Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 C4 2.3E AAR moottorin bensapumppu

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi 100 C4 2.3E AAR moottorin bensapumppu

Bensapumppua kyseiseen kotturaan aloin vaihtamaan. Uuden sain jonka pitäisi autoon käydä.
    Innolla vanha pois ja purettuani huomasin vanhan olen Pierburgin pumppu.

No uusihan on Boschin tekemä joka ei mahdu lähellekkään vanhan tilalle.
    Eli tää Boschin pumppu on reilusti entistä isompi.

Oonks saanut taas väärän osan vai enkö hiffaa miten se sinne asennetaan? :)

Vanha Pierburg 895 906 091 F
    Uusi Bosch 0580254040

Tartteenko jonkun aenuskehikon vai eiks toi käy tuohon autoon? Vai viskaanko se vain sinne tankin pohjalle lojumaan? :)

Eli pumppuhan ei ole oikea.

Autoon on saatavan 2 eri versiota ja tietty mulle myytiin väärä malli :D

Comment

Oliko tuo 0580254040 siis sinun tapauksessasi väärä? Mistä sen tietää kumpi autoon sopii? Omani on siis 2.3 100 -92 automaatti, sedan, etuveto.

Itse olen samaa varaosaa tiedustellut, toisessa liikkeessä tarjottiin sekä pierburgia (250?) että boschia (70?), ja pitäisi kuulemma tietää kumpi autossa nyt on.

Toisessa liikkeessä tarjottiin pelkkää boschia(170?)..

Outoa on myöskin tuo Boschien hintaero, varaosanumero oli molemmissa sama 0580254040.

Comment

Ostin tuon 70 ?:n Boschin (tosin ei pumpussa ei lukenut merkkiä missään, siitä halpuus). Hyvin sopi paikalleen pajalla laitettuna. Nyt loppui surinat ja jurinat..

Comment

Risto, mistä ostit tuon pumpun jyväskylässä? Minkä merkkinen sulla oli paikallaan?

Comment

AD-varaosamaailmasta ostin. Vanha oli tismalleen samanlainen, merkiltään siis tuo Bosch.

Comment

Eipä taida selvitä et kumpi pumppu siellä on kuin kurkkaamalla vaan tankkiin.

Comment

Millähän se pumppu lähtee pois sieltä tankinpohjalta? vetämällä vai? olisko jollain antaa vähä apuja, pumppua olen siis vaihtamassa samanlaiseen autoon.

Comment

Pyöräyttämällä se kehikko irti sieltä tankin pohjasta. Esim. laudan pätkästä voi tehdä nopeasti työkalun.

Pumppu voi nousta myös suoraan ylös, jos siinä sivuilla on pienet muovikynnet. Esim. AAN koneisesta nousee suoraan ylös.
                  Ilmeisesti kaikissa pumpuissa/kehikoissa ei ole tätä vaihtoehtoa olemassa.

Ohjeet:http://www.elektro.com/~audi/fuelpump/

Comment

Ei tarvinnu tehdä mitään työkaluja, lähti ihan nätisti irti kun pyöräytti neljäsosan myötäpäivään, pikkasen sai voimaa käyttää.
                    AD-varaosasta hakemaan uutta Boschia 65e hintaan.

Comment

Pitäisi luultavasti itsekkin jossain vaiheessa tuo pumppu uusia,
                      Kun laittaa käyntiin autoon niin takaosasta kuuluu se sirinä.
                      Kenties juurikin se pumppu menossa?
                      Viimeksi muokannut 8866; 14.7.2009, 13:43. Perustelu: Pidetään aihealueet selkeinä. Öljyistä löytyy keskustelua paljon.

Comment

Working...
                      X