Joo antaa vikakoodin että kaasuläpän asentotunnistin ois sökönä. myydäänkö pelkkiä asentotunnistimia erikseen vai joutuuko ostamaan koko kaasuläpän ? Ei varmaan ihan halpa ostaa, saisikohan mistään halvemmalta kun audilta ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 1.8t AEB kaasuläpän asentotunnistin
Collapse
X
-
Melkoista mutua, mutta:
Jos löytyy innostusta elektroniikkaan ja pieneen kikkailuun, voi sen pelkän asentoa tunnistavan potikan varmasti vaihtaa. Suotta vaihtaa kokonaan muuten ehjää kaasuläppäastelma, kun voi vaihtaa vain sen yhden rikkinäisen komponentin.
Mitään ei ropauksella voi hävitä, sillä laitehan on muutenkin jo rikki eli ei väliä vaikka hajoisikin lopullisesti.
Comment
-
Melko hienomekaaniseksi kikkailuksi menee jos aikoo tuollaseen potikan vaihtaa. Se kun ei ole mikään elektroniikan yleiskomponentti.
Siinähän siis ei ole mitään erillistä potikkaa jonka vois ruuvata irti ja vaihtaa. Mustan muovikannen alla on pikkainen piirilevy, johon on suoraan pinnoitettu potikan hiilikalvot (2kpl). Liu'ut ovat sitten erillinen osa joka on läpän akselissa kiinni.
Puhdistusta toki voi yrittää, tai jopa liukujen hienovaraista siirtämistä hieman eri kohtaan. Näin olen joskus tehnytkin, mutta enihau ei toiminut kovin pitkään.
Comment
-
Kirjotettaanpa tänne nii ei tuu uutta alotettua.
Mulla tuo potikka anto vikakoodien luvussa epämääräsen signaalin joka tulee nollauksen jälkeen takas ku käy ajamassa mutkan ei siis tuu muuten.
Mahtaakohan tuo olla menossa rikki vai joko on menny. Pitääkö alkaa uutta katteleen.
Vähän veikkaisin että tuo kaasun päälle jäänti mahtaa tuosta johtua.
Nii ja kyseessä on tuo profiilin auto
Comment
-
Aeb koneinen 1.8t 96 jäi tielle. Kävi hieman mutta lähinnä pätkien tyhjää. Vikakoodi kaasuläpän perusasetukset pielessä.
Ei antanut tehdä asetuksia vaan antoi erroria.
Auton omistaja tilasi käytetyn ja ruuvasi paikoilleen. Laitoin asetukset ja vikakoodit hävisi eikä toistuneet.
Käy tyhjää rikkaasti ja prötää läpi kierrosalueen. Pukkaa mustaa. Ei vikakoodeja.
Onkohan vika läpän erilaisuudessa koska erinumero.
Alkuperäinen 058 133 063 M
Nykyinen 058 133 063 C
Kiittelen
Comment
-
Eilen illalla oli pimeää ja auto kävi koneluukku kiinni. Nyt kun mietin oli pakoputkesta tuleva pakokaasu kumman kuuman oloista ja ihmeen mustaa.
Tuntui että joku hehkuu.
Tuo nyt autossa oleva läppä 058133063C on kenties tarkoitettu AWT koneiseen A4 8D2 B5 vuosimalli 95-00. Mutu jos nyt edes mahdollinen.
Saiskohan tuo läppä aikaiseksi bensan dumpauksen ja turbon punahehkun?
Auto ei ole nyt tässä mutta pitänee huomenissa kysyä tuota.
Eli väärä läppä mutta jollain tavalla hyväksyttävä kun ei vikoja herjaile.
Comment
-
Lainaten tätä topikkia. Itellää sama ongelma, vikakoodia pukkaa (Katkonainen). Ilmenee aina, kun pistää tallan pohjaan, niin auto rupee nykimään. (jolloin vikakoodi rupee palamaan). tuntuu, että vedot kadoksissa täys kaasutuksella. Jos antaa kaasua vähän herkemmin, sis ei täysin pohjaan lyö, niin hyvin silloin pelaa. Auttaakoha, jos kyseisen osan vaihtas? tarkottaa, että joutuu ostamaan kaasuläppä kotelon kokonaan. Marmorilta kehtaa edes kysyä. Mitäs mieltä olette tuosta?http://www.topautoosat.fi/vemo-7078539.html. näyttäs käyvän Aebin mottiin.
Comment
Comment