Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 typ44 2.0e nypyttää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 typ44 2.0e nypyttää

    Valitettavasti taas negatiivista kokemusta lisää. Elikkäs auto nypyttää, samalla tavalla kuin bensapumpun rikkoontuessa, että tasasella about toimii kiihdyttäessä nypyttää välil rankemmin välil vähempi. Aivan kylmänä ei tuppaa tekee, sit ku lämpee ni rupee harrastaa tätä, tulpat vaihdettu ja veden vaikutus bensassa suljettu pois. Omituisinta tässä että kun tuppaa Reilulla moottorijarrutuksella häviämään hetkeksi tämä vika, ei joka kerta mutta muutaman kerran ku toistaa niin taas toimii normisti vähän aikaa ainakin. Tyhjäkäynti seilaa välillä hiukan, niinkuin joku pytty tippuisi hetkellisesti pois pelistä, sellainen pieni kyykähdys, pieni ravistus

    Olisiko tai varmasti onkin muilla vastaavia kokemuksia niin arvioita kehiin vaan...

    listaa vaihtoehdoista:
    tulpanjohdot
    bensasuodatin
    Moottorin joku ohjausboksi
    bensapumppu (vaihdettu toistavuotta sitten joten tuskin tämä ja muutenkin hiukan erilainen käyttäytyminen)
    tulpat (vaihdettu)

  • #2
    Tulpanjohtoja ensimmäisenä veikkaisin.

    Comment


    • #3
      Tulpanjohtoja ensimmäisenä veikkaisin.
      Tossa vaan se että en ymmärrä itse miten toi moottorijarrutus tohen vaikuttaa... ei pitäs niin paljoo heilahtaa että se jotenkin kontaktin taas muodostas..

      Miten joskus kuullut jostain tulpan noettumisesta tai jotain, mitäs se meinaa?

      Comment


      • #4
        Sen verran noista vanhoista vitosista kokemusta, että tulpanjohdot kannattaa vaihtaa, vaikka ne vaikuttaisivat olevan kunnossa. Olen tästä aikaisemminkin kirjoittanut, mutta kirjoitettaan taas: yhdestä laitteesta mitattiin testerillä, että ykkössylinterin palojännite on huomattavasti korkeammalla kuin muitten. Tulpanjohdon vaihdolla selvisi, vaikka vanha olikin ulkoisesti virheettömän näköinen. Toki nuo kannattaa vaihtaa kaikki kerralla, vaikka hieman maksavatkin. Syksyllä vaihdoin viimeksi, johtimien heikon kunnon huomasi vasta kun otti ne pois.

        Toisessa vehkeessä näkyi sinistä kipunointia sytkäjohtimen siinä kohdassa, missä johto menee kannen suuntaiseen metalliputkeen.

        Samalla selvisi, että virranjakajan alipainesäädin ei toimi ja viaksi osoittautui reikä alipainesäätäjän kalvossa. Tuo mainittu moottorijarrutuksen käytös voisi olla juuri alipainesäädön toimintaan liittyvää: vedätyksessähän imu on kovimmillaan ja alipainesäätö vaikuttaa sytytykseen aikaistavasti kun taas moottorijarrutuksella on toisinpäin.

        Itse olen käyttänyt bensavehkeissä vain nelikärkitulppia. Jos niitten kestoikä on 50 tkm ei kustannus per km ole juuri sen isompi kuin peruskynttilöilläkään.

        Comment


        • #5
          Missäs tuo virranjakan alipaine hässäkkä sijaitsee, pitääkö se vaihtaa koko virranjakajan kansi vai onko se erillinen?

          Tulpanjohdot oiskin käytetyt, herra jiin 200 20v vanhat, pitäisi vramaan kokeilla jos saisi aikaiseksi..

          Comment


          • #6
            -90:ssä ei taida olla alipainekelloa jakajassa, vaan säätö hoidetaan muilla keinoin.

            Minunkin -88 nykyttelee vielä hieman ja meinasin vaihtaa johdot, kun vaan saisi kiireellisempiä vikoja ensin korjattua.
            Tuossa nykyttelyssä hämää se, että nykii ainoastaan lämpöisenä.
            Aloittaa suurin piirtein samaan aikaan, kun lambda-säätö alkaa korjaamaan seosta ja sitten toisinaan vetää taas niin pehmeästi.

            Comment


            • #7
              Joo, itsellänikin vain lämpimänä nypyttää, mutta kylmänäkin seilailee hiukan muistaakseni. mutta itse nyliminen alkaa vasta koneen lämettyä.

              VIRRANJAKAJA/ALIPAINESÄÄDIN AUDI 100
              100 2,0E Bosch-2 543 säädin. . . . . . . . . . . . . . . . 10-0543 39.90 ???
              100 Ducllier-säädin. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-0965 24.00 ???

              tuollaiset osui silmään motonetin hinnastosta... onko ducllier säädin mikä?

              Comment


              • #8
                Kuten jussi jo mainitsi, niin sinun autossasi ei taida kyseistä säädintä olla lainkaan. Tulpanjohdoiksi ei sitten kannata ostaa sitä halvinta kuraa. Ainakin täällä monet ovat sitä mieltä etteivät toimi kunnolla.

                Comment


                • #9
                  Ducllier = raskalainen Ducellier, jota VAG -vehkeissä on käytetty Boschin tilalla. Syksyllä muistaakseni profiilin lötköön kaikki kuusi johtoa maksoi jotain 70?. Melko kallista, saavat kyllä luvan kestääkin.

                  Comment


                  • #10
                    Okei, olen mahdollisesti löytänyt vikaa mistä voisi johtua, katselin koneen käydessä konetta ja huomasin että imuilmaputkesta pätkä aivan lytyssä, isv yksikössä kiinni oleva pätkä, noin 20cm L kirjaimen muotoinen. Niin hapero mahdollisesti että ei pysy muodossa vaan menee lyttyyn kun tulee imu päälle, kävin parilta romikselta etsiis mut ei ollut 2.0e koneita lainkaan niissä kiinni.

                    Nyt ihan uteliaisuuttani kysyisinkin teiltä josko joku viitsisi katsoa omastaan miltä tuo pätkä näyttää koneen käydessä teillä että onko se vika vai kuuluuko sen olla noin

                    Eli siis se joka lähtee siitä isv yksiköstä vasemmalle alas edestä päin katsottuna.

                    Comment


                    • #11
                      Palataanpa asiaan tässä pikkutunneilla kun hermo menee tuohon röpötykseen, nykimiseen siis.

                      Eli edelleen tekee tuota että lämmettyään rupee niinko katkoon menoo, kylmänä ei juurikaan, saattaa pari katkosta ilmetä mutta pääasiassa kylmänä vetää nätisti, mutta lämmettyään ei kestä kiihdyttämistä, tasakaasullakin nypyttää vaihtelevalla menestyksellä.

                      Tuon imuputken "korjasin" mutta se ei mitään vaikuttanut, siis tuo isv:hen menevän toisen putken joka oli hapero niin pistin metalliputken sen sisään joten ei lytisty enää.

                      http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=44022

                      Tuollaista luin myöskin ja montaa muutakin topiccia ja sekasinhan näissä menee, jotain potikkaa sun muuta, ilmamäärämittarii, bensapaiineensäädintä, alipainekelloa virranjakassa..

                      kaiken maailman jetit, suokaa anteeksi tyhmyyteni mutta jos joku muistuttaisi mikä tuo mahtaa malliltaan olla tuossa omassani niin voisi auttaa yhteyksien hakuun..

                      Sekä montako erilaista lämpöanturia tuolta nyt löytyy koska kylmänä pelaa ja lämpimänä ei niin siitä olisi ehkä hyvä ja halpa alotella niitä vaihtamalla.

                      Sekä mahdollisesti tuo joku piuhan irroitus, en nyt muista enää mistä, mikäli omassa mallissani nyt moista olikaan.

                      Periaatteessahan se nyt voisi tukehtua jos se kylmänä toimii jolloin jonkun sortin rikastus päällä ja lämpinäkin vielä olisi päällä?

                      Tosin katsastuksessa sanottiin että hieman laihalla kävi.

                      Sekä taasen jossain topicissa osui myös tuota alipaine sydeemiä ja joku cut off juttu silmään, kun johonkin niistä tuo omakin osuisi hyvin kun moottorijarrutuksen jälkeen saattaa lämpimänäkin vetää puhtaasti kiihdytyksen ajan, alussa onnistui lähes aina nytten ei enää useesti lähde vetämään moottorijarrutuksen jälkeen puhtaasti...

                      Tämä on kyl ärsyttävä juttu, samantapaisia tapauksia läjäkaupalla kun lueskellut näitä ja silti eri vikoja ja sitten kun noita kalliita palikoita ei viitsisi huvikseen vaihdella niin valistuneempia mielipiteitä kaivataan..

                      Tuohon kuitenkin vaihdettu palikka jos toinenkin niin ei viitsisi poies antaa mutta ei toisaalta raaskisi kalliita palikoita asennella huvikseen ku helpommalla pääsee jos ostaa toimivan auton tilalle...


                      Lisätäänpä vielä että tuo öljyvuoto toisesta topicistani tosiaan korjaantui öljynpaineanturin vaihdolla, ja mikä parasta, kone kehrää kuin kissa, ei nostimet säksätä, jännä juttu, kai jotenkin puhdistuivat kun hetken kävivät vähemmillä öljyillä, kuumenivat tai jotain ja nyt pari kertaa öljyt vaihtuivat hetken sisällä niin käy kuin uusi, säksätyksen puolesta.

                      Comment


                        #12
                        Oma edellinen 5 pyttyinen (2,2) lötkö nyki joskus kans todella rankasti, tais jopa sammahdellakin liikennevaloissa. Tulppien vaihdon jälkeen kaikki oireet katosivat. En tiennytkään että tulpilla voi olla ihan noin suuri vaikutus käyntin...

                        Comment


                        • #13
                          No tulpat vaihdoin heti ensimmäiseksi sekä veden mahdollisuuden suljin pois.

                          Tänään vaihdoin pyörijän joka ehkä inan vähensi sitä, oli silminnähden kulunut..

                          kokeilin pihassa starttailla ilman muutamia liittimiä, tai sillain että otin irti ja kokeilin mutta havainnut mitään merkittävää, voisin tähän pistää myöhemmin kuvia ja jos asiasta tietävä voisi ehkä kertoa mitä ne ovat..

                          Comment


                          • #14
                            Oletko kokeillut jo niitä tulpanjohtoja? Minulla meinaa olla just sama ongelma, että kylmänä toimii hyvin, mutta heti kun lämmöt nousee yli 90 alkaa nykkiminen kiihdyttäessä, mutta tasaisella kulkee sitten hyvin.

                            Olen myöskin huomannut sellaisen vian, että kun tulet valoihin tai muuten vaan hidastat kytkin pohjassa, käy kierrokset väliaikaisesti suunnilleen 600, josta ne hetken päästä tasaantuvat siihen normaaliin noin 850.

                            Meinasin itse nyt sitten vaihtaa tuplanjohdot, jos se sitten avittaisi asiaa... Toivottavasti vika löytyy...

                            Comment


                            • #15
                              Jeps, olen reissussa ollut maailmalla, duunissa.
                              Sillä välin auto oli huollossa raakasti pikkukorjaamolla, ilokseni selvisin edullisesti. virranjakajankannen, pyörijän ja tulpanjohdot vaihtoivat ja sillä toimii kuin uusi. Iloinen mutta tosi yllättynyt miten se saattoi niissä se vika olla, ei mahdu päähän toineen paineiden ja tai lämpötilojen vaikutus tuohon asiaan niin paljon..

                              mutta kyllä sitä nyt pakko suositella sitä johtojen, ja toki tulppien vaihtoa, virranjakankantta, eivät ole niin ökykalliita ja huomattavan usein niissä se vika näköjään.

                              Toki vanhuksessa muita korjattavaakin löytyisi, helmat massata, pakoputkessa alkava reikä, keskuslukko lopetti toimintansa jossain vaiheessa, vakionopeuden säätimen se kuminen sydeemi konehuoneesta uusia kun letkun kiinnitys rikki siitä, sekä venttiilin nostimet kaipaisivat vaihtoa jos haluaisi siitä saada tosi pehmeän..

                              Mutta niistä sitten myöhemmin kun jaksaa asiaan paneutua, nyt pyörii vaan mielessä mahdollinen muuttoauto, näkee sitten joskus...

                              Comment


                              • #16
                                Jeps... Olipa hyvä tietää, että noilla selvis vika... Pitää itsekkin ne tulpanjohdot vaihtaaa... Jos ei sitten niillä ratkea vaihdetaan tulpat, vaikka ne "vähän" aikaa sitten onkin vaihettu. Mutta minäpä ilmoittelen tänne sitten, että korjautuko vika....

                                Comment


                                • #17
                                  No niin nyt on sitten tulpanjohdot vaihdettu... Hyvin tuntuu nytten sitten toimivan, joten jos muillakin tulee saman tyylisiä ongelmia, suosittelen tulpanjohtojen vaihtamista.... Kiitoksia foorumille vian löytymisestä....

                                  Comment

                                  Working...
                                  X