Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lambda-anturi... Mistä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Otin kannen pois ko. ajoneuvosta koska sen kannentiivisteen silikonireunus oli pettänyt ja "mehua" valusi etenkin auton seistessä kylmänä moottorista ulos.
    harmi sikäli, että moottorilla on ajettu vasta 160000km ja se on kannen osiltaan ja sylintereiltään uskomattoman siistissä kunnossa. (koko auto on)
    Muuta mainittavaa ei ollut kuin kolme nostinta mitkä eivät ole pyörineet kunnolla.
    Kansitiiviste oli muuten ok eikä mitään öljyvesisekoitusta ole tapahtunut.

    Asiaan.
    Olen yrittänyt löytää moottoriin juuri oikeaa alkuperäisen kaltaista happianturia (Bosch), mutta etsimisen jälkeenkin tulee vastaan epämääräisyyksiä ja ristiriitaista tietoa.
    Ajattelin vaihtaa happianturin näillä kilometreillä varsinkin kun sen vaihtaminen on epämiellyttävää kannen ollessa paikoillaan imusarjoineen.

    Siis, tietääkö joku mikä olisi se "oikea" happianturi tähän malliin?

    Kansi on linjarilla katsottuna suora eri suunnissa, mutta se lienee ehkä kerran käynyt kuumana. Kannattaako plaanauttaa?

    Comment


      #32
      Alustanumeron tarvitsee että tietää katsoa oikean lambdan.

      Comment


      • #33
        VIN: WAUZZZ8LZXA116941

        Comment


          #34
          Tämä pitäisi käydä: https://spareto.fi/tuotteet/0-258-00...ambdatunnistin

          Comment


          • #35
            Kiitos tiedosta.

            katsoin vain, että alkuperäisessä on päälle metrin mittainen kaapeli, mutta tässä vain puoli metriä..

            Comment


              #36
              Hyvä kun kerroit, nyt kun tutkin tarkemmin ETKA tuo johto on ilmeisesti liian lyhyt autosi, alkuperäinen varaosanumero on sitten 06A906262AK, eli tämä:https://spareto.com/products/0-258-0...-lambda-sensor

              Se toinen käy myös AKL-koneeseen, mutta on eri varaosanumerolla 06A906265E.

              Comment


              • #37
                Kiitos tiedosta, tämä auttoi.
                Olin tämän nähnyt selatessani varaosaputiikkien tarjontaa, mutta en ollut varma. Tämä jännä liitinkin on kuvassa juuri se tutun näköinen mitä hetken aikaa vääntelin, että sain auki.

                Kiitos.
                Parempi näin koska olisi ollut turhauttavaa vääntää vanha takaisin...

                Comment


                • #38
                  Potilaana Audi TT 1.8T 224hv 2002 BAM-koneella. Katin jälkeinen lambda pitäis vaihdella, mutta tuntuu löytyvän noin 20 erilaista jo pelkästään BOSCH:lta.. Miten sais siis selville mikä sinne menee? Muoviliittimessäkin oli vaan liittimen orkkisnumero. Osaisko joku avata miten sais selville oikeen?

                  Comment


                    #39
                    Pikaisella googletuksella löytyi tuollainen ketju
                    https://www.ttforum.co.uk/threads/o2.../#post-8602906

                    Comment


                      #40
                      Tuossa alkuperäinen lambda katin taakse:
                      https://speed-autoteile.fi//?p=hintahaku&q=1K0998262A
                      Viimeksi muokannut kalsket; 12.2.2022, 19:57.

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja Japi Näytä viesti
                        Pikaisella googletuksella löytyi tuollainen ketju
                        https://www.ttforum.co.uk/threads/o2.../#post-8602906

                        Tuo näyttäis olevan 4 piuhanen eli ilmeisesti ei laajakaista?!
                        Alkuperäinen kirjoittaja kalsket Näytä viesti
                        Tuossa alkuperäinen lambda katin taakse:
                        https://speed-autoteile.fi//?p=hintahaku&q=1K0998262A
                        Onko tuo varmasti oikea? Kun yritin tutkia niin näyttäis sopivan A4 jne Sitten taas mistä tahansa jos katsoo varaosahausta rekkarilla niin ei ole tuota edes tarjolla...??
                        Viimeksi muokannut Killeri; 14.2.2022, 17:57. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                        Comment


                          #42
                          Ainakin tämän mukaan on oikea: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+tt.../9/906-906000/

                          Comment


                          • #43
                            Jotenkin mä lukisin tosta että oikee viimenen kirjain olis F eikä A !? Koska BAM kone. Vai olenko jotenkin väärässä?
                            Tuolla viimesellä F-kirjaimella tuntuis useammassa haussakin osuvan Audi TT:n kohdalle eikä A4 jne.
                            Eli onko oikea Lambda siispä: 1K0 998 262F ?
                            Viimeksi muokannut Killeri; 16.2.2022, 06:30. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment


                              #44
                              Jos katsot tuosta 7zapin linkistä pari riviä alemmaksi lukee näin:
                              (12) 1K0 998 262 A repair set for lambda probe
                              (behind catalyst)
                              F 8N-1-010 101>>
                              1 BAM
                              2009.00 - 2008.02
                              Tässä A-loppuinen : https://spareto.fi/tuotteet/bosch-la.../0-258-006-980

                              Tässä F-loppuinen: https://spareto.fi/tuotteet/bosch-la.../0-258-007-353
                              Viimeksi muokannut Killeri; 16.2.2022, 06:49. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                              Comment


                              • #45
                                Eikös tässä haettu takalambdaa? Boschin sivujen mukaan taakse kahta vaihtoehtoa, riippuen vuosimallista ja säätävää (etulambda) yksivaihtoehto.
                                https://www.boschaftermarket.com/fi/...icle/NCQJIJJT/

                                Comment


                                  #46
                                  Kyllä, takalambdasta kyse ja nuo kaksi vaihtoehtoa on noissa Spareton linkeissä. Itse ottaisin halvimman.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Eikös noista vaihtiehdoista 980-loppuinen ole oikea taka-lambda ja 353-loppuinen etulambda?

                                    Comment


                                      #48
                                      Kyllä oikeassa olet. Menin itse sekaisin kun Neonfox kyseli tuota F-loppuista, joka todellakin on etulambda. Joten takalambda on se halvempi, 980-loppuinen.
                                      Kiitos kun huomasit!

                                      Comment


                                      • #49
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viesti
                                        Jos katsot tuosta 7zapin linkistä pari riviä alemmaksi lukee näin:
                                        (12) 1K0 998 262 A repair set for lambda probe
                                        (behind catalyst)
                                        F 8N-1-010 101>>
                                        1 BAM
                                        2009.00 - 2008.02
                                        Tässä A-loppuinen : https://spareto.fi/tuotteet/bosch-la.../0-258-006-980

                                        Tässä F-loppuinen: https://spareto.fi/tuotteet/bosch-la.../0-258-007-353

                                        Juu, tuo tietysti tuossa vähän hämää myös kun tuolla lopussa on tuo: "BAM 2009.00 - 2008.02" Eli kun vuosiluvut ei kyl täsmää. BAM-konetta oli TT:ssä 2001-2006.
                                        Mutta joo tuossa vertailin noita liittimiä myös niin kyllä tuo A eli BOSCH:n 980-loppuinen näytti oikeelta.

                                        Tuhannet kiitokset kaikille jeesistä!??

                                        Comment

                                        Working...
                                        X