Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

20v-jakajan rattaasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 20v-jakajan rattaasta

    Mihin sammui aikanaan ankara innostus noiden rattaiden teettämiseen? Asiaa touhusi useampikin foorumilainen. Oliko niin ettei sellaista muototerää löydy mistään, jolla ko. hammasprofiili olisi toteutettavissa? Nythän on nimittäin niin että itse olen tuon ratasongelman edessä ja vaihtoehtoina on:
    1. Ostaa Sportquattron osa
    2. Teettää yksi ratas itselle
    3. Yhteisen hyvän nimissä ja "harrastajahengessä" teettää monta ratasta
    Siis jos joku asiaa enemmän tutkinut osais kertoa mihin homma aikanaan kaatui, niin ei tarvis samaan "miinaan" polkasta uudestaan, eli töitä riittää muutenkin kuin juosta jo kerran mahdottomaksi havaitun asian perässä. Mutta jos innostus lopahti, se ei ole ongelma.
    Jos nyt joku kokee tarviivansa ko. ratasta irto-osana alle ton VW-n 138,80 euron, niin antakoon kuulua itsestään. Katsotaan mitä voin asian hyväksi tehdä! - Ja jos onnistuu niin sen voin luvata etukäteen että se onnistuu huomattavasti alle ton em. hinnan. Ja sitten sen tamperelaisen firman yhteystiedot kiinnostais.-Sen jolta toi ko.jyrsinterä jo kerran oli löytynyt. -Kiitos!

    #2
    Minähän tuota puuhasin. Selvitystyötä tehtiin sen verran, että todettiin homman olevan hankalaa tässä maassa. Löytyi ainoastaan yksi firma Suomesta, joka moisen rattaa pystyisi tekemään. Kyseessä on tamperelainen suuri alan yritys. Hinnat ovat myös sen mukaisia eli 10kpl sarjalle hintaa oli kappaletta kohden 152e alv0. Tästä voinee päätellä itse kukin miksi homma tyssäsi.

    Kaverilla on yksi käyttämätön spq-ratas, josta on valmis luopumaan. Kysy privaviestillä nimimerkiltä "Ecu" vai olikohan alaviiva vielä perässä....
    Hinta muistaakseni 90e ja toimitus varmasti pikainen, tarvittaessa hätäinen.

    Comment


    • #3
      Minkäs näköinen härpäke on kyseessä? Onnistuuko laserleikkauksella?

      Comment


        #4
        Ei varmaan onnistu laserilla, uskoisin. Kaarevat hampaat.

        Firma on Katsa Oy. En huomannut, että sitäki kysyttiin.

        Comment


        • #5
          Sinne Katsaan olin yhteydessä. Onnistuu, ja meijän menetelmällä ei maksa lähimainkaan niin paljoa. On vielä olemassa mahdollisuus että taloon on "suhteita" . Se voi vaikuttaa hintaan positiivisesti.
          Ps: Laitoin viikonloppuna eculle tekstarin.- Oli kuulemma varattu tuo ratas.

          Comment


            #6
            No jos päästään huomattavasti halvemmalla, niin parikin ratasta voisin ottaa, kun näköjään joutuu näillä vanhoilla pommeilla ajelemaan ainakin vielä toiset 50 vuotta.

            Comment


            • #7
              Jos kerran noita rattaita saapi metallisina edukkaaseen hintaan, niin otan heti yhden.

              Comment


                #8
                Haloo,

                kyllä kiinnostaa, ainakin yksi kappale.
                Herra Mattilako hoitaa keskitetysti, mikäli operaatio toteutuu?

                Voisiko joku asiantunteva lyhyesti kerrata muillekin vähän syvällisemmin taustaa
                historialliselle hankinalle? Tulisi ehkä lisää tilaajiakin, joka kenties näkyisi hinnassa
                tai saataisin Katsan lippikset kesäksi.

                Mites muuten tuo SF-pyörä siellä Pirkkalanko kulmilla? Sehän tekee myös nelipyöräsiin pirusti osia, ainakin vaihdelaatikkosellaisia.

                Comment


                  #9
                  Mikäli projekti tällä kertaa onnistuu ja hinta on maltillinen niin voisin noita muutaman myöskin lunastaa.

                  Comment


                  • #10
                    Ja mä otan kanssa vaikka pari. Ja tilaajalle pitää mielestäni saada pieni kulu/vaivannäköpalkkio, Ainakin itse sen haluan maksaa,mikäli tuo ratas on selvästi halvempi.Toivottavasti onnistuu......onko 10v:ssä ja 20v:ssä sama ratas,kun näin paljon on tilaajia?

                    Comment


                    • #11
                      Eli lyhyesti kertausta: P***a "pakeliittipyörä" Lyhyt oppimäärä.
                      20v-koneen jakajan käyttöpyörä on alunperin jotain itäsaksalaista televisio/matkaradiobakeliitia.
                      => Rikkuu noin 200tkm kohdalla, riippuen "vetoketjun" löysyydestä!
                      => Tilalle VAG:n tiskiltä/Bosch huollosta/harakiriliikkeestä koko jakaja metallipyörällä vissiin. Hinta noin 300-350 eur+vanha "keripukista" kärsivä vispilä eli vanha jakaja.
                      => Voidaan myös hankkia pelkkä ratas metallisena VAG:ltä sportquattron osanumerolla ja kokonaisedullinen 138.80 eur hinta puhuttelee kuluttajaa! -vieläpä etunimellä ; )
                      Se historiasta ja sitten muihin aiheisiin:
                      Jos homma onnistuu, mattila hoitaa homman keskitetysti. Mutta koska välissä tarvii hoitaa muut duunit ja kissanristiäiset, homma ei toteudu aivan hetkessä. Se, toteutuuko ollenkaan, selvinnee tässä loppuviikon aikana. Ensiviikolla voidaan saada hintapolitiikkakin haarukoitua numeroiksi asti. Olen muuten sitten tilannut yhden sportquattron rattaan stokkalta. Saadaan ainakin tarkat mittatiedot palikasta kun on uusi osa.
                      Ratas ei ole sama kuin 10 venttiilisessä.
                      Lopuksi: Laittakaa vaikka privana mulle mielipiteenne, millainen olis kohtuullinen/selvästi alle/huokea/järkevä hinta osalle. Sen takia vaan, että maksaako vaivaa edes yrittää vääntää noita rattaita. Ja jos jotain kysyttävää/ toivomuksia asian tiimoilta, niin sinne vaan viestiä!
                      -kiitos-

                      Comment


                        #12
                        Itse kun asiaa puuhasin oli omana tarkoituksena saada teetettyä noin 10kpl sarja aluksi ja hintataso alle 50 euroa kappale ja vieläpä diili siten että saisi itselle sarjasta ilmaisen vaivanpalkaksi. Homma tyssäsi kuten ylempää voi lukea.
                        Sen verran pitkälle asiaa selvitettiin, että tarvittava työstömoduuli ko. rattaalle tunnetaan nimellä DP16. Tämä on siis se kalikka, joka suomenniemellä tuntuu olevan kovin harvinainen. Hammasjako on joku ihan pimeä, ei mikään tunnettu milli- tai tuumamitta.

                        Tehdaskunnostettua Boschilaista jakajaa muuten saa noin 260 eurolla ja mukana tulee se metalliratas. Ei välttämättä enää törkykallis, koska siinä on sitten myös timmi akseli ja uusi hall-anturi mukana sekä pyörijä ja kai kansikin. Kaikki rahan arvoisia osia erikseen!
                        20v vapareissa on kuulemani mukaan sama jakaja, mutta osanumero poikkeaa siitä syystä että turboissa käytetään kapeampikärkistä pyörijää. Hinnoista ei ole mitään tietoa.

                        Comment


                          #13
                          virranjakaja

                          Samaa mieltä porkkiksen kanssa, uusjakaja/ratas?. Olen tilaamassa uudet sytkäjohdot 3b mottiin, jos jotain kiinnostaa sama juttu, niin mailia mulle (240ekee).

                          Comment


                            #14
                            Liity Make kerhoon. Tepolla on muutama setti kaiketi johtoja vielä hyllyssä, koska niitä piti tilata 10 settiä tms että saatiin hyvä hinta. Hinta huomattavasti alle 240 euron eli aika monen vuoden jäsenmaksut tulee takaisin heti.

                            Comment


                              #15
                              http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8262

                              Comment


                              • #16
                                -Joo ja nyt kun niitä saa Tepoltakin 70Eur/ kappale, niin on valinnanvaraa ;)

                                Comment


                                  #17
                                  Rikkuu noin 200tkm kohdalla, riippuen "vetoketjun" löysyydestä
                                  Allekirjoitan tuon, mun S:llä oli ajettu 201 300 km, kun ratas kusahti...

                                  Comment

                                  Working...
                                  X