Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 AAD päästöt pielessä!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 AAD päästöt pielessä!

    Moro!
    Eli autona 80 vm.90. Kone AAD ja ruiskuna kaikesta päätellen KE-Motronic 1.2. Koneella rullailtu n.310 000km ja ennen toiminut hyvin, kunnes ei enää saanutkaan leimaa päästöjen takia. Sytytys on ajoitettu, tulpat ja ilmanputsari vaihdettu. Neuvoja ja vinkkejä kaipailisin mistä vikaa voisi lähteä etsimään?!
    Kiitoksii jo etukäteen vastauksista!

    #2
    Mitkäs päästöt siellä on rajojen ulkopuolella? Pistä nuo arvot tähän esille, niin helpottaa arvailua.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 6.11.2007, 21:20.

    Comment


      #3
      Kaikki arvot oli enemmän tai vähemmän mettäs. En tarkkoja lukuja just nyt löytänyt.

      Comment


      • #4
        Katti rikki? Imee vielä ilmaa sieltä sekaa niin on sekasin päästöt.

        Comment


        • #5
          Voi olla ruiskuboksikin

          Comment


          • #6
            Lambda anturikin vois aiheuttaa ongelmia jos on tullu tunnit täyteen.

            Onko kellään muuten mitään tietoa millasella laitteella tuohon KE-Motronicin boxiin pääsee kiinni?

            Ainakin korjaamoilta löytyvillä vehkeillä, mutta onko kotikäyttöön olemassa mitään konstia?

            Kuskin jalkatilasta löytyy 3 liitintä joista kaksi on samanlaisia kuin tuossa -96 A6 vehkeessä, mutta ainakaan vag-com ei löydä tuosta 80 audista mitään ohjain yksikköä, kutosessa sama piuha löytää kaikki yksiköt.

            Ainakin USA malleissa vikakoodit saa näkyviin ledillä, mutta tuosta omasta en ole saanut ulos vilkahdustakaan.

            Nettiä penkomalla ei tahdo selvitä mitään. Ilmeisesti nämä mallit on muualla jo paalattu ja foorumi viestit on häipyneet.

            Comment


            • #7
              Jatketaan tähän ketjuun kun kulkineen kone on sama kuin ketjun aloittajalla eli Audi 80 -91 AAD.
              Katsastuksessa pomppasi päästöistä,
              Tyhjäkäynnillä Kierroksilla
              Co% 0,41 1,92
              Co2 9,60 13,20
              HC ppm 254 111
              O2 7,09 0,41
              Lambda 0,955
              Ennen katsastusta ISV putsattu ja klikkaa 12v testattuna. Suurin osa alipaineletkuista ja huohotusletkuista sekä jäähdytysnesteen lämpötila-anturi vaihdettu. Lambda pyörii nätistä 0,2-0,9v välillä. Katin ajoin varmasti kuumaksi juuri ennen katsastusta.

              Määräjakajalta imusarjaan menevä kumiputkessa oli halkeamia sekä katsastuksen jälkeen löytyi pakoputkesta ennen katalysaattoria kaksi pientä reikää.

              Voiko yllä olevat viat selittää korkeat päästöt?

              Kumiputki vaihdettu uuteen, kiitos Audi Traditionin ja putki paikattu. Maanantaina kohtalon hetket uusintatarkastuksessa.
              Auto kyllä vetää hyvin ja tyhjäkäynti pysyy suhteellisen tasaisena, mutta edelleen alkavat kierrokset heijaamaan kun vedättelee lämpimänä.
              Jos ajelee pienillä kierroksilla niin kierrosten heijaaminen ei välttämättä ala.
              Oliko tässä kaasuläppä jotenkin kaksitoiminen tms.?

              Jotenkin ei haluaisi vielä luovuttaa kun auto on ollut emännän perheessä käytännössä uudesta asti..
              Vinkkejä otetaan vastaan.

              Comment


                #8
                Mitäs tossa nyt on pielessä, Lambda ja HC ainakin. Mistään taas mitään tiedä mutta aikasempia keskusteluja on ja tietysti nuo on aina vähän hakuammuntaan, mutta voisi nuo pari reikää sekottaa kyllä arvoja. HC viittaa, ettei pala kunnolla. Lambda on karvan verran alle sallitun ja viittaa aavistuksen rikkaalla käymiseen.
                Saattaa nuo korjaukset riittää lappuun, mutta jos ei niin uudet tulpat ja tulpanjohdot vois auttaa.

                Comment


                  #9
                  Reiät putkessa ennen lambadaa sotkee systeemin, reiät lambdan jälkeen ennen kattia ei. Katti ei toimi lämmöllä vaan kemiallisella reaktiolla, joka itsessään tuottaa lämpöä. Se kenkiminen ennen mittausta auttaa, jos kannen ja lambdan välillä on vuotoja, jotka lämpölaajeneminen kenkiessä tukkii.

                  Comment


                  • #10
                    Reiät putkessa ennen lambadaa sotkee systeemin, reiät lambdan jälkeen ennen kattia ei
                    Reiät lambdan jälkeen ei sotke systeemiä mutta sotkee mittaustulokset, näkyy tuossa ylempänä korkeana happi pitoisuutena tyhjäkäynnillä ja seos näyttää siksi laihalta. Kierroksilla pakokaasun määrä on suuri joten mittavirhe pienenee =happipitoisuus putoaa => seokset koholla.
                    Rikkaalla tuo näyttäisi käyvän ja siksi korkea HC ja matala lambda arvo.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla oli juuri Coupessa (NG) vähän samanlaisia arvoja: CO% 0,18, CO2 8,80, HC 380, O2 8,21. Katsastaja epäili pakoputken vuotoa ja vähän se pöhisi downpipen ja katin välistä. Tiivistin sauman ja takaisin konttorille. Arvot edelleen pielessä ja happi jopa suurempi kuin ekalla kerralla. Sitten huomattiin että imusarjan alla olevassa alipaineletkussa joka menee tyhjäkäyntiventtiilille on halkeama. Uutta letkua tilalle, mutta en älynnyt laittaa toista päätä klemmarilla kiinni, kun ei alkuperäisessäkään siellä hankalassa paikassa ollut. Taas konttorille ja edelleen oli happea liikaa. Katsastaja ihmetteli hetken ja painoi letkua peukalolla, niin jopas lähti arvot laskuun. Sanoi vaan että laita klemmari vielä tuonne letkun toiseen päähän niin hyvä on ja antoi leiman. Eli kannattaa varmistaa vielä nuo imuletkut ja pakoputken tiiviys.

                      Comment

                      Working...
                      X