Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS-valo syttyi a4:ssa kesken ajon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABS-valo syttyi a4:ssa kesken ajon

    Auto: A4 1.8t quattro avant -98 140tkm mittarissa

    Tilanne siis tapahtui että eilen välkytti yhden kerran sitä ( ! ) merkkiä mittaristossa ja hävisi sen sileän tien. Tänään sitten syttyi tuo ( ! ) palamaan sekä ABS-valo. Jarrunesteet on kunnossa, levyt ja palat on vaihdettu muutama tuhat kilometriä sitten. Joku anturi rikki?

    edit: autossa ei ole ajotietokonetta eikä luistonestoa

  • #2
    Pitäis vikakoodit siitä saada ensin luettua, niin pääsis hommassa eteenpäin. Lähiaikoina on noista ABS-ongelmista niin paljon keskisteltu, että haulla pitiäsi löytyä lisää tietoa.

    Jos et VAG-COMia omista tai ole lähistöllä saatavilla, niin itse liikun silloin tällöin Järvenpäässä (oletan että profiiliin paikkakuntasi on oikein), niin vikakoodien luku onnistuu muutamassa minuutissa.

    Comment


    • #3
      En omista tietokonetta mihinkä tuon vag-comin saisi kiinni, pitää ilmeisesti olla joku vanhemman mallinen läppäri mistä tuo sarjaportti löytyy. Näin ollen en saa itse vikakoodeja luettua. Onko suunnitelmia liikkua täällä päin ensi viikolla?

      Comment


      • #4
        Saa noita vag-com piuhoja usb päälläkin.

        Comment


          #5
          kts www.ross-tech.com

          Comment


          • #6
            Voithan korvata sarjaportin puutteen usb-porttiin kiinnitettävällä adapterilla. Adapteri siis imitoi sarjaporttia, eikä maksa paljoa.

            Comment


            • #7
              Itsellä täsmälleen samanlainen vika ja etupyörän abs anturi meni vaihtoon. maksoi muistaakseni 200e anturi.

              Comment


              • #8
                Oisin tyytyväinen jos mullaki ois joku anturi, 200e on kuitenki alle puolet uuden abs boksin hinnasta..

                Comment


                • #9
                  Jos syyllinen on toi boxi, niin sitä voi yrittää korjata. Eipä siinä ole paljon menetettävää, vaikkei onnistukaan. Oon niitä muutaman korjannut.

                  Comment


                  • #10
                    Aki: Niin siellä poikkeaa joku ohut johto mikä pitäs saada kolvattua ehjäksi? Missäpäin asut?

                    Comment


                    • #11
                      Helsingissä, töissä Vantaalla(jumbon lähettyvillä) ja olen välillä sukuloimassa Kerava-Järvenpää akselilla.

                      Autolla voi ajaa korjauksen ajan ilman ABS-Boksia, kun suojaa avonaiset solenoidit kunnolla.

                      Comment


                      • #12
                        Palaan asiaan yv:llä kuhan saadaan auto töpselin päähän ja selvitellään mikä vialla.

                        Comment


                        • #13
                          Joo eli käytettiin auto jonkun töpselin päässä joku vas-<numeroita> muistaakseni laitteen nimi. Sillä ei päässyt käsiksi abs eikä airbag järjestelmään.

                          Comment


                          • #14
                            Ihmetyttä, et miks se ei airbagiin saanu yhteyttä. Kai se sai jonnekin muualle yhteyden?

                            Kävitkö Keravan Laakkosella?

                            Comment


                            • #15
                              Sai käsittääkseni yhteyden vaan moottoriin, eli sieltä pysty lukee vikakoodit. Eipä siellä ollu muutaku yks joku kun akku oli ollut joskus tyhjä, se nollattiin. Yks jannu kuka on töissä herttoniemen jossain autoliikkeessä käytti laitetta tossa.

                              En tiedä pitäskö nyt alkaa kattelemaan sitten antureita jokaisesta pyörästä vähän heiluttelis kun tosiaan vikavalot ei aina pala. Tänää starttasin vantaalta aamulla pakkasesta ja ajelin 30km ilman että vilkku kertaakaa. Sen jälkeen taas starttasin himasta ni paloi kokoajan tähän iltaan saakka. Mistä ton nyt arvaa mikä siellä temppuilee kun on sekä anturi että boksi vikoja liikkeellä :-(

                              Comment


                              • #16
                                Pyörintänopeusanturi. Sopivasti pielessä oleva syväys anturissa antaa abs-vikakoodia välillä, ja välillä taas ei.

                                Comment


                                • #17
                                  No kyllä ton ikäseen boksiin pitää saada yhteys, varsinkin sillon kun ABS-valo ei pala. Oliko vikavalo päällä kun koodeja yritettiin lukea?

                                  Yritä vielä saada koodit luettua, kun vika ei ole päällä, niin saat varmuuden asiaan.

                                  Kannattaa lukee mittaristosta myös vikakoodit. Mittaristo keskustelee myös ABS-boksin kanssa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Myöskään mittaristoon ei päässyt käsiksi.

                                    Ja vikavalot paloivat kyllä testin aikana, ne syttyvät "tavallisesti" heti kun virrat kääntää päälle, kolme piippausta ja jäävät palamaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt on kyllä jotain ihmeelistä tossa vikakoodien luvussa. Suosittelen käyttämään VAG-COMia jotenkin noi merkkihuollon vehkeet ei saa mun täyttä luottamusta. Nyt ei todellakaan kannata käydä korjaamaan mitään ennenkun on selvinnu, et miks mihinkään ei saa yhteyttä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos se ABS-purkki on "sopivasti" rikki niin silloin se ei päästä kiinni mihinkään muuhunkaan laitteeseen. Parissa autossa tuolla tavalla on ollut. Sitten kun vetää ABS-purkista johdon irti alkaa kuso kulkemaan.

                                        Menisiköhän siellä tuo OBD-väylä sopivasti sekaisin tuossa tapauksessa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Taitaa nuo ABS-purkit olla melko yleinen vikakohde 90-luvun lopun A4/A6/Passateissa. Yhden olen vaihtanut ja kaksi odottelee asennusta tuossa tallin nurkassa. Yleensä ongelma on se ettei testerillä saa enää yhteyttä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hyvin yleinen abs-yksikön kolvausta vaativan vian oire on, että yhteyttä mittaristoon ei löydy.
                                            Korjaajia löytyy ainakin www.bba-reman.com joka tekee sitä töikseen.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X