Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TTq 225 kytkin

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• TTq 225 kytkin

Oon käyny koeajamassa kahta eri TT:tä ja molemmissa sain kytkimen luistamaan: 4:lla 3000 kierroksia vauhti päällä, kytkin pohjaan, kierrokset 5500 hujakoille, kytkin ylös samalla painaen kaasua ja kas... kierrokset jää seilaamaan ylös kunnes höllään hiukan kaasua. Tientenkään tätä ei tapahdu normaaliajossa/ kiihdytyksissä ja myyjät ei tienneet asiasta. Yhdessäkään aiemmista tai nykyisestä autostani en ole saanut kunnossa olevaa kytkintä luistamaan em. tavalla. Onko siis noissa autoissa selkeästi vikaa vai onko toi jokin tyyppivika? Jos kytkimen saa luistamaan vakiokamoilla, niin lastutuksella varmaankin luistaa jo vedätystilanteissa...

Pitänee kokeilla tuosta omasta TT:stä, että minkälaista luistoa se tarjoaa :D

Comment

Tämä ei nyt liity TT:hen, mutta mulla on samantapainen ongelma omassa A6:ssa. Jos kuivalla asfaltilla yritän lähteä liian suurilla kierroksilla liikkeelle, kytkin luistaa eikä vauhti ihmeemmin kiihdy. Olen olettanut tämän olevan quattron ominaisuus, jokin kohtahan täytyy olla heikoin. Neliveto tarraa sen verran vahvasti maahan, että olen pitänyt kytkimen luistoa yksinkertaisesti hyvänä "sulakkeena" muille osille. Normaaliajossa kytkin ei luista, ja tilanne on säilynyt tällaisena vuoden omistajuuteni ajan.
      Nyt kun asia tuli esille, kysynpä minäkin - kuuluuko tämä ilmiö asiaan vai onko kytkin huonona?

Comment

Ei kuulu asiaan. Kytkin ei ole voimansiirron sulake.

Comment

Ahaa.. Mikä voi tuollaista aiheuttaa, ja kuinka kannattavaa ongelman korjauttaminen mahtaa olla? Normaaliajossa ei tosiaan ole mitään ongelmaa, joten en oikeastaan halua vaihtaa kytkintä, se ei ole kovin halpa juttu - ennen pitkää vaihto tulee ihan luontaisesti kuitenkin eteen. Vuoden ajolla olisin luullut myös kytkimen kuluneen enemmänkin luistavaksi, jos tämä väljyys(?) jossakin johtaisi tavallista suurempaan kulumiseen. Toisaalta, jos jotain "ruuvia kiristämällä" tästä ilmiöstä pääsee eroon nykyisillä osilla, kysymys kai onkin, kuinka helposti moisen ruuvin luo pääsee?

Comment

joskus kun sattuu rivakammin lähtemään isoilla kierroksilla, ja nostaa liian hitaasti kytkintä, alkaa kytkimen luisto. Nopeasti nostettuna kytkin pitää ja vastaavasti rengas luistaa

Comment

Yhdessäkään aiemmista tai nykyisestä autostani en ole saanut kunnossa olevaa kytkintä luistamaan em. tavalla.
              Eikös tuo 225 pannu tarjoa vielä 3000 kohdalla aika kovia vääntöjä ja 4. vaihde vielä...itse oikeastaan pitäisin pienenä ihmeenä, jos mikään vakiokytkin kestäisi tuota kauaa.

Oliko autoissa paljon kilsoja?

Comment

105 ja 146tkm ajettuja. Onhan niissä vääntöjä noilla kierroksilla, mutta niinpä oli lastutetussa aby s2, jollainen mulla aiemmin oli. Siinä ei luistanu, vaikka 240tkm oli takana... Heikkoja kytkimiä taitaa olla noissa 225 TT:ssä, jos ei vakiona kestä luistamatta. Eihän sitä tietenkään tolla tavalla ajella, tarkoitus oli vaan varmistaa kytkimen kuluneisuus em. tavalla.

Comment

Working...
                X