Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-87 2.3 kone kiertää 4300

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -87 2.3 kone kiertää 4300

    Höh kertokaahan viisaammat ennenkuin rupea kirjanoppineeksi, kiertäminen loppuu tuohon 4300:aan niinkuin rajoitettuna.

    Onko tuttua ja onko rajoitin vaan hajalla vai muuta?

    Vaivan synnystä ei ole tietoa kun tuli kaupanmyötä.

  • #2
    Olisko lambdasäädön boksi sökö ja vetää turvakäyrällä ? Tepolla oli vastaavaa ongelmaa ellen ihan väärin muista.

    Comment


    • #3
      Käy kuiteskin ihan hyvin, ja vetoa on?

      Milläpä tuosta ottaisi selkoa?

      Comment


        #4
        Äiteen peli toimi välillä niin että veto oli aivan normaalia kunnes 3 krpm kohdalla tuli rajottaja vastaan. Vika oli satunnainen ja kuittaantui uudelleen käynnistämällä.
        Uuden lambdan, virilastun ja seosten säädön jälkeen ei tuota ole enää esiintynyt.

        Comment


          #5
          Äiskän '94 Escortissa oli samanlaista vikaa. Joskus nousi kiihdyttäessä kierrokset hyvin ylös asti, joskus jäi kohtaa x rpm junnaamaan, aivan kuin olisi rajoitin lyönyt päälle. Sitten ajan y päästä kierrokset taas nousivat. Yksi tulpanjohto löi maihin ja vaihtamalla se ja tulpat vikakin korjautui.

          Comment


          • #6
            Jotenskin kuiteskin tuntus jotta kun tuo on vuodelta 1987 ettei olis lambda ongelma?

            Onkohan tuossa mallissa jokin mekaaninen kierroslukurajoitin?

            Joutuu kohta ottamaan kirjan käteen.

            Comment


              #7
              Katto pyöriä!

              Siis tarkista virranjakajan pyörijän kunto, varsinkin se keskipakovoimalla toimiva rajoitin.

              Comment


              • #8
                Just aamutuimaan tutkiskelin pyöriää ja kantta ja mitens sen rajoittimen saa esille?

                Ei ollut kansi ja pyöriä erikoisessa kunnossa.

                Comment


                  #9
                  Rajoitin on itse pyörijässä keskipakotoimisena. Jos pyörijä on alkuperäisen mallinen siinä pitäisi olla näkyvissä kierrejousi joka painaa liikkuvaa osaa. Jos näin on, heitä se yli olkapään ja hae tarvikeliikkeestä tavallinen pyörijä ilman rajoitinta. Maksaa kahvin verran ja toimii. Tietysti samalla kannattanee tarkastaa jakajan kannen uusimistarve, maksaa kahden voileivän verran

                  Comment


                  • #10
                    Jeeps vaan olen senverta vihree tämän quattroni kanssa vielä joo vika löytys sieltä pyöriästä, enkä ikinä unohda ;-)

                    Kaikki kulutus sähkörojut menee nyt uusiksi.

                    Mielipide kysymys?

                    Vaihdan tuohon jakohihnan, pitäisikö vesipumppu ja taittopyörä samalla vaihtaa? a35?/kappale.

                    Comment


                      #11
                      Kyllä jakohihnan vaihdossa kannattaa vaihtaa pumppu ja taittorulla. Ne on siellä pyörineet kuitenkin sen lähemmäs 100tkm. Eivät kuitenkaan maksa niin paljoa, että kannattaa siinä kohdassa säästää.

                      Comment


                        #12
                        Vesipumppu kyllä kestää enempi, kuin hihnan vaihtovälin. Mutta jos ei ole tietoa milloin hihnaremppa on viimeksi tehty ja onko vesipumppu silloin vaihdettu, niin kyllä se silloin kannattaa uusia.

                        TT joskus antoi sellaisen ohjeen, että hihna & kiristysrulla uusiksi uusiksi jokaisella hihnanvaihtokerralla ja vesipumppu uusiksi joka toisella hihnanvaihtokerralla.

                        Hihnanvaihdon yhteydessä on myös syytä tutkia kampuran/nokan pään hihnarulla ja vaihtaa tarvittaessa. Voi olla myös viisasta vaihtaa samalla kampuran pään pultti, kun sen kiristysmomentti (450Nm vai mitä se nyt olikaan) on aikas tuima.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske
                          Äiteen peli toimi välillä niin että veto oli aivan normaalia kunnes 3 krpm kohdalla tuli rajottaja vastaan. Vika oli satunnainen ja kuittaantui uudelleen käynnistämällä.
                          Uuden lambdan, virilastun ja seosten säädön jälkeen ei tuota ole enää esiintynyt.
                          Vanhaa topikkia ylös...
                          Teppo mainitsi tuossa 2.3 koneen (ilmeisesti 10v?) virilastusta, itsellä siintää mielessä 2.3 10v- koneen virinokan asennus, liekä tuommoisesta lastusta apua sen kanssa? Ilmeiseti vaikuttaa lähinnä sytkäennakkoon?

                          Comment


                            #14
                            Siihen ja vain siihen. Soppaa saa lisää peruspaineita ronkkimalla.

                            Comment


                            • #15
                              Jatketaan kalastelua...
                              Muistatko minkä valmistajan lastu oli käytössä ja mihin hintaan? Löytyykö suosituksia kellään nokka-akselien valmistajasta/ nousuarvoista, kyseessä siis lyhyeeseen työmatkakäyttöön hankitusta harrastepelistä, aakutosella viedään sitten perhettä ;)

                              Comment

                              Working...
                              X