Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 2.0 TFSIq värähtelee tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B8 2.0 TFSIq värähtelee tyhjäkäynnillä

    Auto on 2.0TFSI Quattro tekniikalla. Laatikkona manuaali ja kilsoja 247tkm.

    Autossa kun istuu ja se on tyhjäkäynnillä, niin tuntuu penkissä ja autossa ihme epäsäännöllistä värähtelyä. Tehnyt sitä niin kauan kuin ollut mulla.

    Sopiiko ilmeet vaihtopyörään? Klotinaa ei kuuluu ulospäin.

  • #2
    Täälä kans värähtelee välillä b7, kun ilmastointi ei ole päällä, tuntuu kans penkissä, kirrokset silloin joku 780rpm, ilmastointi päällä kierrokset joku 810rpm, sillon ei värähtele, normaalia taitaa olla, kun muuten toimii täysin normaalisti, ei myöskään mitään ylimääräsiä ääniä kuulu mistään, ajettu 243tkm
    Viimeksi muokannut Breach; 11.5.2019, 10:09.

    Comment


    • #3
      Onko jakoketjua tarkistettu? Oma kans värähteli kun kettinki oli venynyt. Vcdssällä näkee nokan korjausarvosta kahtoa.

      Comment


      • #4
        Ei ole tullut ketju mieleen, kun ei pidä mitään sivuääntäkään. Tarvii katsoa se VCDS:llä. Kiitos vinkistä!

        Comment


        • #5
          Karstaa imukanavissa ja -venoissa, mikä aiheuttaa sytytyskatkoja?

          Comment


          • #6
            No tuokin vois olla. Ilmenee vaan tyhjäkäynnillä. En huomaa muuten. Ja tarkka olen. S3:ssa oli hulluna karstaa ja ~150tkm. Jos samalla tavalla etenee ni tän pitäis olla aika tukossa.

            Comment


              #7
              Mulla teki 1.8 tfsi tärinää kanssa tyhjäkäynnillä ja antoi myös vikakoodia sytytyskatkoista kolmospytystä. Syyllinen oli loppujen lopuksi karstaiset suuttimet, joista kolmosen suutin oli pakko vaihtaa. Muut elpyivät utraäänipesurilla. Samaan syssyyn vaihdoin myös tulpat ja voi'la, tärinä ollut poissa siitä lähtien.

              Comment


              • #8
                Toisinsanoen vois napata koneen irti ja laittaa kaikki kuntoon kerralla, niinkuin tein S3 kanssa.

                Comment


                • #9
                  Mulla on alkanut (2.0TFSI 155kw) 1200-1800 kierroksen välissä nytkähtämään noin sekunnin, mutta tuntee selvästi ja samaan aikaa taulussa välkähtää epc valo.
                  Sekä pari kertaa liikkeelle lähtiessä kone sammunut.
                  Ei vikakoodeja tule niin olisko ideaa mistä vois alkaa ihmettelee. Puolat?

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Ananas Näytä viesti
                    ...taulussa välkähtää epc valo.
                    ...
                    Ei vikakoodeja tule...
                    Jotenkin haiskahtaa nyt siltä, että vikakoodeja on etsitty jollain kelvottomilla työkaluilla. Vai voiko olla tilanne, että EPC vilahtaa mutta VCDS ei löydä yhtäkään vikakoodia?

                    Comment


                    • #11
                      EPC vilahtaa ja Aidolla VCDS kaapelilla katsottu vikakoodit.

                      Comment


                      • #12
                        Nyt sain vikakoodin ajettua ulos ja olis P0341 Camshaft position sensor G40- implausible signal.
                        Missä kyseinen anturi sijaitsee?

                        Comment


                        • #13
                          Tuli vaihdettua nokan asentotunnistin sekä magneettiventtiili, mutta ei vaikutusta ongelmaan.
                          Jenkki foorumilla puhutaan camshaft bridgen vaihdosta? Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja mitä on tullut hinnaksi?

                          Comment


                          • #14
                            Itselläni on vähän vastaava vika tällä hetkellä 211hp cdnc koneessa. Herjaa P000A A Camshaft Position Slow Response Bank 1 koodia. Luulin että tuli kuntoon jakopään uusimisella mutta ei. Camshaft bridge eli nokkien välinen silta on tarkastettu, että sihti on kunnossa rempan yhteydessä. Monesti sihti rikkoontuu tai menee tukkoon. Tilasin juuri nokan päähän magneetin ja venttiilin. En tosin usko että auttaa vikaan. Mitenkähän näistä mitataan öljynpaine?

                            Comment


                            • #15
                              Ongelma korjaantui camshaft Bridgen vaihdolla, ilmeisesti sen sihdin takana oleva venttiili oli rikki.

                              ​​​​​

                              Comment


                              • #16
                                Vaihdoitko itse? Oliko paha homma ja hintava? Eli sihti oli ehjä mutta venttiili rikki? Vika voi itselläkin siis olla samassa osassa.
                                Viimeksi muokannut okkim; 28.5.2019, 08:14. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                Comment


                                • #17
                                  Vaihdoin itse ei ollu paha homma. Keulaa tarvii vähän tilaa, että pääsee kunnolla työskentelee. Piti vaan hommata sen ajoitusventtiilin avain. Siinä venttiilissä on vääränkätinen kierre. Pakonokan pultti 20nm+90astetta ja ajoitusventtiili 35nm. Camshaft bridge laitto ja pois ottaminen suorassa linjassa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joo mulla se erikoisavain onkin. Mistä ostit sillan? Pitää vielä tuo pakonokan pulttikin sitten uusia. Veditkö keulan huoltoasentoon? Vähän veikkaan että itelläkin se venttiili on syypää koodeihin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Marmorilta hintaa 200e suosittelen vaihtamaan jos koskaan ei ole vaihdettu, kun tyyppivikana on niiden hajoaminen. Ainakin tässä uudessa oli eri osanumero niin varmaan päivitetty. Pakonokan laitoin vanhalla pultilla... Huoltoasennossa oli.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Katsoin ketjun tilanteen VCDS:llä. -5’2 näytti. Eli ei mikään akuutti, mutta vaihtoon menee. Talvella vois melkein ottaa koneen irti ja laittaa jakopään + muut kuluvat osat kuntoon. Kannenkin vois ehkä napata auki ja puhdistaa kanavat jne. Kokemusta yhden 2.0TFSI EA113 koneen uudelleen rakentamisesta niin ei se kovin paha rasti ollut. Karstassa oli puhdistamista. Tällä järjellä veisin kannen pähkinäpuhallukseen. Viimeksi puhdistin dremelillä ja lopuksi ultraäänipesuun.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X