Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-93 S4 Automaattilaatikko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -93 S4 Automaattilaatikko

    Alkoi kyseisen pirssin laatikko pitää ikävää meteliä vaihteiston öljyn ja öljyn suodattimen vaihdon jälkeen. Ääni vaimenee jonkin matkaa ajettua ja kunnolla lämmettyä häviää kokonaan. Onkos kellään vastaavia kokemuksia? Entä paljonkos öljyä laatikkoon pitää laittaa? Huollon tehneessä firmassa sanoivat laittaneensa 2,6 litraa, joka minusta kuulosti hieman pieneltä määrältä.

    #2
    Minä olen vaihdattanut samanlaisesta askista öljyjä jo 3 kertaa, koska sieltä ei tule kun n. 4 litraa kerralla, ja samanverran on laitettu uutta. Kokonaimäärä siellä on varmaankin jotain ämpärillisen luokkaa. Muuten onko sinun automaatissa öljytikkua ? Meikäläisen kulkuvälineessä ei ollut kuin korkki. BTV Oletko minun audin kakkonen on aika "pehmeä" onkohan siellä käymässä jotain, vai onko se semmonen vain ajomukavuuden takia (liekö oppiva).

    Comment


    • #3
      Kerran ö.pohjakin on ollut suodattimenvaihdon tautta pois ja kaikki siellä oleva öljy on kaadettu pois, niin kyllä sitä öljyä on liianvähän laitettu takaisin.

      Comment


      • #4
        Ei ole öljytikkua. Enpä osaa pehmeydestä sanoa. Tokihan tuo laatikko vaihtaa asetuksia kunnolla poljettaessa. Pätkänmatkaa kun rauhassa ajelee, palautuu vaihteisto takaisin "economy" asetuksille.

        Pitääpä käydä lisäämässä öljyä.

        Comment


          #5
          Ja tikun saa tilattua merkkitiskiltä muutaman kympin hintaan.

          Tosiaan aika vähältä kuulostaa jos 2.6l vain, mutta kyllähän tuon vajauksen pitäisi tuntua vaihtamisessa. Ääni voi tulla öljypumpulta.

          Lisäksi suodattimen vaihdon yhteydessä pitää tarkistaa jokin pieni kumitiiviste, että tulee paikalleen. muuten voi haukata ilmaa.

          Comment


          • #6
            Öljyä lisätty ja ylimääräiset äänet hävisivät. Halpa on öljytikku, 49?,mutta eipä tee tikulla paljoa, ilman 306? putkea ja 4,9? tiivistettä.

            Comment


            • #7
              Hämmästyin suuresti eilen kun vaihdoin ässään moottoriöljyt ja siinä oikein silmä kädessä tiirailin konehuonetta.
              Silmään nimittäin sattui putki jonka tulpan päässä luki Dexron III. Vaihdelaatikon öljytikku! Mutta ilo oli lyhytaikainen kun nykäisin korkista ja selvisi, että se oli tosiaankin pelkkä tulppa.

              Ilmeisesti pelkkä tikun osto siis riittää joka on kyllä hieno juttu.
              Mutta eikö tuo putki tosiaan sitten ole "vakiovaruste" jos kerran Juhalla ei moista ole?
              Vai onko mahdollisesti tullu -94 malliin tuo putki vakiona?

              Comment


              • #8
                Mikäköhän logiikka audilla on ollut tuon mittatikun suhteen, sillä se löytyy osasta koko elinkaaren C4 ässistä vakiona. Toisista puuttuu jopa koko ohjausputki laatikolta saakka. Tuskin se mihinkään optiovarustukseen on kuitenkaan kuulunut.

                Comment


                • #9
                  Ne kenellä tikun putki on olemassa, voivat tehdä halpaversion öljytikusta joka kulkee vaikka takakontissa mukana. Sille voi myös reissun päällä löytyä yllättäen jotain muutakin käyttöä.
                  Tässä kuva tikusta jonka kokonaismitta on 38cm.
                  Tikku työnnetään putkeen niin pitkälle kuin ohkaista osaa riittää ja sormenpäillä pidetään tikun "kahvasta" kiinni.
                  Laatikossa on oikea määrä öljyä kun tikun pää kastuu 4,5-5cm välimaastoon.
                  Tarkka mitta taitaa olla 4,7cm.

                  Comment


                  • #10
                    Onkos noita putkia kahta eri mittaa, kun ei mulle ainakaan passaa tuo Akin 38cm halpistikku?

                    Mulla näkyy se putken pää konehuoneessa aivan selvästi, ja siihen piti tehdä tikku alla olevan linkin mukaan.

                    http://www.unconventional-wisdom.org...iAutoTrans.htm

                    Comment


                    • #11
                      Onkos noita putkia kahta eri mittaa, kun ei mulle ainakaan passaa tuo Akin 38cm halpistikku?
                      Millä tavalla ei passannu? Luulisi, että putket on samanlaisia aina.

                      Pitää varmaan kokeilla ite mitata, en ole kertaakaan kokeillu.
                      Pajalla laatikon öljynvaihdossa mitattiin ja kokeiltiin asentajan kanssa toi mun tikku, ja sen mukaan ne speksit tohon laitoin.
                      Katsotaan kun saan mitattua, taitaa mun mittatikku olla työpaikan pöydällä tällä hetkellä.

                      Comment


                      • #12
                        Kävinkin kurkkaamassa konepellin alle ja omassa toi putki on huomattavasti lyhyempi kuin linkittämässäsi kuvassa.
                        On se sen 20cm lyhyempi, ei edes yllä sähkövesipumpun tasalle, juuri ehkä laatikon yläpinnan yli.

                        Vai liekö sitten laatikkokaan sama, omassa CBF.

                        Comment


                        • #13
                          Joo niin luulisi että putket on samanlaisia, mutta minun putki on niin pitkä ettei tuo 38cm nippuside yltänyt tarpeeksi syvälle.

                          Mulla näkyy se putkenpää punaisen tulpan kanssa siinä bensaputkien ja isv:n välissä, ja mitä katsoin sitä yhtä Akin konehuone kuvaa, niin siinä en tätä tulppaa nähnyt.

                          Voin toki olla puusilmäkin :)

                          Comment


                          • #14
                            Tutkin albumista asiaa.
                            Näyttäis tohon CBF:ään olevan tarjolla tuota pitempää putkea, yksiosaista.
                            Sitten muihin laatikoihin kaksiosaista, lower ja upper osat.
                            Mulla siis on vain asennettuna toi lower-osa, jostain syystä. Vaikka ei periaatteessa kuuluis CBF:ssä olla noin, jos albumia on uskominen.

                            Comment


                            • #15
                              Taas ollaan viisaampia ;)

                              Oisko mitään tekemistä asian kanssa, kun mulla on tuontiaudi ja sulla Aki on suomiaudi?

                              Noh turhaa jossittelua, oli miten oli, mutta nyt selvis että niitä voi olla kahdella eri putkella.

                              Comment


                              • #16
                                Oisko mitään tekemistä asian kanssa, kun mulla on tuontiaudi ja sulla Aki on suomiaudi?
                                Jaa-a, ei taida ottaa hullukaan selvää siitä ;)
                                Jos siihen on joku päättäny investoida halvemman version jälkeen päin.
                                Nimittäin tuo pitkä putki maksaa about sen 50% enemmän kuin yksi lyhyt pätkä.

                                Comment

                                Working...
                                X