Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokkahihnan vaihto AAN moottoriin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Mulla oli muistaakseni ulkohalkasijalta 65mm putki 3mm seinämällä, johon tein rälläkällä kolon hihnapyörän sisässä olevaa uloketta varten ja hitsasin sen metriseen lattaraudan pätkään kiinni.
    Ei mikään kaunis, mutta toimiva.

    Comment


    • #92
      Oon käyttänyt 10V/3B työkalua ja laittanut väliaikaisesti 3B:n keulakannakepalikan AAN:n kiinni.

      Comment


      • #93
        Kiitos vastauksista, me tehtiin myös itse tuo työkalu. Tuomaksen mainitsemat mitat on juurikin sopivat tuohon hommaan, itsellä oli pari milliä isommalla ulkokehällä olevaa putkea jota joutui niiden pienempien kohoumien kohdalta hiomaan jotta putken sai sopimaan. Mutta olipahan ainakin timmi ;)
        Viimeksi muokannut Deckki; 16.6.2009, 18:20.

        Comment


        • #94
          Lainataanpa tätä topiccia ja kysellään tyhmiä. Onko sitä kampiakselin pulttia tosiaan mahdollista vääntää se 150Nm + 180 astetta? Alkaa usko loppua, kun avaimet vaan napsuu poikki =) 150Nm + 90 astetta kääntyy ja siihen jämähtää. Missäköhän vika? Täytyykö hommata vaan jotain kestävämpää väännintä ja kääntää loput 90 astetta väkisin?

          Comment


          • #95
            Ainakin 3/4" t-vääntimellä + reippaalla jatkolla meni suht nätisti 180 astetta tuon 150nyyttönin päälle.

            Comment


              #96
              Paremmat työkalut ja pidempi vääntövarsi. Eihän tuo ole kuin noin 45 kilon voima metrin etäisyydellä.

              Comment


              • #97
                Joo, kolmevarttisella räikällä ja parinmetrin putkella väänsin omaani aikanaan. Kannattaa suosiolla jättää ne ½" kamppeet hyllyyn tuossa hommassa.

                Comment


                • #98
                  Eihän tuo ole kuin noin 45 kilon voima metrin etäisyydellä.
                  Tuota itsekin muistelin ja ihmettelin, kun vartta oli lähemmäs puolitoista metriä ja varren päässä parhaimmillaan vajaa 100 kiloa. Pultti ei pyörähtänyt astettakaan sen 90 jälkeen, mutta ½" vääntimiä napsahteli senkin edestä

                  Kai sitä voisi vielä avata sen pultin ja tarkistaa tönärillä, että reijässä riittää pultille syvyyttä pyöriä. Nyt kun en muista kuinka syvälle reikä ja kierteet kampuran päässä ulottuvat. Ei uuden teräksisen alahihnapyöränkään pitäisi siinä välissä vaikuttaa tuohon syvyyden muutokseen/puutokseen, koska se istuu dampperin kanssa aivan samalla tavalla paikallaan kuin vanhakin. Jos ei ole muusta kiinni, niin ei kai se auta kuin käydä hakemassa kolmevarttista väännintä tilalle ja toivoa, että lukitustyökalu pysyy läjässä.

                  Comment


                  • #99
                    Momentinkertoja+½" ISO momenttiavain, siihen 350Nm ja on pysyny kalut kasassa.

                    Comment


                    • Kyllä tuo damperi on paikoillaan pysyny 3/4" konehylsy + sopiva T-avain + 2m putkea jatkona + 73kg sen perässä kiristyksellä. Kiristyi kyllä sen 180 astetta jopa tämän pakkasen raiskaaman pulkannarun voimilla ;)

                      Se pitää siis aina muistaa, että ilmastoitu AAN, aika mahdoton saada suoraan ja nätisti sitä 45kg metrin varren perään 90 asteen kulmassa.

                      Comment


                      • Kai sitä voisi vielä avata sen pultin ja tarkistaa tönärillä,
                        Kannattaa kyllä tarkistaa, että on oikean pituinen. Tiskillä antoivat jonkun VW portterin pultin ja tottakai oli liian pitkä. Helpompi lyhentää, kun pidentää=)

                        Comment


                        • Kiitoksia vaan kaikille neuvoista. Tänään en ehtinyt selvitellä asiaa eteenpäin, mutta täytyy huomenna ottaa kunnon asennuseväät tallille mukaan ja koittaa keksiä mikä siellä ahdistaa. Tepolta on pultti tilattu ja vertailin vielä vanhan kanssa keskenään, niin ei niissä eroja näkynyt. Pultin lyhennys tosin kävi itselläkin jo seuraavana mielessä, kun niin vahvasti alkoi tuntua, ettei sillä yksinkertaisesti riitä tilaa pyöriä syvemmälle. Varsinkin nyt vielä kun sai vertailtavaksi teidän kiristystyylejä, tulin siihen tulokseen, että kyllä sen pitäisi paljon kevyemmin sinne pyörähdellä, mitä eilen tuli koitettua :D

                          Comment

                          Working...
                          X