Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7a käynnistysvaikeuksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    7a käynnistysvaikeuksia

    Mukavia pakkasia...

    Ongelma on tämänlainen 2.3 20v:ssä:

    Nyt talvella, kun aamuisin on autoa käynnistellyt, on joutunut itse ryypyttämään reilumman aikaa (2-5min). Tämän jälkeen on automaattiryyppykin herännyt henkiin. Mikäli en anna itse kaasua, kone sammuu välittömästi. Jos auto on ollut tolpassa, lähtee ryyppy aiemmin mukaan.

    Kesällä käynnistettäessä kylmänä auton käynti seilaa hieman aluksi, mutta tasoittuu jo noin 10sec kuluttua. Lämpöisenä saa hieman sahata käyntiin tai/ja antaa kaasua, että se käynnistyy.

    ISV on putsattu loppu kesästä jarrukliinerillä. Imuputki on uusi.

    Viisaammilta kaivataan vinkkiä. Itse epäilen imuvuotoa.

    #2
    Mitä tarkoitat ryypyllä? Kyseessä on kuitenkin ruiskukone, jossa ei sellaista ole.

    Comment


      #3
      Lämpöanturi vainaa, joko imuilman tai koneen(kannen takapäässä)

      Comment


        #4
        Normaalistihan se antaa itsestään soosia kylmäkäynnistyksessä. Nyt joutuu painamaan kaasua että se pysyy hengissä.

        Comment


          #5
          No niin. Eilen tuli vaihdettua tuo moottorin lämpöanturi 035 919 369 M. Illalla toimi hyvin ja aamulla kylmästä tallista lähdettäessä lähti ku palmun alta ilman ongelmia. Toimi siis juuri niin kuin pitikin. Noh, äskettäin kun lähdin töistä niin samat oireet ku ennenkin. Ei ollu kylmärikastusta ollenkaan ja piti tyhjäkäynti kiekkoja vielä parin kilsan jälkeenkin jossain 1100. Ite piti kaasutella se taas käyntiin ja pumppas kierroksia.

          Mistäs toi imuilman anturi löytyy vai onko sitä edes tässä laitoksessa?

          Löytyy tollanen käytetty multilämpötila-anturi myös hyllystä, mut onko siitä mitään mahdollista iloa? Mittarit toimii.

          edit: onko normaalia, että ajossa kun heittää kytkimen pohjaan, laskee ensin kierrokset n.1100:aan ja siitä sitten hiljalleen tasan 900:aan?
          Viimeksi muokannut rsroope; 4.4.2007, 11:49.

          Comment

          Working...
          X