Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä 90 quattro -87 2,2i

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kysymyksiä 90 quattro -87 2,2i

    Ostin tuoomosen ja olis mukava tietää että mikä on tuon korin ja koneen tyyppi yms tiedot. ja miten passaa alusta ja moottorin osat muista audeista?
    Ensimmäinen audi niin ei oikein tiedä autosta mitään!

    Paljon tuossa koneessa on puristussuhde?

    E:Siistitty hieman.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 27.3.2007, 11:31.

    #2
    Konekoodi auttaisi kovasti noihin koneen tietoihin. Se löytyy tulpparivistön alapuolelta lohkon pintaan stanssattuna.

    Comment


    • #3
      miepä katon sen! miten sopii esimerkiksi jouset ja iskarit 80 audista?
      ihmeesti vikisee laturi, vesipunppu tai ohjaustehostin, mitä veikkaatte kun ei erota korvalla mistä paikasta se tulee! ja missä vika kun mittarin valot toimii kun laittaa vilkut oikealle?

      Comment


        #4
        Eihän tuo 90 ole kuin periaattessa varustelutaso eli melkein kaikki osat käy vastaavasta 80 mallista.

        Ota apulaitteiden hihnoja irti ja kuuntele vikinää uudestaan. Vesipumppu pyörii jakohihnalla.

        Comment


          #5
          80:n iskarit ja jouset ei oo hyvä valinta, 90:ssa kun on painavampi kone ja muutenkin varustelun seurauksena saattaapi olla painavampi.

          Comment


          • #6
            kattelin sen numeron lohkon kyljestä ja se oli 03410342.
            mitenkä tuo neliveto tuossa on ku siinä on se nappi niin mitä eroa on missä asennossa se on? on jo niin sulat tiet täällä kaupungissa ettei oikein voi kokeilla.

            Comment


              #7
              Neliveto on kaiken aikaa päällä, se nappi vain kytkee takalukon päälle. Ja sen lukon pitäisi poistua jossain ~25km/h tietämillä, jos sitä ei ole näpelöity. Napin painallus myös kytkee ABS:n jos semmonen on, niin sen myös pois päältä.

              Comment


              • #8
                Eiköhän tuo moottorikoodi ole KV. Alustan osat ovat ainakin periaatteessa vaihtokelpoisia, mutta auton tekniikan mukaan alustan osien mitoituksissa on pieniä eroja.

                Alusta noissa muuttui n. vuonna -88, silloin etutolpat+navat muuttuivat kaksiosaiseksi ja mm. alapallojen ja ulomman vetonivelen kiinnitykset muuttuivat hieman.
                Viimeksi muokannut Hervast; 27.3.2007, 20:27.

                Comment


                • #9
                  juu, miun tietääkseni koneessa on 136kaakkia (joku tais essola puhua!!!)
                  onko tuolle koneele mitään paremmin virtaavaa kantta, esim turbon kansi tai joku muu?

                  Ja miten sais uuemman aikasen ruiskun sopimaan tuohon, eli sopiiko vanhojen suuttimien tilalle uuet (kierre, koko?) muutenhan anturit, läpät ja muut saa sutht helpolla tuohon patentoitua? ja onko tuossa moottorin asennon tunnistinta/kiekkatunnistin kampiakselin päässä? ilmeisesti ei kun vaikuittais aivan täysin mekaaniselta ruutalta tuo!

                  niin ja oliko kellään tietoutta tuon puristus suhteesta?

                  Comment


                    #10
                    Alkaa nuo kysymykset lähteä sille linjalle että näistä ketjuista löytyy vastauksia vielä esittämättömiin kysymyksiin.

                    Ykkönen
                    Kakkonen

                    Comment


                    • #11
                      menee vaan ainaki kolme tuntia että löytyy tietoa mistää!!!

                      Comment


                        #12
                        Vaparivirittelyllä pääsee johonkin 150-200 väliseen maastoon ja rahaa palaa kivasti. Suora turbon lykkääminen kylkeen on yksi vaihtoehto, mutta sitten pelataan matalilla paineilla, korkean puristuksen takia (tais olla 10:1).

                        Muutama täälä palstalla on tehnyt noihin 10 venttiili koneisiin EFI-konversiota. Ja kyllä sinne aika paljon kaikenmoista anturia ainakin KV-koneeseen joutuu pulttaamaan, kun kone on ~täysin mekaanisella ruiskulla. 10V turboissa sitten löytyykin valmiiksi paljon noita EFI-konversioissa tarvittavia antureita.

                        Helpoimmalla pääsee tehohavittelussa hommaamalla valmiin 2.2 turbon. 10-venttiilisessä hienompi ääni, mutta kun hakee viimosia tehorippeitä, niin jää 20 venttiilisen jalkoihin

                        edit: Mutta vaikka minkä tapauksen noista ny jatkojalostaakin, niin 2 tonnia ainakin menee, kun ottaa kaiken huomioon ("Katoppa vaan tääkin menee vaihtoo" ja "Tämäkin olis nyt hyvä vaihtaa samalla")
                        Viimeksi muokannut J-M Koopikka; 28.3.2007, 15:08.

                        Comment


                        • #13
                          käykös tuohon kaikki 5pyttysten kannet? eli oisko jotain isompi palotilaista kantta joka virtais enemmän. ainaki on vähä myynnissä kaikkea hilpettä näihin audeihin (tai sitten katon vääristä paikoista) ja eikä varmaankaan voi hyödyntää noita kuplan hyper super hyviä takoja.(ei varmaan kestä porata 4.5mm!)

                          Comment


                          • #14
                            kattelin ajovalo.comista noita viispyttysiä koneita niin onko noissa mitä eroa lohkoissa, muuta kuin poraus, ja kammessa isku (aby, hy, hx, jt kv, ku, nf, ng, pr, px, rr, 1b, 2b, 3b, 7a)? sopiiko kannet keskenään?

                            Comment


                              #15
                              menee vaan ainaki kolme tuntia että löytyy tietoa mistää!!!
                              Meillä on mennyt satoja tunteja, kun olemme tiedon tänne keränneet.
                              Viimeksi muokannut kalsket; 29.3.2007, 13:00.

                              Comment


                              • #16
                                Teemu: Jos on noin kiire, kannattaa varmaan ajaa suoraan liikkeseen ja ostaa turbo Audi valmiina. -Siihen virittelyyn menee varmasti ainakin neljä tuntia. Mulla on mennyt nykyisen auton kanssa kaks vuotta eikä loppua näy. Audien parissa on touhuttu kohta parikymmentä vuotta tavalla jos toisella ja vielä(kään) en tiedä ihan kaikkea ;) Näissä hommissa ei saa olla kiire!
                                Ps: Ja jokainen tunti jonka vietät tätä foorumia asian tiimoilta selaillen säästää projektissa aikaa kolminverroin. -Tämä on vaan karu totuus. Siksi monta miestyövuotta saadaan porukan tietotaidosta yhteenlaskettua, ettei kannata "keksiä ruutia" enää uudelleen. Eli haulla kyllä löytyy ja kolkuttavalle avataan... Tsemppiä projektiin, sillä sitkeys palkitaan.

                                Comment


                                • #17
                                  juu, e mulla mitään kiirettä ole mutta on turhauttavaa istuskella tietokoneella!
                                  Ihmeen vähän ihmiset tuntuu soveltavan näitä audeja ku ei kukaan tunnu tietävän miten esim. noi kannet passaa noista muista vitosista!!
                                  ja ainahan tietenki asiatonta palautetta tulee ku kaikkien pitää päästä pätemään jostain vaikkei tiäkkään mistään. (ja se on joka foorumilla!!) ei herneitä!

                                  Comment


                                  • #18
                                    passaako abyn kansi kv koneeseen? mitäs niin sanottuja huonoja puolia tuossa kv koneessa on ?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Se vain taitaa olla niin, että tuosta koneesta ei kovin kummoisesti pysty irrottamaan, siksi ei kovin paljoa vastauksiakaan ole tarjolla. Omaan 100 kW KU -koneiseen oli joskus ABT:n virikeppiä tarjottu.
                                      Ei tässä asiatonta palautetta ole kukaan antanut, rakentavaa vain.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ihmeen vähän ihmiset tuntuu soveltavan näitä audeja ku ei kukaan tunnu tietävän miten esim. noi kannet passaa noista muista vitosista!!
                                        10v ja 20 lohko on lähes sama. Yksi vesikanavan vastine on 10v lohkoon lisättävä, jotta kansipahvi ja vetet pysyy sisällä 20v kannella.

                                        Vastauksia tulee välillä huonosti kun samaa asiaa kysytään seittemättätoista kertaa. Ja tämä kannenkin sopivuus löytyisi foorumin saloista, jos kaivaisi.

                                        Jahka vähän pääset porukkaan, ystävystyt ja löydät sopivan harrastetoverin, alkaa tiedon jakaminen olla helpompaa. Silloin aina auttaa, jos itsellä on jotain annettavaa. Mattilan kanssa olemme monet kerrat lyöneet päämme yhteen, yhdistänyt tietomme ja joskus jopa oivaltanut jotain. Joskus =)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Jarkko Kalsi
                                          10v ja 20 lohko on lähes sama. Yksi vesikanavan vastine on 10v lohkoon lisättävä, jotta kansipahvi ja vetet pysyy sisällä 20v kannella.

                                          Vastauksia tulee välillä huonosti kun samaa asiaa kysytään seittemättätoista kertaa. Ja tämä kannenkin sopivuus löytyisi foorumin saloista, jos kaivaisi.

                                          Jahka vähän pääset porukkaan, ystävystyt ja löydät sopivan harrastetoverin, alkaa tiedon jakaminen olla helpompaa. Silloin aina auttaa, jos itsellä on jotain annettavaa. Mattilan kanssa olemme monet kerrat lyöneet päämme yhteen, yhdistänyt tietomme ja joskus jopa oivaltanut jotain. Joskus =)
                                          siis mitä vastinetta? kerrohan sie jarkko ku sulla tuntuu olevan kokemusta ja tietoa niin että mitä tossa kv koneessa on heikkoa? prosentuaalisesti se tuntuis olevan heikko kone alakerraltaan mutta kuitenkin sen pääle 30% väittiäis sen olevan lujakin kone!?

                                          ja miten olis fiksuin lähteä menettelemään jos alkais noita turbo mekaskvirrti systeemejä patenoimaan. ite en ole koskaan semmosta laitellu kokemusta on vain vapareista ja seki bemarin puoltelta. ( vapari m10kone 1.8 178hv, kolmen vuen rakentelun jälkeen) siis että mitkä olis fiksuinta jos päälle 200 heposen mennään (ehkä jos rahaa on niin lähemmäs 300hv.), eli mikä alakerta ja miten kansi ja alakerta saatais lujimilleen (tehoton öljypunppu?). ja tarkoitus olis audin vakio osilla saavuttaa moiset kauhiat lukemat, ehkäpä!! :D

                                          ja voin heti sanoa ettei tarkoitus kuitenkaan ole saada 100€ mitään ziljoona heppaista töhninki raaseria, vaan tarkoitus olis saada old school tyylinen "ripeä nelikko!!

                                          Comment


                                            #22
                                            Se tulee ainakin mieleen tuosta KV:n lohkosta, että siitä puuttuu mäntien öljyjäähdytys eli erilliset öljytykit mäntien alta.

                                            Comment


                                              #23
                                              200 hevoseen "helpoin" reitti on hommata valmis 2.2 10VT kone ihan vielä koojetillä. Tämä helpottaa varsinkin jos auto on jokapäiväisessä ajossa, jostain kumman syystä ~tehdaskuntoinen on huolettomampi, kuin 10miljoonaa erillistä vipua ja säätömahdollisuutta omaava viriviri vehje. Sitä voi vielä jatkojalostaakkiin myöhemmin sillä megaskvirtillä tai muulla aftermarket ruutalla. tuo koojetin rajat on jossain ~250 hevosen paikkeilla, sitten tulee noi ruutat eteen, taitaapi myös turbo mennä samalla roskikseen ja isompaa tilalle. Mutta edelleenkin kannattaa varata sitä rahaa vaikka sen moottorin saa täydellisenä alle tonnilla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Itsekin "tuulimyllyjä vastaan taistelleena" allekirjoitan tuon Juha Matin ehdotuksen. Jostain kakssatasesta kun käyt teurastamassa MC:n tai KG:n tai mitä niitä nyt oli, niin siitä on hyvä lähtee. Paree olis hankkia koko auto ettei satu liikaa niitä "voi v...u sekin olis pitäny irrottaa"-tyylisiä kalliita oppitunteja. Tuo 10v turokone tarvii mukaansa boksia johtosarjoineen, määränjakajan öljycoolerin +välijäähyt sun muut soossit. Eli jos pelekän koneen hankkii, tulee olla selvillä mitä on ostamassa. -Ja tietty missä kunnossa kone on. Siitä kun vuosien mittaan kaivaapi sen viidetsadat kaakit pihalle, onkin aika siirtyä 20v-ympäristöön.
                                                Niin: ja näissä Audin koneissa kiertää ihan oikeesti se öljy, ja vieläpä ihan omallakin pumpulla toisin kuin BMW:n kikottimissa. -Senkin olen joskun bemareista kantapään kautta oppinut :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Taitaa tuo 1B olla tehokkain 10-venainen (n.200hp.) ja MC kesyin (163hp). Muut sitten siellä välissä?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eikös WR:ssäkin ole 200hv?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      kansipahvin vaihto olis eessä ja samalla luultavasti ois tarkoitus suoristaaja vähän laske kantta! kuin paljon kestää höylätä siivua?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jos et ihan heti ole sitä turbokonetta hommaamassa, niin nokka-akseli ensinnå vaihtoon, ja hengittävämpi putkisot ja ilmapuoli. Sillä pääsee johonkin 170hp hujakoille.

                                                        Aikoinaan ex coupequattroon typ85 2.2e, laitoin Abt:n jyrkemmän nokan, K&N;n mallikohtaisen vapaavirtausfiltterin ja rosteriputkiston, ja kyllähän se liikahti ihan toiseen tahtiin kuin se vakio 136hp versio.

                                                        Rahaahan tuohonkin konversaatioon meni, mutta kun ei ollut rahkeita sitä turbokonetta silloin hankkia, niin tyydyin tuohon.

                                                        Mutta jos nyt ajatellaan niin, että rahaa on käytössäsi, ja tarkoitus on ne yli 200hp irrottaa, niin ei muuta kuin metsästät sen turbokoneen jostain ja se on sillä hyvä, ainakin vähän aikaa. ;)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          KV:n päivitetyssä versiossa eli NG motissa on enempi puristusta, mutta siinä on myös moottorinohjaukseen yhdistetty nakutusanturit. Eli KV:stä ei kannattane hirveästi kantta laskea.

                                                          Itse siistin kannesta kanavista purseet ja moottori tuntui silläkin piristyvän ainakin kiertämään herkemmin.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X