Elikkäs mistä löytys lambda anturi 1.8t aeb moottoriin vm96 muualta kun liikkeestä..?? kun tuo liikkeen reilu 200? tuntuu liialta..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lambda-anturi... Mistä?
Collapse
X
-
kuratiAvainsanat: Ei mitään
-
www.motonet.fi
RUISKUPUMPPU/RUISKUN OSAT AUDI A4 95--00
A4 Lambda-anturi jos 4 johdolla (1,6/1,8 usein). . . . . . . . 28-3422 49.90 ???
A4-1,8T Lambda-anturi 4 johdolla ThickFilm/taaempi. . . . . 28-3423 84.50 ???
A4 Lambda-anturi jos 3 johdolla (V6 usein). . . . . . . . . . . . 28-3414 49.90 ???
-
kurati
-
-
kurati
-
Lämmitysvastuksien arvoissa on hieman hajontaa Audeissa ja tuohon
moottorin tuo planaari on lähinnä oikea. Toimii myös AEB-moottorissa.
Aina ei ihan 100% sopivuutta voi tälläiselle 'yleisanturille' luvata ja
jos tulee jotain ongelmaa niin anturin voi palauttaa.
Comment
-
Taas juuri muutama tunti sitten tuli todettua että nuo halvat ei kestä mitään, tuli laitettua tuollainen omaan Ässään piruuttani kun ostin auton ja vanha oli nähnyt jo 280tkm. Eipä ole vieläkään mihinkää kehittynyt nuo halparomut, vuodenpäivät ja noin 4tuhatta kilometriä kesti. Taas tulee esiin se, että köyhän ei kannata ostaa halpaa. Tuosta voi joku laskea jos oletettu kestoikä tuossa autossa on tarvikkeella vaikka 3tkm (tuon vika huomattiin vasta katsastuksen päästötestissä missä arvot "hieman" pompsahti) ja alkuperäisellä vaikka 150tkm, mikä on kustannusero :). Orginaalihan mulla toimisi vielä 280tkm jälkeenkin, mutta tottakai se oli jo väsynyt ja hidastunut.
Nyt paikoillaan NTK:n tuotos, toivottavasti sitäkään ei tarvitse joka vuosi vaihtaa ;). Lisäksi se on kevyempi kuin Boschin, täten auton suorituskyky kasvoi.
Comment
-
Alkukesästä kokeilin korvata alkuperäisen Boschin NTK:n vastaavalla, mutta NTK:n lämmitysvastus oli liian alhainen (vastukset mitattiin yleismittarilla, ja ero oli huomattava), ja aiheutti heti kaksi vikakoodia, toinen oli lämmitykseen liittyvä ja toinen "lambda sensor, no activity". Eli NTK ei tuossa omassa AEB:ssä toiminut ollenkaan. Ostin sitten Boschin alkuperäisen.
Comment
-
Lainaan vähän topiccia:
Mites ootte ottaneet ton lambdan irti, onks siihen joku erikois hylsyavain vai täytyykö putsari ottaa irti kun sitä vaihtaa että mahtuu kiintolenkillä vääntämään? saako lambdan toiminnan mitattua jotenkin? kun vikakoodia ei anna ainakaan, tosin testasin tolla Genisas gs200..
Comment
-
Liittimet ovat varmaan oikeanlaiset, mutta johtojen pituus saattaa vaihdella. Tuskin kumminkaan lyhyempään suuntaan, niin ettei johdot yltäisi.
saako lambdan toiminnan mitattua jotenkin? kun vikakoodia ei anna ainakaan, tosin testasin tolla Genisas gs200..
Comment
-
"Jos ei ole hajuakaan lambdan iästä kannattaa se vaihtaa"
Suositus on 160 tkm vaihtoväli
Halpistuotteet kannattaa unohtaa.
Comment
-
tossa on listaa boschin malleista, jotka on yhteensopivia alkuperäisen kanssa:
Lambda yhteensopivuustaulukko
Mahtaakohan boschin liikkeestä ostettu lambda tulla aina oikeella liittimellä ja oikeen pitusella johdolla vai pitääkö ruveta pätkimään ja tinailemaan?
? The sensor receives the reference air through the connection cable. This means that the connector must be clean and dry. Contact spray, and anti-corrosion agents etc. are forbidden.
? The connection cable must not be soldered. It must only be crimped, clamped, or secured by crews.
Comment
-
Vaikka niin hullulta se kuulostaakin, niin Boschin omissa datalehdissä kielletään tekemästä juotosliitoksia lambdan johtoihin, koska anturi saa referenssihappea johdon kautta. Eli vain puristusliitokset liittimeen.
Comment
-
-
alavape
Tuntuu noissa merkkiliikkeidenkin hinnoissa olevan melkoisia eroja. Itse kyselin Lambda-anturin hintoja viimeviikolla, hinta vaihteli 107 - 215 euron välillä.
Comment
-
Itse hain lambdani viime viikolla VPV-Motorracingilta. Palvelu hyvää ja hinnat käsittääkseni kohdallaan.
Niin sieltähän itsekkin tilasin.... www.vpv-motorracing.com
Comment
Comment