee ja sitten irrotus öljyä perään. Viidenminuutin kuluttua varovasti nitkuttelemaan tulppaa edes takaisin sopivasti irrotus öljyä lisäten.

              Comment

              Working...
              X