Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 ABK- vikaa ohjurinkumien vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 ABK- vikaa ohjurinkumien vaihdon jälkeen

    Vaihdoin ohjurinkumit kun öljyä kului n1litra/1000km. Vaihdon jälkeen auto kävi liian lujaa tyhjäkäyntiä (n1100rpm) ja kaasuteltaessa kierrokset eivät laskeneet heti, niin kuin ennen remonttia. Vetoa ei juuri löydy pienillä kierroksilla, tai sitäkään vähää kuin ennen.

    Eilen aloin tutkia että mikä mahtaa olla vialla ja huomasin, että kun ottaa öljykorkin pois auton käydessä niin auto lähes sammuu ja sieltä venttiilikopasta "puhaltaa" ilmaa aika osaavasti.

    Aiheuttaako tämä paine mahdollisesti huonon käynnin? Ja mistä paine voi johtua? Voiko johtua siitä että joku ohjurinkumi ei ole paikallaan?

  • #2
    Onko jako varmasti kohdallaan?

    Comment


    • #3
      Jako on kohdallaan. Ja vetoja kyllä löytyy entiseen malliin kun vain kierrokset nousee.

      Vai vaikuttaako vetoihin paljoa jos jako on hampaalla vinossa?

      Comment


      • #4
        Tuo puhallus on kyllä tuttua. Eipä sinne painetta oikeastaan muualta tule kuin ohipuhalluksena. Kyllä tuo omakin on lähellä sammua, kun ö-korkin aukaisee - toki se itse yrittää hiukan korjata tyhjäkäyntiä korkki auki, jos ISV toimii oikein.

        EDIT: kyllä se jaon heitto saatta tehdä juuri tuollaisia oireita.

        Comment


        • #5
          Nokka voi olla hampaalla myöhäsellä ja vetoja löytyy ylhäältä, mutta ei alhaalta. Aikaisella päinvastoin. Ja kyllä vaikuttaa melko paljon.

          Comment


          • #6
            Olen samaa mieltä kuin Petri,ajoitus kannattaa tarkistaa

            Comment


            • #7
              No niin siis kone huohottaa siihen malliin että kai se olisi parasta vaihtaa männänrenkaat tässä samalla. Ja kannentiiviste koska se vuotaa vettä ulospäin. Mistä noita osia kannattaa ostaa näin niinkun taloudellisessa mielessä? Tekeekö motonetin kannentiivisteillä, männänrenkailla, kannenpulteilla mitään? Kun sieltä näyttää saavan kohtuu "opiskelijaystävälliseen" hintaan osia.

              Comment


              • #8
                Mittaa ensiksi puristuspaineet, niin tiedät, onko jossain yhdessä sylinterissä vikaa. Jos kaikki ovat kuluneet, niin välttämättä uusien männänrenkaiden vaihto ei auta, elleivät vanhat ole poikki. Joten voi varautua jopa porautukseen.

                Mutta männänrenkaat tarvikeliikkeestä Goetze-merkkisenä ja joku laadukas tiiviste, esim. Victor Reinz. Kannenpultteina toimii tarvikeliikkeestä ostetut sopivat pultit. Kansi sitten tasohiontaan ja samalla kannattaa venttiilien tiiviys tarkistaa ja läpätä. Samalla kannattaa vaihtaa nokka-akselin stefa jne. jos ei ole jo vaihdettu. Ja männät kun on irti, niin kiertokangen laakerit kannattaa vaihtaa, jos näyttävät kuluneille.

                Kyllä tuohon hommaan kannattaa varata ainakin 300e rahaa. Heitetään hatusta:

                männänrenkaat ~70 e
                tiivisteet ~100 e
                pultit ~30 e
                tasohionta + venttiilityöt ~100 e
                +laakerit ja muut osat, mitä ei vielä tiedä...

                Comment

                Working...
                X