Auto on A3 1.8T -02 AUM lastuttamaton ja kokonaiset 45t ajettu. Jo 15000 km nykimisestä kärsineenä ja jo jonkin aikaa vikaa tutkineena huomasin, että vaikka VAG-COM:illa ei mitään vikakoodia löydykään niin jos siitä huolimatta poistaa olemattomat vikakoodit niin nykiminen poistuu päiväksi pariksi. Eli, mitä autossa silloin saadaan resetoitua? ECU? Ilmamassamittari vaihdettu (turhaan?) viime kesänä. Puolat vaihdettu alkutalvesta. Ahtovuodot, bypassi ja N75 testattu hiljattain.
Ja vielä... Kuuluuko ahtopaineiden pysyä tasaisena sanotaan vaikka 2500 rpm eteenpäin täyskaasukiihdytyksessä. Tällä hetkellä tekee niin, että nousee reippaasti n. 0,55-0,6 ja siitä lähtee kierrosten noustessa laskemaan loivasti ja päätyy n.0,45-0,5 kierrosalueen yläpäässä. Ahtokäyrä kyllä seuraa nätisti pyydettyä arvoa mutta miksi ahdot laskee kun kierrokset nousee?
Ja vielä... Kuuluuko ahtopaineiden pysyä tasaisena sanotaan vaikka 2500 rpm eteenpäin täyskaasukiihdytyksessä. Tällä hetkellä tekee niin, että nousee reippaasti n. 0,55-0,6 ja siitä lähtee kierrosten noustessa laskemaan loivasti ja päätyy n.0,45-0,5 kierrosalueen yläpäässä. Ahtokäyrä kyllä seuraa nätisti pyydettyä arvoa mutta miksi ahdot laskee kun kierrokset nousee?
Comment