Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8t AEB kaasuläpän asentotunnistin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.8t AEB kaasuläpän asentotunnistin

    Joo antaa vikakoodin että kaasuläpän asentotunnistin ois sökönä. myydäänkö pelkkiä asentotunnistimia erikseen vai joutuuko ostamaan koko kaasuläpän ? Ei varmaan ihan halpa ostaa, saisikohan mistään halvemmalta kun audilta ?

  • #2
    Varmaa tietoa ei ole itsellä, mutta vahva mutu on että ei saa erillään, vaan on kaasuläppärungossa kiinni. Arvaus hinnasta ~500e?

    Comment


      #3
      Onkohan se tuo:

      Comment


      • #4
        mistä katsoit tuon ?

        Comment


          #5
          Perhealbumi v.6.31, hinnat päivitetty elo -06. A4 1997 (koneen tyypin perusteella valkkasin vuoden).

          Heitä yksityisviestillä tai sähköpostilla taski63(at)hotmail.com, niin laitan ko. kataloogisivut pdf-dokumenttina.

          Comment


            #6
            Melkoista mutua, mutta:
            Jos löytyy innostusta elektroniikkaan ja pieneen kikkailuun, voi sen pelkän asentoa tunnistavan potikan varmasti vaihtaa. Suotta vaihtaa kokonaan muuten ehjää kaasuläppäastelma, kun voi vaihtaa vain sen yhden rikkinäisen komponentin.

            Mitään ei ropauksella voi hävitä, sillä laitehan on muutenkin jo rikki eli ei väliä vaikka hajoisikin lopullisesti.

            Comment


            • #7
              Paitsi että varmasti täytyy jostain löytää ensin toimiva uusi tai käytetty kaasuläppäasetelma, josta voi ryöstää tunnistimen. Tietenkin jos sattuu saamaan ilmaiseksi jostain sen, niin silloinhan siinä ei voi hävitä muuta kuin omaa aikaa.

              Comment


                #8
                Tai sitten menee elektroniikkaliikkeeseen ja ostaa vastaavanlaisen komponentin muutaman euron hintaan.

                Comment


                • #9
                  Melko hienomekaaniseksi kikkailuksi menee jos aikoo tuollaseen potikan vaihtaa. Se kun ei ole mikään elektroniikan yleiskomponentti.
                  Siinähän siis ei ole mitään erillistä potikkaa jonka vois ruuvata irti ja vaihtaa. Mustan muovikannen alla on pikkainen piirilevy, johon on suoraan pinnoitettu potikan hiilikalvot (2kpl). Liu'ut ovat sitten erillinen osa joka on läpän akselissa kiinni.
                  Puhdistusta toki voi yrittää, tai jopa liukujen hienovaraista siirtämistä hieman eri kohtaan. Näin olen joskus tehnytkin, mutta enihau ei toiminut kovin pitkään.

                  Comment


                  • #10
                    juu pitää puhdistusta yrittää viellä ennen kun menee uutta hakemaan, sen verta kallis kuitenkin.

                    Comment


                    • #11
                      Kirjotettaanpa tänne nii ei tuu uutta alotettua.
                      Mulla tuo potikka anto vikakoodien luvussa epämääräsen signaalin joka tulee nollauksen jälkeen takas ku käy ajamassa mutkan ei siis tuu muuten.
                      Mahtaakohan tuo olla menossa rikki vai joko on menny. Pitääkö alkaa uutta katteleen.
                      Vähän veikkaisin että tuo kaasun päälle jäänti mahtaa tuosta johtua.
                      Nii ja kyseessä on tuo profiilin auto

                      Comment


                      • #12
                        Aeb koneinen 1.8t 96 jäi tielle. Kävi hieman mutta lähinnä pätkien tyhjää. Vikakoodi kaasuläpän perusasetukset pielessä.

                        Ei antanut tehdä asetuksia vaan antoi erroria.

                        Auton omistaja tilasi käytetyn ja ruuvasi paikoilleen. Laitoin asetukset ja vikakoodit hävisi eikä toistuneet.

                        Käy tyhjää rikkaasti ja prötää läpi kierrosalueen. Pukkaa mustaa. Ei vikakoodeja.

                        Onkohan vika läpän erilaisuudessa koska erinumero.

                        Alkuperäinen 058 133 063 M

                        Nykyinen 058 133 063 C

                        Kiittelen

                        Comment


                          #13
                          Todennäköisesti joku aivan muu vika.

                          Uusi ja vanha kuuluva eri ikäiseen moottoriin, joten ei ole fiksu vaihto.

                          Miten käyttäytyy johto irti?

                          Comment


                          • #14
                            Johti irti kierrokset tippuu tyhjäkäynnillä n puoleen eli 500 kierrokseen. Muilla kierrosalueilla käynti heikkenee.

                            Comment


                            • #15
                              Eilen illalla oli pimeää ja auto kävi koneluukku kiinni. Nyt kun mietin oli pakoputkesta tuleva pakokaasu kumman kuuman oloista ja ihmeen mustaa.

                              Tuntui että joku hehkuu.

                              Tuo nyt autossa oleva läppä 058133063C on kenties tarkoitettu AWT koneiseen A4 8D2 B5 vuosimalli 95-00. Mutu jos nyt edes mahdollinen.

                              Saiskohan tuo läppä aikaiseksi bensan dumpauksen ja turbon punahehkun?

                              Auto ei ole nyt tässä mutta pitänee huomenissa kysyä tuota.

                              Eli väärä läppä mutta jollain tavalla hyväksyttävä kun ei vikoja herjaile.

                              Comment


                              • #16
                                Lainaten tätä topikkia. Itellää sama ongelma, vikakoodia pukkaa (Katkonainen). Ilmenee aina, kun pistää tallan pohjaan, niin auto rupee nykimään. (jolloin vikakoodi rupee palamaan). tuntuu, että vedot kadoksissa täys kaasutuksella. Jos antaa kaasua vähän herkemmin, sis ei täysin pohjaan lyö, niin hyvin silloin pelaa. Auttaakoha, jos kyseisen osan vaihtas? tarkottaa, että joutuu ostamaan kaasuläppä kotelon kokonaan. Marmorilta kehtaa edes kysyä. Mitäs mieltä olette tuosta?http://www.topautoosat.fi/vemo-7078539.html. näyttäs käyvän Aebin mottiin.

                                Comment

                                Working...
                                X