Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nakutus lämpimänä, A6 V6 2,6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nakutus lämpimänä, A6 V6 2,6

    Auto A6Q 2,6 kutonen. Kertokaa viisaammat mistä vois johtua, että auto alkaa naputtaa todella kovaäänisesti kun kiertää konetta yli 2 tonnissa??
    Fortella koitettu putsata pariinkin otteeseen.
    Hyd. vaihtimet on vaihdettu ja myös paineensäätöventtiilit venttiilikopassa.
    Nakutus on todella kova "traktori" ääni. Öljynpaineet ainakin alaosassa normaalit. kuin myös lämmöt. Moottorin jäähdyttyä hetkisen, ja uudelleen käynnistäessä naputus jatkuu yleensä noin minuutin, eikä ala uudelleen kuin korkeilla kierroksilla.
    Kaupunkiajossa ym. matalilla kierroksilla ajettaessa vain pieni perus "VAG-naputus" :)
    aiemmin mangatecit sisässä(joiden aikana naputus alkoi) vaihdettu sen jälkeen mobil 1 5w-40 ja nyt tosiaan koitettu vielä 0w-40 castrol edgellä.
    Voisiko kyseessä olla jokin yksinkertainen vika?!?!

    -----
    Lisätietoa vielä, vaikka en tiedä kuuluuko samaan vikaan... tyhjäkäynnissä on ongelmia. pikaisesti kaasua painaen kierrokset eivät toisinaan tahdo asettua aloilleen.
    Viimeksi muokannut MiGMiG; 26.3.2007, 20:55.

  • #2
    Villejä veikkauksia... Joku osa sytytyksestä voi olla rikki jolloin ennakko pahasti pielessä. Tai sitten kampiakselin- tai männäntapin laakeri voi olla väljä/rikki. Joskus on pyörähtänyt kampiakselin liuskat samalle puolelle jolloin männän korkeus vähän "muuttuu".

    Olisi kiva ihan vierestä kuunnella tuota ääntä, se kertois vähän enemmän.

    Comment


      #3
      Jep jep... ääni on tosiaan melkoisen kamalan kuuloista kalkatusta joka lähtee tosiaan pois kunhan auto on ehtinyt hieman jäähtyä, jolloin kone taas kehrää niinkuin VAG vain osaa :)
      pientä tarkennusta vielä. Moottori siis aloittaa kolinan kiusaamalla sitä ylemmillä kierroksilla 2-3t rpm. kalkatus on kierrosten mukaista eikä häviä tyhjäkäynnissäkään kunnes taas jäähtyessään loppuu.
      Tulpat ainakin olivat ihan ok... niissä kyllä oli hieman mahdollisesti alumiinia?
      siis pieniä hiukkasia.
      Voiskohan alipainepumppu olla syypäänä tähän "kettinkiin metalliämpärissä"
      Viimeksi muokannut MiGMiG; 27.3.2007, 12:26.

      Comment


        #4
        Tulpissa alumiiniä? Ettei olis mäntä leikannut, huohottaako kun avaa venttiilikopan korkin? Tai joku venttiili ottanu itteensä. Koskas jakohihna vaihdettu? Ettei jako olis pompannu.

        Jos se on kierrosriippuvainen niin jokin liikkuva osa siellä lämmetessää alkaa falskata.

        Comment


        • #5
          Stetoskooppi maksaa Biltemalla alle kymppi euron. Sillä on helppo kuunnella apulaitteet ja paikallistaa äänilähde. Taannoin yks renun omistaja epäili konerikkoa, kun kolisi niin perkeleesti. Pienen kuuntelukierroksen jälkeen selvisi, että vesipumppuhan se ääntelehtii.
          Viimeksi muokannut penak; 27.3.2007, 13:50.

          Comment


          • #6
            nakutus

            Stetoskoopilla kieltämättä kuulee koko hyvin mistäpäin ääni tulee. Toivoa sopii että esim joku hydrauli nostajista olisi tullut tiensä päähän. Mutta se ei selitä alumiinin näköistä tavaraa tulpissa.

            Kun ensin kuuntelet kummalta puolelta (tai mistä) ääni kuuluu ja jos venttiili kopan allakin näyttää normaalilta, niin sitten ei auta kuin kääriä hihoja.

            Kerran itsellä kuului outoa kalkatusta moottorista, tasan kierrosluvun mukaan. Pahenikin kun nosti kierroksia. Perinteinen "ruuvvari korvaan" menetelma osoitti että laturin laakeri oli mennyt. Ja ääni kuulosti todella pahalta.

            Comment

            Working...
            X