Nyt autoon saatiin tehot takaisin ja kulku alkaa olemaan lähes kohdallaan. "Lähes" siksi, että jostain kumman syystä auto nykii hieman. Nyintää ilmenee sekä kiihdyttäessä, että myös tasakaasulla. Nyintä ei ole mitenkään suuren suurta mutta sen tuntee ja se rupeaa pitemmän päälle ärsyttään. Mistäs voisi vikaa lähteä hakemaan, kun auto ei anna tuosta mitään vikailmoitusta?
Toinen ilmiö joka kiinnitti huomioni on Tiptronic automaattilootan erikoinen vaihteen vaihto. Jos autolla kiihdyttää ns. normaali nopeudella niin 2:lta 3:lle vaihtaessa kierrokset tippuvat n. reilu 2000:sta ensin johonkin 1800 pintaan jonka jälkeen ne tipahtaa "normaali lukemiin" eli johonkin 1400-1500. Minkä ihmeen takia tuossa välissä on tuo "pykälä" (1800rpm)? Ihan kuin kytkin tarkertelisi jotenkin tms.
Toinen ilmiö joka kiinnitti huomioni on Tiptronic automaattilootan erikoinen vaihteen vaihto. Jos autolla kiihdyttää ns. normaali nopeudella niin 2:lta 3:lle vaihtaessa kierrokset tippuvat n. reilu 2000:sta ensin johonkin 1800 pintaan jonka jälkeen ne tipahtaa "normaali lukemiin" eli johonkin 1400-1500. Minkä ihmeen takia tuossa välissä on tuo "pykälä" (1800rpm)? Ihan kuin kytkin tarkertelisi jotenkin tms.
Comment